Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14301 til 14320 af 22746
  • Varmekapacitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at læse til fysik eksamen, jeg er blevet ret forvirret fordi der står flere formler for varmekapacite´t og spicifik varmekapacitet. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare mig hvad forskellen er og hvilke formler til bruges til hvad. På forhånd tak
  • Forskellen på konventionelt- og økologisk landbrug?

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål som jeg har svært ved at finde svar på. Det skal være fra både bioloisk, geografisk og fysik/kemisk. Håber i kan hjælpe mig: Hvor stor/hvad er forskellen på forureningen af naturen i forhold til økologisk- og konventionel landbrug? Tak på forhånd - Fredeik
  • Maksimal værdi for n, ved brug af bølgeligning

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en fysik opgave, og er gået helt i stå..... Nogen der kan hjælpe med denne opgave? Sinus til en vinkel kan jo ikke bliver større end 1, så hvad er den maksimale værdi af ??, for hvilken der er afbøjning? Hint: brug bølgeligningen.
  • AT - Empiri

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak!
  • Spørgsmål om kemi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til fysik/kemi eksamen på onsdag og jeg har lige et par spørgsmål: Hvad er forskellen på plus og minus betastråler? Kan en gammastråle opstå ud fra en alfa-partikel? Når metallerne ruster, har de så set sådan ud i naturen? Håber I kan hjælpe. Camilla.
  • Hjælp til eksamen! meget vigtigt!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til fysik/kemi her om 2 dage, og jeg mangler en meget vigtigt defination på hvordan magnetisme, elektromagnetisme, og induktion hænger sammen - hvis en kan forklare det meget simpel og gerne kort, ville det være perfekt Tak på forhånd!
  • Opfording til snyd

    Forumindlæg
    I indlægget "Travlt? Vi skriver din matematikaflevering for dig!" tilbydes der snyd mod betaling. Tilsvarende opfordring findes under fysik og andre steder Jeg må opfordre studieportalen at fjerne de indlæg.
  • Kwh spørgsmål

    Forumindlæg
    hey folk's har lidt desperat brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg har et el-apperat. Det har en effekt på 130 Watt. Jeg har det tændt i 1314000 sek på et år. Hvor mange kWh bruger jeg hvert år? Tak på forhånd.
  • Forsøg til 'Partikler med fart på'

    Forumindlæg
    Hej alle, Hvilke forsøg kan man lave til emnet 'partikler med fart på'? Står og skal snart op til afgamgsprøve i fysik, så manlger lige lidt inspiration. Ellers bare lidt inspiration til forsøg med radio aktive stoffer På forhånd tak!
  • Neutralisering - perspektivering

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder og laver lidt synopser, da jeg snart skal op i fysik. Jeg kan jo resikere at komme op i neutralisering, men jeg kan bare ikke komme på noget at skrive til perspektivering..? Hvordan bruger vi neutralisering i hverdagen? Håber i kan hjælpe (:
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for lidt hjælp. I skolen har vi i øjeblikket om induktion i fysik. Alt mulig med spoler, vendinger, strøm, og magneter. Mit problem er bare at jeg ikke forstår hvad induktion er. Nogen der kan give en god forklaring på det med simple ord?
  • Forsøg til det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej :-) Skal op i fysik/kemi her i morgen. Det eneste emne jeg mangler at finde nogle forsøg til, er det periodiske system. Har i nogle forsøg i kunne anbefale, som også hænger sammen med det, så kan jeg få noget teori på til det? På forhånd tak!
  • Elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen og jeg har virkelig svært ved elektromagnetisme. Det gælder både induktion, vekselspænding, transformation og forsøg dertil. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, på forhånd tak! :-)
  • Hvad sker der hvis man får -3 eller 00 til en afgangsprøve?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i fysik i næste uge, og jeg er langt fra god til det. Jeg er bange for at jeg får 00 eller -3. Jeg er ikke engang sikker på at jeg kan forsøgene. Hvad sker der hvis jeg får 00 eller -3?
  • Fysiknoter til Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til min eksamen og jeg håbede på at der var nogle flinke personer der har noter i følgende emner: Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol. Tusind tak! Og, hvad må jeg have med op til min fysik eksamen? Computer, noter etc?
  • Nogle der kan hjælpe med Jordens skatte?

    Forumindlæg
    Hej^^ Jeg skal op til fysik/kemi næste uge og er i gang med at lave nogle referte om nogle enmer jeg har været til. Men har desværre svært ved den her enme.. Så vil spørger om der nogle der kan sige eller skrive hvad jordens skatte er? Tak på forhånd^^
  • disposition

    Forumindlæg
    nogle som har nogle gode ideer til en god disposition i Fysik Kemi (man må gerne sende en disposition som eks, hvis man har lyst:-)) atom og kerne(især) magnetisme induktion og vekselstrøm syre base
  • Kosmologi

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en fysik-opgave, som jeg har problemer med. Det handler om rødforskydning, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg løser opgaven. Derfor håber jeg, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_06.html
  • Forsøg til 'Slægten alkohol'

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal snart op til eksamen i fysik ( 9. klasse ) og mangler nogen forsøg til afsnittet 'slægten alkohol'. Eller bare generelle forsøg om/ med alkohol. Alt kan bruges. Dog behøver det ikke være fuldstændig langt ude :-D Tak på forhånd, X
  • Et vigtigt spørgsmål :)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skulle spørger om en forklarning om i kan hjælpe mig med dette spørgsmål vedrørende fysik. Fællestræk hos Syrer. Fællestræk hos Baser dette er 2 foreskellige spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :).