Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14221 til 14240 af 46442
  • Isolering!!!

    Forumindlæg
    Okay men hvad m flg. ligning hvor der ikk er noget fælles tal: 25000 = 7000(1+x)^-1 + 6000(1+x)^-2 + 5000(1+x)^-3 + 4000(1+x)^-4 + 5000(1+x)^-5
  • Fysik

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg skal snart lave en eksamensopgave fra sidste år (HTX Fysik A 30. maj 2017). Jeg har foberedt mig en del, men jeg ville bare spørge om der var nogen herinde, som har lavet den før, der kan fortælle mig hvilke slags spørgsmål der bliver spurgt ind til den? Så kan jeg nemli...
  • eksamensopgave

    Forumindlæg
    15 aug. 2014 VØ eksamensopgave - Tivoli A/S Jeg har virkelig brug for svar om nogen har denne opgave liggende som de vil dele. ASAP
  • Nogen der kender en side hvor man kan..

    Forumindlæg
    ...downloade HF-Stile?
  • Nick

    Forumindlæg
    Chère Helle Le quinze mars 2007 Je m’apelle Luc, j’ai 15 ans et j’ai envie de t’écrire quelques mots sur moi. Je pense que tu connaîs Paris, parce que c'est la capitale de la France, et peut-être connais- tu aussi Cannes, à 750 kilomètres. J’habite à Cannes qui est célèbre...
  • Antal eksamener på HTX

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg spekulerede på hvor mange fag jeg kan komme op i, samt om jeg skal op i et bestemt antal af A-, B- eller C-fag? Jeg har følgende fag: A-Fag Dansk Matematik Fysik Engelsk Teknikfag B-fag Kemi Idehistorie Teknologi C-fag Biologi Samfundsfag Kom/IT Programmering
  • Sygeeksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 9. Og jeg skal til sygeeksame i tysk. Da jeg ikke har færdiggjorde alle mine eksamener betyder dette at jeg ikke kan komme ind på et gymnasie? Eller er der undtagelser for sygeeksame :))
  • Darwins evolutionsteori

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i AT på mandag og har om Darwins evolutionsteori i Biologi B og Historie A. Den naturvidenskabelige del har jeg godt styr på, men er på bar bund, hvad angår historie, som er set fra et humanistisk synspunkt. Mit overordnede spørgsmål lyder: Hvorfor var det problematisk for Darw...
  • Emner til Ødipus og Odysseen

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen inden længe og ville høre om nogle her kunne komme med nogle forslag til relevante problemstillinger, perspektiveringer eller generelt andre emner, der bringer en samtale udover det referende niveau. Er klar over basiske ting som hybris og nemesis. Men kunne godt lidt andre ...
  • Gode råd

    Forumindlæg
    Hej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010?
  • Nogen her som er god til fransk?

    Forumindlæg
    hej alle, ville spørge om nogen kunne give mig idéer til en lille og nem emne jeg kunne vælge til at bruge i en mundtlig prøve, vi skal øve os til eksamen, så vi skal prøve at se hvordan det er... jeg skal lave en disposition..... håber at der er nogen der ude som kan hjælpe mig .... tak på forhånd
  • bestået fag?

    Forumindlæg
    jeg har et spørgsmål om jeg er bestået eller ej. jeg fik 2 i min skr. spansk eksamen. i mine årskarakterer har jeg fået 7, mdt. og skr. hvis jeg dumper mdt. spansk (det skal jeg til eksamen i på tisdag), er jeg så dumpet i spansk? pga. min lave skr. eksamenskarater? på forhånd tak
  • Dumpet engelsk B - men C ?

    Forumindlæg
    Hey . Jeg dumpet min engelsk eksamen sidste år i 3.g . Da jeg skal til at søge ind på en uddannelse hvor det kræver C niveau er jeg lidt i tvivl om jeg har bevis på C ? Det minder lidt om et af mine kammerateres situation da han dumpet til eksamen i Matematik A , men fik så tilsendt sit B bevis ?
  • Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til at skrive SRP i fagene kemi b og Historie A emnet omhandler Kemiske våben i forbindelse med 1.verdenskrig er der en som kunne hjælpe med problemformuleringen og det som hører med dertil? tak på forhånd
  • Oprykning til 3g, hvis man ikke laver da/hi-opgaven?

    Forumindlæg
    Hvis man ikke laver den obligatoriske dansk- og/eller historie-opgave i 2g, kan man så risikere, at man ikke får lov til at rykke op i 3g?
  • Penicillin - betydning

    Forumindlæg
    Hej nogle der ved hvilken betydning penicillin har haft for menneskets overlevelse gennem årtierne? Det er en AT opgave blandet med biologi og historie.
  • Analysemodel af toopen og bolden (kærestefolkene)

    Forumindlæg
    hej nogen der kan hjælpe mig er gået kold,t kan ikke finde ud hvad eventyrtrækket er i historien ,og hvad er perspektiver eventyret og hovedtema(budskab) og til sidst persongalleri
  • Oldtidens grækenland

    Forumindlæg
    Hej allesammen... Nogle der har nogle rigtig gode noter til ovenstående, da jeg skal lave en historie opgave til på mandag. tak
  • Hvorfor?? - Kronologi

    Forumindlæg
    Hej, jeg sad og tænkte over, hvorfor nogle forfattere benytter sig af brudt kronologi i deres historier?
  • Studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg vil gerne skrive studieretningsprojekt i fagene kemi og historie, med kemi som hovedfag. Er der nogen, der har gode idéer til emner? På forhånd tak!