Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14441 til 14460 af 45451
-
Easyfood
ForumindlægEr der nogen der har lavet en opgave om Easyfood, skal lave en virksomhedsanalyse og analysere deres nye ekspressions investering i Kolding. vil udarbejde en SWOT, og vil gerne have nogle ekstra ordinære ting med i den.. Håber på god hjælp!Juve 1897 -
Eksamenstekster
ForumindlægHeyEr der nogen der ved hvordan en typisk eksamenstekst ser ud til c-niveau på stx. Jeg har hørt at man trækker en artikel, men hvor lang er den så? Hvis man både skal nå at læse og forstå dem samt lave en analyse skal man da besidde et ret stort overblik?MVHJimbo -
AT-religion og hi(sa)
Forumindlæghej jeg er gået i stå... Jeg har valgt fagene Religion og Historie (sa).. Jeg har skrevet om Hinduisme, og har tænkt mig at perspektivere til islam.... Jeg har også tænkt at analysere en tekst.... Hvad for nogen metoder har jeg brugt.??? MVH Malika -
Reklameanalyse i Dansk A
ForumindlægHej jeg går på HTX, og jeg skal analysere en reklame fra et blad, og jeg vil så gerne høre om der er nogen som har en vejledning eller model til reklameanalyse i dansk A???? Jeg har nemlig ikke nogen, da reklameanalysen indgår i mit studieretningsprojekt. -
Nogen der har skrevet en stil om novellen "Abduction"?
ForumindlægJa, overskriften siger jo så selv. Men sidder i en situation, hvor jeg virkelig har problemer med et stiloplæg. Jeg skal analysere og fortolke en novelle ved navn "Abduction", og ville derfor høre, om der er nogen der er stødt ind i den på et tidspunkt. Vh. Mig. -
Dansk opgave
ForumindlægHej, jeg skal til at gå igang med en dansk opgave. Og jeg har valgt genren "lyrik". Ved i hvad man skal have med i den opgave og hvordan den skal skrives osv. altså hvad skal man huske at have med når man har valgt at analysere og fortolke to digte af Adam Oehlenschläger? -
Fagsprog, værdier og begreber?
ForumindlægEr lige nu i gang med at repeterer old. Vores lærer siger, at vi i analysen skal kigge på formsprog, begreber og værdier. Men der kommer problemet, ved ikke hvad det er. Er der nogle der kan forklare mig hvad formsprog, værdier og begreber er, og hvordan man finder dem i en tekst? På forhånd tak(; -
24 timers årsprøve om Reformationen
Forumindlæghej, sidder og skriver noter til mit oplæg jeg skal til prøve med imorgen. indtil videre har jeg skrevet om hvordan reformationen opstod. er der nogen, der har nogle ideer til nogle analyserende og diskuterende spørgsmål til emnet? - Katrine :) -
SRP-analysemodel
ForumindlægEr der nogle som har en analysemodel af teaterstykker, for synes bare slet ikke jeg kan finde nogen på nettet, og det er det eneste jeg mangler i forhold til min SRP. Håber på hjælp :) p.s teaterstykket jeg læser er Educating Rita, så hvis det var en model, som analyserer et manuskript ville de... -
Min ven racisten
Forumindlæghejsa, har brug for hjælp til at analysere teksten "min ven racisten" da jeg virkelig er på dybt vand! har prøvet med ind i dansk osv. men kan simpelthen ikke finde ud af det..... nogen der ville være så venlige at hjælpe? -
tom kristensen "aften"
ForumindlægHej med jer! er der nogen der har en analyse, et resume, eller andet liggende af dette digt? - digtet er en del af mit pensum, og jeg har svært ved at forstå det. det er derfor jeg leder efter lidt inspiration. -
DNA
ForumindlægJeg har problemer med at forstå hvad STR-Områder er. Genetiske grundlag - samt hvordan DNA læses. & til at slutte af med: hvorfor analyserer man rutinemæssigt helt op til 10 STR-områder i daderskabssager? -
Novellen Tennis
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse af novellen tennis og skal skrive om fortælleren. Jeg er gået helt blank er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan skrive om. Har allerede skrevet hvilken fortæller det er oh hvad det gør for teksten. -
Rektorerklæring?
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag og jeg skal have 4 for at bestå engelsk A. Jeg har haft engelsk A på min studieretning. Har læst på AAU's hjemmeside, at man kan få en rektorerlæring, hvis min uddannelsesinstitution vurderer, at jeg i slutningen af 2. g. har opnået kompetencer svarende t... -
hey! hvis I gider, så kig lige ind!
Forumindlæghej folkens jeg skal analysere og fortolke novellen Fasaner, skrevet af helle helle (sjovt navn ik`)... når men jeg ville bare høre om der er nogen ideer om hvordan man lige kommer igang med en flot analyse af en novelle (Læreren forventer noget stort:(På forhånd takps.I må gerne komme med nogen ... -
lille oversættelse
ForumindlægHej. håber der er nogen der vil se min oversættelse igennem og rette den for fejl. Il y a un group à Bruxelles et un group à France. Le groupes (SKAL) font une analyse, il francais group (SKAL) fait une analyse à Breton et il Bruxelles group (SKAL) fait une analyse à Magritte et Michaux. Mais Je... -
Kommunisme | Ideologi
KompendieKommunisme er navnet på en række ensartede ideer, en ideologi, om en politisk holdning til samfundet. Kommunismen foreslår en samfundsmodel, som bygger på forestillingen om fælleseje, samfundsejede produktionsmidler og fælles ejendom.Hvad er kommunisme?Kommunisme kommer af det latinske ord &rsquo... -
Hvad er vigtigst?
ForumindlægHvad er vigtigst I AT-eksamen? Hvad skal der ligges vægt på? Hvad er godt og dårligt? Har brug for råd :) Tak -
her er lidt metoder:D
Forumindlæg• Naturvidenskabelige metoder: - Empirisk-induktive metode: Man laver hypoteser/teorier ud fra observationer/forsøgsresultater (man slutter fra det specielle til det generelle). - Hypotetisk-deduktive metode: Man udleder konsekvenser ud fra teorier (man slutter fra det generelle til det mere sp... -
fs10 mundligt
ForumindlægNå 10 klasser.. har i også været oppe engelsk, og hvordan gik det?
