Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14301 til 14320 af 48240
-
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt? -
gsk-karakterer
ForumindlægHej, jeg ville bare høre om man får "standpunkts-/årskarakterer" eller kun eksamenskarakterer på GSK (gymnasiel suppleringskursus). Vil gætte på at der gælder samme regler som HF, da det er gennem Gentofte HF. I så fald, får man årskarakterer på HF :)? På forhånd tak :) -
Hey har været eksamen idag i skriftlig dansk trak et blogindlæg ville bare lige høre om der var nogle kloge hoveder der ville læse det igennem
Forumindlæg -
Hvordan kan man bedst forberede sig til den skriftlige eksamen i Dansk på A-niveau?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har et år til at forbedre mig danskfagligt. Jeg skriver utrolig sjældent tekster og har været for ringe til at aflevere mine danskafleveringer. Jeg er meget fattig på oplevelser og fattig på ord, og jeg mærker derfor en stor frustration, hver gang jeg skal skrive en dansk... -
Fysik a HTX
ForumindlægHey er der nogle der har eksamens opgaverne fra 2009 og 2010, for fysik A på htx.? -
Supplere
ForumindlægHej alle!! sagen er at jeg har fået 7 i skriftlige og 02 i mundtlige kemi i årskarakterne. Desværre fik jeg -3 i eksamen skal jeg så supplere? når jeg selv regner det ud --> 7+2=9-3=6/3=2 --> giver det præcis 2 altså jeg har bestået kemi kan det passe? -
hjæælp??????!!!
Forumindlægforstår ikke helt hvad der menes her, da jeg ikke er så skarp til faget. selvom det er let forståligt :/ - Roskilde Fjord har tidligere haft problemer med forurening fra bl.a. spildevands-udledning og udvaskning af næringsstoffer fra de omkring-liggende marker, især i forbindelse med et øget f... -
Hvor lang tid afsættes der til at snakke om den ukendte tekst til eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op til tysk B eksamen imorgen(24 timers eksamen). Jeg vil gerne have styr på hvordan selve eksamen forløber. Hvor meget tid af de 30 minutter afsættes til den ukendte tekst? og hvor lang tid diskuteres der? Er det rigtigt antaget at det vigtigste tyske historie at have styr på er... -
Skriftlig naturfag
ForumindlægJeg skal op til skriftlig naturfag snart, hvilket ikke er min stærke side. Jeg ville derfor høre om der er nogen der har nogle tips eller brugbare formler...Jennifer -
Bio eksamen imorgen har jeg forstået forskellen på cellulære og humorale forsvar?
ForumindlægHej! Jeg er meget usikker på, hvad der er det humorale og det cellulære forsvar. Det nedenstående er det jeg er kommet frem til: Cellulærer: - celler går ind og dræber den indtrængende infektion ved at afgive kemiske stoffer humorale: - Antistoffet produceres af B-lymfocytter og har den funktion... -
Tysk skriftlig eksamen fra d. 27 maj - 'Entrissen'
ForumindlægHej, Jeg var til eksamen i tysk skriftlig på A-niveau d. 27 maj. Sættet til eksamen hed 'Entrissen'. Er der nogen af jer, der ved hvordan, oversættelsen skal lyde? eller hvilke faldgrupper, der var i oversættelsen? -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHey, jeg er i en situation, hvor jeg tænker over om jeg kan blive optaget på KU eller ej. Jeg ville gerne søge ind på det kemiske fakultet, dog tænker jeg igen over om jeg kan blive optaget eller ej. Som I nok ved at 3.G'erne har fået skriftlig eksamens karakter tilbage og kemi uddannelsen ... -
Hvordan??
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til en opgave i kemi. pH i fordøjelseskanalens væske stiger fra ca. 2,0 i mavesækken til ca. 4,3 i begyndelsen af tyndtarmen og til 7,4 på grænsen mellem tynd- og tyktarm. Beregn [H3O+] og [OH–] de tre steder. Jeg ved ikke hvordan jeg kan løse den og håber i vil... -
Kan jeg komme ind på matematik-økonomi selvom jeg har fået 4 i eksamen, men får 12 i både mundtlig og skriftlig årskarakter?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om jeg overhovedet kan komme ind på matematik-økonomi studiet med et 4-tal i mat A eksamen. Jeg får 12 i mundtlig og skriftlig årskarakterer, så er det noget der også bliver tjekket i min ansøgning, eller vil de kun kigge på 4-tallet? Jeg har et snit på 9,8 og adgangskvotiente... -
Hvem vil tjene penge på en eksamen i controlling og revision/ekstern regnskab?
ForumindlægEksamen handler om koncernregnskab, pengestrømsopgørelse, revisorloven osv. nogen med bachelor eller kandidat indenfor HA som kan hjælpe? -
besvarelse til en opgave fra "skriftlig biologi eksamen 2004"
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med svarene på den skriftlige biologi eksamen fra 2004 som omhandler "tetrodotoxin"? -
Mulige forsøg til eksamen (Syrer baser, alkohol, magneter og induktion)
ForumindlægHej allesammen :) Fysik eksamen ligger lige om hjørnet, og mangler nogle extra forsøg til syrer baser, alkohold, magneter og induktion. Tak på forhånd ;) -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægHej, jeg er ret forvirret omkring, hvordan jeg skal udfylde KOT ansøgningsskemaet, feltet eksamensgennemsnit. Skal jeg skrive den gennemsnit der er beregnet i eksamensbevisset eller skal jeg skrive den gennemsnit ganget med 1,08?? Jeg er student 2010, skal jeg så sætte et kryds ved feltet bonus f... -
Bioeksamen C - hjælp til en tocifret karakter :)
ForumindlægHej, jeg er en 17-årig pige, der går i 1.g. Jeg er i den situation, at jeg har fået 10 i årskarakter i biologi, men jeg har kun fået 6 i årskarakter i kemi. Derfor er det utroligt vigtigt for mig - og mit eksamensgennemsnit - at jeg får 11 eller 13 til eksamen, da jeg gerne vil læse Statskundskab... -
Er det i orden, at man til eksamen siger noget/det samme, som man tidligere på skoleåret har skrevet i en stil omkring Amish People?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave min disposition, samt det jeg skal sige til min mundtlige engelsk eksamen i 9. klasse. Mit emne er Amish People. Er det i orden, at man til eksamen siger noget/det samme, som man tidligere på skoleåret har skrevet i en stil omkring Amish People?
