Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14361 til 14380 af 23609
-
Tidligere eksamenssæt HTX- helst fra 2021,2020 og 2019?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at øve til fysik skriftlig eksamen og leder derfor efter tidligere eksamenssæt. Er der nogle, der har nogle liggende, som de kunne sende? På forhånd tak :) -
Hvor skal man indsende sit kursusbevis hvis har suppleret over sommeren?
ForumindlægHej Nogen som ved hvor man skal indsende sit kursusbevis, når man er betinget optaget? Jeg har suppleret fysik til B, og skal senest indsende beviset d. 5 September men ved ikke hvor jeg skal? hilsner -
Niels Bohr instituttet?
ForumindlægHej, Er der nogle der ved hvad optagelseskvotentient normalt ligger omkring for de fysiske fag på Niels Bohr instituttet? Er det svært at komme ind? Og er der bedre alternativer hvis man skulle studere fysik i KBH? Tak -
Beregning af lysets hastighed mm.
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en fysik opgave. Og jeg forstår ikke nogle af spørgsmålene... Er der nogle der har en god metode til at beregne lyd og hastighed og hvordan beregner man en reaktions tid ud? Tak på for hånd -
GIF adgangseksamen
ForumindlægHej! Er der nogen here, som blev optaget på GIF (gymnasiale indslusningsforløb for flygtninger og indvandrere)? Jeg skal til prøven i matematik og fysik i maj, og det ville være en kæmpestor hjælp, hvis der var nogen, som kunne fortælle mig om adgangseksamen. -
Bernoullis ligning og brændstofsøkonomi
ForumindlægJeg skal skrive srp i dette emne, med fagene Fysik A og Teknologi b, jeg tænker over hvordan jeg kan linke disse to emner sammen? -
Bølger - Tsunami
ForumindlægHej alle sammen Sidder med en fysik opg. men kan ikke finde ud af sidste delopgave i opg.2 og hele opg.3, håber der nogle der har tid og lyst til at hjælpe :-) Tak påforhånd -
bærende kabel
ForumindlægHej Er der nogen, der i fysik har noget om det bærende kabel i en hængebro? Ang. kraft, og kædespænding I kunne tænke jer at dele med mig? Jeg er temmelig forvirret omkring dette.. På forhånd tak! -
Teoretisk værdi for k
ForumindlægHej Studieportalen. Er der en med forstand på fysik, astronomi, hvad-ved-jeg, der kender den "teoretiske" værdi for konstanten i Keplers 3 lov? Virtuelle tak på forhånd, Zalamander. -
Hjælp til disposition om radioaktivitet.
ForumindlægHer efter juleferien skal jeg til eksamen i fysik, og jeg har brug for hjælp til en disposition om radioaktivitet. Hvilke emner skal man bare have med? - Evt. nogle gode råd til en god karakter? -
hjælp til ugerning af trykudbredelse (Srp)
ForumindlægJeg skal redegære for virkningerne af en atombombesprængning, herunder fysikken bag trykbølgeudbredelse, varmeudvikling samt radioaktiv stråling. er der nogen der har en ide til hvordan den kan gribes an, special trykbølgeudbredelse. tak på forhåns -
hjælp til ugerning af trykbølgeudbredelse
ForumindlægJeg skal redegære for virkningerne af en atombombesprængning, herunder fysikken bag trykbølgeudbredelse, varmeudvikling samt radioaktiv stråling. er der nogen der har en ide til hvordan den kan gribes an, special trykbølgeudbredelse. tak på forhåns -
Farve på stoffer
ForumindlægJeg er stødt på en fysik opgave hvor man skal skrive hvilken farve de forskellige stoffer har - Guld - Sølv - Svovl - Magnesium - Kobber - Kul - Jern Tak på forhånd! -
Biologi
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en test i biologi imorgen og har både fremlæggelse, og fysik, og matematik for. Så har ikke tid til at læse biologi. Har i nogen gode noter til Darwin? Pleas hjælp mig -
formfaktor - er det korrekt beregnet eller hvad er der gået galt i bergeningen?
ForumindlægEr dette realistisk et svar, når der skal bergenes en formfaktor? I bogen " EN VERDEN AF FYSIK B" står der at formfaktoren er for en kugle er 0,47, men det er vel ikke i nærheden af det svar som jeg har beregnet -
Årsag til bevægelse
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig fysik og inden under et af mine spørgsmål, der omhandler mekanisk siger, at jeg skal tale om årsag til bevægelse. Hvad er det egentlig? Tak på forhånd. -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen i skriftlig fysik i morgen, men er ikke speciel skarp i faget. Er der nogen som ved, hvordan jeg udnytter pointsystemet mest muligt i forhold til opgavebesvarelse? Eller har nogle godde råd? -
Newtons love og kollisioner
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til at finde ud af hvilke af Newtons love virker bedst at bruge ift. at finde ud af fysikken bag kollisioner af køretøjer. Tak på forhånd -
Fjeder og arbejde
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig igang med denne opgave jeg har fået for i fysik? I det første spørgsmål, er det så en fjederkonstant eller en gennemsnitlig fjederkonstant der regnes for dem alle? jeg skal nok os have hjælp til de næste par spørgsmål -
Valg af fag
ForumindlægHej. Hvad skal jeg vælge fysik B eller Kemi B? Hvilken er bedst i forhold til fremtiden, og hvilken er godt og nemmere fag? Har i erfaring med fagene, eller noget viden, I kan dele?
