Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14421 til 14440 af 95433
-
HJÆLP!!!
ForumindlægHey, Er der nogen som kan løse henholdsvis opgave 9.030 og 9.032 i Matematik STX A-niveau? Please hælp er helt fucked og fatter ingenting... -
Forskel på carbonylgruppe og funktionelgruppe
ForumindlægHej alle derude :) Jeg sidder og læser til kemi mundtlig på b-niveau... Jeg støder på ordet carbonylgruppe og bliver i tvivl om hvad det er? Nettet siger funktionel gruppe, men er det 100 % det samme som det? På forhånd mange tak! :-) -
Se her: z, Rødforskydning
ForumindlægHej! Jeg kan altså bare ikke finde ud af denne her fysik-opgave, som omhandler kosmologi. Jeg ville blive meget glad, hvis der tilfældigvis var nogen herinde der bare kunne det der med kosmologi, og som gad hjælpe mig en smule med det. Tak på forhånd. http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_op... -
Kernefysik - Bindingsenergi
Forumindlæg1. Uro i en atomkerneDenne opgave illustrerer "uroen" i en atomkerne. Antag, at 130/54Xe-kernen pånedenstående figur er på energiniveau 530 keV over grundtilstanden og antag,at energien 530 keV er kinetisk energifordelt mellem kernens nukleoner.a) Beregn hastigheden af nukleonerne.Jeg h... -
Mekanik (Skr.) - Hjælp haster
ForumindlægHar været lidt syg, og er gået helt kold i den følgende opgave. Problemet er ikke at jeg ikke forstår formlerne, men kan bare ikke omsætte dem til praksik i opgave sammenhæng.Opgaven:(fra bogen Eksamenopgaver i Fysik A 94-97)--------------------------------------------OPGAVEN: (s. 53 opg. 3)En co... -
Eksamen
ForumindlægJeg afslutter billedkunst og musik i år, er det muligt at finde ud af hvor stor sandsynlighed der er for at komme op i en af de to fag?Passer det at jeg skal på i 0-1 mdt. eksamen i år? -
1.g's Færdighedsregningssæt?
ForumindlægHej, Jeg skal til at gå i 1.g, og jeg tænkte på om der nogen der vidste hvilket færdighedsregningssæt man bruger i gymnasiet. I folkeskolen er det Hilmar Pedersens "prøvesæt i matematik-færdigheder, men ved ikke hvilket der bruges i gymansiet. På forfånd tak :) -
2 1.g opgaver
ForumindlægEr igang med at forberede mig til skriftlig årsprøve til her på onsdag. Jeg er dog kommet i problemer med to opgaver hvor man ikke må bruge hjælpe midler.1. Omskriv nedenstående udtryk til formen (a^s)*(b^t):((a^3)*(a^6)*(kvadratrod, men hvor der står 4 over den og inde i den b^3)) / (((a^2)^4)... -
Kan man ændre valgfag i 3.g!! Fra Tysk A til Samf A -> hjææælp
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skrev til gym i går for at få svar om jeg kunne ændre fag: "Hej Peter, Jeg ringede op på gymnasiet i dag for at snakke med dig - desværre var du optaget. Det drejer sig om, at jeg godt kunne tænke mig at få ændret fag fra tysk A til samfundsfag A. Jeg håber meget... -
Eksamens karakter
ForumindlægHej, jeg har været op til mundtlig eksamen i spansk b sidste år. I år har jeg så valgt at fortsætte på A niveau. Hvis jeg ikke bliver trukket til mundtlig eksamen i år gælder min eksamenskarakter for spansk B så stadig? -
Eksamen den17/5
Forumindlæghej !Jeg har lige været til eksamen i dag, og du vil jeg høre om jeg kan tage den om næste år selv om jeg ikke er dumpet? altså skriflig? Jeg skal havde høj niveau næste år, så den tækker kun 1/3 men kan man så tage den om? -
Spørgsmål til mundtlig biologi
ForumindlægJeg skal op i mundtlig biologi på A-niveau. Jeg kunne godt tænke mig at se nogle eksempler på, de spørgsmål der kan blive stillet. Bare for at have lidt at gå ud fra.Nogen der har været til eksamen og kan huske hvad de fik af spørgsmål? -
studieretningsløft
ForumindlægHej, det her er en sproglig studieretning på SAG. (har vedhæftet den, så se lidt nede...) , En som jeg gerne vil på. Men jeg vil gerne løfte f.eks matematik til B niveau i 2g, men der er en grå boks, så det er udelukket? - Altså at jeg ikke kan have matematik i 2.- og 3g? -
Gange karakterer ??
ForumindlægHej.. Jeg har hort, at man må gange sine karakterer fra studentereksamen hvis man har dem på A niveau? Og hvis man har et bestemt antal A fag?? Er lidt forvirret, da alle har forskellige meninger, men de der har deres studentereksamen må vide det, sa håaber I vil hjaelpe ..) Anne M. :) -
Hjælp haster :/
Forumindlæg?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik... -
på videregående?
ForumindlægBruger man LaTeX på videregående uddannelser for kemi eller nanotech? Jeg ved man gør det på fysik og matematik. Eller kommer det også an på universitet?Har et sabbatår hvor jeg ikke skal lave andet end at arbejde (og feste :p), så hvis det alligevel er påkrævet kan jeg vel ligeså godt lære det n... -
Atombombens opbygning.
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lede efter noget litteratur om atombombens opbygning. Har godt og vel ledt rigtig mange steder, men synes ikke rigtig det er det, jeg har behov for. Er der nogen, der kender nogle gode hjemmesider? Det er i forbindelse med min SRP. Er det en god idé at bruge wikipedia ... -
bølgebevægelse
ForumindlægTil aller sidst vil jeg spørge om at hvordan ville I gøre hvis I kom op i et spørgsmål der lyder sådan: Du skal præsentere emnet bølger og bølgebevægelse. Stikor til den faglige samtale: bølgelængde, frekvens, lyd, lys, spejling, brydning, interfrens. Jeg har nemlig ikke prøvet at gå til fysik e... -
Nogle der vil vurdere min srp opgave
ForumindlægOpgaven er skrevet i mat A og fysik B Jeg skriver her fordi jeg gerne vil have et svar på om min opgave er bestået. Opgaven er afleveret for 1,5 uge siden, karakteren for opgaven kommer først om 1-2månedwer. — jeg vil gerne have en til at vurdere min opgave og evt give karakter for den. -
SRP opgave
ForumindlægHej. Er der nogen som er villige og har mod nok til at rette en SRP opgave når jeg bliver færdig med den? Jeg regner med at jeg bliver færdig med halvdelen af opgaven i dag, og kan godt sende den i to dele, hvis det gør det mere overskueligt :) Jeg skriver i dansk A og fysik A, men vil godt ba...
