Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14421 til 14440 af 27496
-
Stivelse
ForumindlægHvorfor skal stivelse nedbrydes (fordøjes) før det kan optages af cellerne? -
Fedtsyrer - arachidonsyre - need help
ForumindlægHey gutter. Jeg har en opgave som jeg har nogle problemer med... Jeg kan simpelthen ikke svare på et af mine delspørgsmål fra en opgave... Kan I hjælpe? ---> Den umættede fedtsyre arachidonsyre omdannes i vore celler til prostaglandier. Angiv det systematiske navn for arachidonsyren og giv eks... -
mave og tarm
ForumindlægHej!Jeg vil gerne at I hjælper mig med de spørsmåler, som jeg kunne ikke svare på.1. hvad bestemmer den hastighed, hvormed galde udskilles fra leveren?2. hvorfor fordøjes mavevæggen normalt ikke af saltsyre og maveenzymer?3. hvad tror du konsekvenserne vil være, hvis galdeblærens udførselskanal b... -
Synopsis - frikydning
ForumindlægHej.. Ville høre om der er nogen der kan rette mig imod en hjemmeside hvori jeg kan finde nogle konkrete skemaer (eller lignende) med hvad der sker med kroppen, udsat under ekstreme forhold?? Hilsen Samuel -
3’ og 5’enden??
ForumindlægKopieringen af DNA-sekvensen under processen DNA synthetisering foregår altid fra 3’enden mod 5’enden. Er der nogen der kan forklare mig hvad 3' og 5'enden betyder ud fra eoxyribose-molekyle. ? -
CocaCola? Nogen der har skrevet om dem??
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Coca-Cola. Nogen der har noget de vil dele?? ;) Mangler lidt hjælp... -
portfolio
ForumindlægHejsa...\nJeg er den her 1år elev på HTX der skal knækkes af den nye reform ;(\nOg så har de sørme ikke også opfundet noget smart der hedder portfolio-prøven.. JUBII:( men nogle der har knækket gåden om hvad den går ud på? Hvor mange af de ting man har gemt skal man bruge?\n -
SSO
ForumindlægEr der nogle som har nogle gode ideer til hvad man kan skrive sso om? Og er det godt at skrive som et emne som fx Romerriget, som mange har skrevet om? -
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
Definition på liv
ForumindlægHvad er den biologiske definition på liv? -
AT - HAASTER!!!!
ForumindlægHeej Alle. Jeg står ligesom mange andre i den stituation, at jeg skal vælge AT emner. Derfor er jeg desperat og stærk interesseret for, at høre hvilke emner andre har valgt i forhold til dette års AT emne (katastrofen årsager og konsekvenser). Ps. Jeg overvejer stærk fag kombinationen ... -
Eksamen
ForumindlægJeg afslutter billedkunst og musik i år, er det muligt at finde ud af hvor stor sandsynlighed der er for at komme op i en af de to fag?Passer det at jeg skal på i 0-1 mdt. eksamen i år? -
Oplæsning til 24-timers eksamen
ForumindlægHej Vil høre hvor mange af jer, som læser grundigt op på hele pensum til 24-timers eksamen. Sidder selv her og læser op til samfundsfag A, synes der er utrolig meget, og overvejer om man bare skulle skimte det igennem, når man nu alligevel har 24 timer at forberede sig i? Hvad gør I? -
Gen
ForumindlægHej, har bare et hurtigt spg.Jeg skal besvare på dette spg(et spg, som jeg selv har stillet mig)Jeg ved at vi har 46 kromosomer, forskelligt i forhold til køn, og kromosomerne sidder vores arveanlæg kaldt gener.- Hvad består et gen af?Et gen sidder på vores arveanlæg.Den består af fire baser, ade... -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
CO2-ligevægt
ForumindlægHvad betyder CO2-ligevægt ?? -
Hjælp, forskningsprojekt ang. GM-fødevarer
ForumindlægHej, Jeg skal i denne uge skrive mit afsluttende AT projekt i samf/bio. Mit emne er GMO'er og jeg vil gerne skrive om mulighederne for GMO'er i fremtiden. Dertil skal jeg bruge en rapport/et forskningsprojekt/ et laboratorieforsøg eller lign. til min analyse. Det er for at jeg kan vise e... -
HJÆLP SPANSK
ForumindlægHejsa jeg er igang med, at afslutte min 3.g, Vil høre om der ikke er nogen, som vil tage min skriftlig eksamen i spansk da jeg ikke selv kan finde ud af sproget og er afhængig i at få gode karakter. Og selvfølgelig betaler jeg gerne for det. -
hormoner / modning af et æg
ForumindlægHormonelle forandringer hos kvinden under ægmodningen? :) og dem der sætter gang i modningen af et æg? -
Matematik-lektie-hjælp søges
ForumindlægHej... Er lærersruderende og går op i matematik i maj og juni. - Søger hjælp til matematikken enten engang om ugen eller hveranden uge. Kan tirsdag efter 19.30 i København, eller om dagen mandag,torsdag og fredag.- sig en timeløn.... Knus sanne.
