Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14241 til 14260 af 22746
  • Haster !

    Forumindlæg
    Altså hvad er månebjerge ? Skal op i mundtlig fysik imorgen og har fået udleveret visse emner jeg kan komme op i . Nu sidder jeg og bakser med Galilei og nøgleordet månebjerge står her. Men hvad i alverden betyder det? .- På forhand tak Amalie :O)
  • Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie
  • Kemisk analyse?

    Forumindlæg
    Hej. Her i morgen skal jeg så op i fysik. En af de emner jeg kan trække er kemisk analyse. Mit problem er: Hvad skal man helt præcist snakke om hvis man trækker lige præcis kemisk analyse. Og hvis i kan komme med nogle eventuelle forsøg så ville det være rart. Håber i vil hjælpe mig :)
  • Temperaturbegrebet

    Forumindlæg
    Hey folks. Sidder midt i forberedelsen til fysik eksame i morgen. Skal bla. fortælle om "Temperaturbegrebet", dette er jeg fuldstændig blank på og har problemer med at finde noget om det på nettet. Nogle som kan hjælpe? :)
  • Bølger - Fysikeksamen

    Forumindlæg
    Hej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på?
  • Kvantitativ og kvalitativ

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der gider hjælpe mig med at forklare forskellen på en kvantitativ og kvalitativ undersøgelse i fysik. og hvordán i betegne et forsøg hvor man bestemmer smeltevarmen for is? kvantitativ eller kavalitativ?? Håber i kan hjælp MVH Ulrik Falbe
  • Forsøg ?

    Forumindlæg
    Sidder og skal forberede mig til mundtlig fysik. Er jo altid godt at kunne nogen forsøg som censor ikk har set før. Nogen der har gode idéer til hvilken forsøg man kan lave til:- Svininger- Bølger- Lyd- Lys- Atomer og stråling- Fedt- Proteiner- Kulhydrater
  • Det periodiske system.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og ja betragter mig selv som nogenlunde klar, det eneste der hænger lidt er det periodiske system, og det er mest de fire hovedblokke... Det jeg ønsker er en nogenlunde lige til forklaring af de fire hovedblokke i det periodiske system, p...
  • hvordan foregår det?

    Forumindlæg
    Skal til fysik årsprøve imorn. Jeg ved bare har 20 min forberedelse og 16 min til fremlægge. Hvordan begynder manfeks. disposition? hvordan for man gode karakter, fordi har en mærkelige censor?ps: hun hader mig :(
  • Lidt spørgsmål til syrer

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen klokken 12:40 og jeg har lige de sidste spørgsmål inden. Hvordan kan man påvise en syrebrint? Hvordan kan man fremstille en syre ? Jeg håber i har tid til at hjælpe :)
  • Hjælp det haster

    Forumindlæg
    Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg står og skal til eksamen i Fysik C i morgen Jeg skal op i energi og energiomsætning Jeg skal komme ind på: Energiformer, energikonvertering, energibevarelse og effekt. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte dette? Håber nogen kan hjælpe :/
  • Rødforskydning

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ...
  • Emissions- og absorptionsspektrum

    Forumindlæg
    Hey derudeSkal til eksamen i fysik d. 15 og som jeg sidder og læser om emission og absorption slår det mig pludseligt:Hvorfor er det at der er flere spektrallinier i emissionsspektret i forhold til absorptionsspektret?/Cacci
  • ATT: Fysikopgaveredaktører!!!

    Forumindlæg
    HEy alle..!JEg kan ikke åbne den næste fysik opgave. Det er en SSO, som personen åbnebart har fået 13 i og sys det ville være synd a slette den, bare fordi jeg ikk ka åbne den.Håber nogen vil kigge på den..
  • Matematiske modeller? (haster)

    Forumindlæg
    Jeg har spurgt lidt rundt om hvad Matematiske modeller er for noget til en Fysik / Idehistore SRP. Jeg har lavet et forsøg med en vandraket. hvor jeg skal sammenholde mine resultater med Matematiske modeller. men hvad er Matematiske modeller for noed ? Altså !?! Skal jeg relatere det til Raketlig...
  • Eksamen - Hvad er bedst????

    Forumindlæg
    Nu skal jeg snart til eksamen i fysik. Er det her bedst at bruge de 20 minutter på at gå i detaljer og derved vise, at man har fuld forståelse af emnet, eller skal man brede sig og sige mere om alt, hvad der er relevant for emnet???
  • Hilfe, bitte ..!

    Forumindlæg
    Hej..Sidder og læser til fysik..Nogle der kan forklare de forskellige bevægelsesformer og begreberne middelhastighed og momentanhastighed?Den bog jeg er ved at læse i nu er ret forvirrende at forstå og der er så mange formler som bliver proppet op i hovedet på mig. Så hvis der var nogle som kunne...
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Goddag alle sammen :)Jeg skal til en optagelsesprøve i morgen hos amtsGymnasiet :)Jeg skal op i Fysik, dansk, matematik. Hvad niveau er det på?? Jeg har sådan nogenlunde styr på tingene. Er det lige meget hvilket tøj, man har på?? :) Jeg håber I kan svare på disse spørgsmål MVH Pi*x2
  • kemi: forsøg til vand og base

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal snart til eksamen i fysik/kemi i folkeskolen. Jeg kan bl.a. komme op i vand og base- nogle der har nogle forslag til forsøg til emnet? - og hvad er vigtigt at komme ind på? På forhånd tak (:
  • Manglende kursus

    Forumindlæg
    Hej med jer derude!!Det er sådan at jeg har valgt at tage noget sommerkursus på højniveau i mat og fysik... Ved i hvor det er muligt også at tage engelsk og evt bio på B og A niveau??- Sam