Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14341 til 14360 af 95433
-
TERMINSPRØVE MATEMATIK. :O?
ForumindlægHeeey, allesammen jeg skal snart til terminsprøve, og vil gerne få trænet. Det kunne være dejligt hvis i havde nogle links til mig Matematik på A Niveua . Det HASTER og jeg sætter meget pris på det..:D Og jeg går i 1. G. Så det er ikke alt som jeg har lært endnu...:D - Men kom bare med alt i h... -
monotoniforhold?!
ForumindlægHej (: Hvordan gør jeg bedst rede for monotoniforhold, og hvad er det helt præcist? Hvis jeg nu har en graf over for eksponentiel vækst? Så er monotoniforhold - hvor funktionen vokser, eller stiger, og hvor den aftager eller falder? -
Tangent til graf
ForumindlægHej allesammen ;) Er der nogen der kan forklare mig hvordan tangenten til grafen for en differentiabel funktion bestemmes? Jeg mener det er noget med tangent ligningen, men er ikke helt sikker. Og det hvordan hænger dette sammen med lineær vækst? Helst kort og præcist. Mhv Mille. -
Hvad er: "kemiske former"??
ForumindlægHej! har fået en kemiopgave der lyder: "Angiv de kemiske former for nedenstående ionforbindelser" a. bariumoxid b. lithiumnitrid osv........ jeg kunne bedre forstå, hvis der havde stået formler, men former???? nogen der kan hjælpe? -
ATP
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med ATP? Jeg forstår godt hvordan det er opbygget og alt det der. Det er mere selve processen, jeg ikke forstår. Har læst noget med det dannes i mitokondrierne ved at lade reaktionen løbe baglæns?? Anyone?? -
hjælp til forklaring af hvorfor atomer går sammen og danner kemiske forbindelse
ForumindlægHej jeg sidder med en større opgave og er stødt på dette spørgsmål i opgaven: "hvorfor går atomer sammen og danner kemiske forbindelser - både forbindelser, der består af molekyler og forbindelser, der består af ioner. giv eksempel på begge dele ud over vand og salt." har haft om det ... -
Growth of a company
ForumindlægHej :) Jeg ville lige høre om nogle har arbejdet med Virgin group i form at growth strategies, da jeg skal besvare på hvilke growth strategies de benytter, dog kan jeg kun finde joint venture :/ Håber nogen kan hjælpe :) -
Hvad er bedst at tilføje ??
ForumindlægHej.. Jeg er ved at lave en notatsamling til eksamen i Kemi C niveau. Så jeg ville spørge om det første emne om Grundstoffer: underemne Atomteorien. Hvad af nedenstående skal jeg tilføje i mine noter ?? Grundstoffer består af ens atomer. Fx H, H2, O2 osv. Kemiske forbindelser består af forskel... -
3g stor opgave - nogle gode ideer?
ForumindlægHey!Jeg går i 3g nu og skal så småt til at vælge hvilket fag jeg vil skrive min 3g stor opgave. Så ville jeg høre om der var nogen, der havde en eller flere gode ideer til hvilket fag jeg kunne skrive i og om hvilket emne? Jeg er matematisk studerende og har matematik og fysik på højt niveau, men... -
Tålmodig privatunderviser tilbydes :) (Århus)
ForumindlægHey Jeg tilbyder hjælp i A-niveau matematik og fysik i Århus området. Jeg kan desuden lære dig Java :) Jeg er på 3. år i min fysik bachelor. Jeg har hjulpet en del af mine venner med overgangen fra gymnasiet til universitetet. Jeg er god til at lytte til dine krav, og tålmodig hvis du s... -
Privatundervisning søges
ForumindlægHej, jeg har valgt at tage fysik reeksamen, da jeg dumpede i 2.g. Derfor søger jeg noget hurtigt undervisning i fysik – på B-niveau, fuld pensum. Selvfølgelig imod betaling. Det er ikke sådan, at jeg går efter et 10-tal til eksamen, du skal bare kunne lære mig nok til, at jeg kan få 5-6.Det ville... -
mekanik prøve
ForumindlægJeg skal have en prøve imorgen i mekanik (Fysik A niveau - Orbit 3 s.66 - s. 162). Jeg ville høre om der var nogen som havde nogle gode notater eller opgave som de havde regnet i det emne. Er lidt usikker på emnet, og kunne være rart hvis jeg kunne se nogle eksempler på opgaver i mekanik. De emn... -
Facit til eksamensopgaver
ForumindlægKære studieportalen-brugere Jeg sidder i den situation at skulle op til studentereksamen i fysik for 1-årig A-niveau. Jeg er således i gang med at træne eksamensopgaver (lige pt. fra 2006 og 2005), og er lidt i tvivl om jeg får de rigtige resultater. Så jeg ville lige høre om der er nogen der ... -
Tjen penge på din viden:-)
ForumindlægHey Med den nye gymnasiereform, har man i faget fysik fået 24 fra man trækker eksamensspørgsmålet til man skal bliver eksamineret. Tilgengæld skal man på de 24 timer producere et 10 minutters oplæg om det pågældende emne. Så hvis der sidder nogen er gode til fysik (helst 3g a-niveau), vil jeg ge... -
ingeniør uddanelse
ForumindlægHej, jeg har kigget på ingeniør uddanelser, bla på civilingeniør i anvendt matematik, civilingeniør i software, det er uddanelser, som umiddelbart kun handler om matematik og naturvidenskabelige fag. Men mit spørgsmål lyder, hvorfor vil de så have en til at tage dansk på A niveau. Det er noget l... -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
Spørgsmål om gennemsnittet, lidt besværligt-
ForumindlægSå jeg har en fuld HF... og med det gennemsnit jeg har kan jeg komme ind på en uddannelse x. men uddannelsen x... det kunne være medicin siger at man også skal have lad os sige fysik og kemi på B niveau. så tager jeg fysik og kemi på B og får elendige karaktere. tæller de karakterer så me... -
Kemi A!!
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Tysk A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Naturvidenskab med triple A
ForumindlægHej, jeg er lige blevet 1.g'er på STX og har valgt en naturvidenskablig linje med matematik på A og fysik, kemi på B. Jeg er rigtig glad for fysik og kemi, og jeg har fået af vide af vores tutorere at der er visse fordele ved at vælge disse tre ovennævnte fag på A-niveau (bortset fra de man...
