Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14441 til 14460 af 27496
-
Projektopgave hjælp
ForumindlægHej. Min gruppe har valgt at vi skal have autisme som underemne til "når livet går i sort". Vi skal derfor have to fag som skal inkluderes. Vi har valgt samfundsfag, med hvilke problemer der kan være i samfundet og det med inklusion. Vi mangler det andet fag. Men hvad kan det være? -
Historiske metoder og teorier
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver Historie opgave i 2g og skal bruge noget om historiske metoder og teorier. Jeg kan ikke komme på andet en klide kritik. Nogen der har andre forslag? -
TUR i sommerferien:)
ForumindlægHEY alle sammen. Ville bare lige høre om der er nogle der skal med til BTC2007 i år? -
Forskelle på biotech uddannelse på LIFE og DTU
ForumindlægHej alle herinde. Da jeg går i 3.g og skal til at vælge hvad jeg vil fortage mig efter sommerferien. Det er så her problemmet kommer. Jeg vil meget gerne læse bioteknologi(biotech). Men hvor skal man læse det henne?, derfor har jeg to kandidater. Endten skal jeg læse det på LIFE(biovidenskabelige... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
Eucaryote
Forumindlæghvad er forskellen på encellede og flercellede eukaryotet -
Mediatorer...Hvad er det???
ForumindlægHej jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad "mediatorer" er, i sammenhængen med smerter og smerteregistreringssystem.?? Håber der er nogen der kan lede mig på spor.. :( -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal snart til at vælge et emne til mit studieretninsprojekt, og jeg mangler lidt inspiration, eller gode forslag? Projektet skal indebære Bio plus et andet fag... KOm med nogle gode forslag og ideer... -
osmose i kartoffel
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at se om min teori om osmose og diffusion er korrekt så vil jeg blive rigtig glad:) Osmose er diffusion gennem en halvgennemtrængelig (semipermeabel) membran hvor stoffer vil søge fra høj partikel koncentrationer mod lav for at udligne, det er hvad ... -
hjæælp dt haster ..
ForumindlægHej.. Jeg er gået i stå med et par spgsm. som bare SKAL besvares, men jeg kan ikke finde ud af det.. og skal op til eksamen på mandag om det.. Er der evt. ngn der gider at hjælpe? ville være super taknemlig..: 1. hvordan danner planter energi ud fra solens lys, og hvordan får dyr og mennesker en... -
Termamyl
ForumindlægJeg vil høre, om der er nogle der har lavet opgaven 'Termamyl', som er opgave 6 (små opgaver)fra studentereksamen august 2000. Jeg har ret svært ved alle tre opgaver. På forhånd tak!!! -
Fysik på B i stedet for C
ForumindlægHej! Jeg overvejer at tage Fysik på B i 3.g, og vil høre om det er bedre at have et 7 tal på B istedet for 10 på C. Jeg var nemlig til eksamen sidste år og fik 10, og så er jeg jo bange for, at hvis jeg taget det på B og skulle falde til 7 så ville jeg få mindre i det endelige gennemsnit. -
Biologirapport
Forumindlæghej jeg skal skrive en mindst 8 sider lang rapport om søen. men jeg kan bare ikke komme videre. jeg er startet på noget om vandet i søen, og nu er jeg lost! er der nogen der kan hjælpe mig videre????? -
Hjælp - rimelig hurtigt tak :)
ForumindlægHej allesammen :) Vi skal lave eksamensprojekt her i uge seks, men skal allerede aflevere problemformulering, emne og gruppe på mandag. Men i min gruppe, som består af to, ved ikke helt hvad vi skal arbejde med? - Det er så her, jeg tænkte på, om nogle af jer har nogle forslag?? Det ville være s... -
Hvad betyder disse ord?
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig hvad disse ord betyder? Jeg har googlet nogle af dem, men jeg har lidt svært ved at forstå hvad der står. Jeg er bare dum. :) hehe. På forhånd mange tak. 1. Kunstig selektion. 2. Genetisk variation. 3. Økologisk niche. 4. Geografisk isolation. 5. Geneti... -
Hvad er en celle??
ForumindlægVi har en opgave..og jeg ved ikke hvad en celle er!!! Har aldrig haft om det før nu!! -
Olie
ForumindlægHej alle Jeg skal til eksamen i fysik, og jeg trak noget om olie. Og jeg ved ikke hvad aflejringer er, så ville håbe at nogle af jer ville hjælpe mig. -
Hvad og hvilke fag?
ForumindlægHej, Ja som det fremgår af overskriften kunne jeg da godt lige tænke mig af vide, hvilke fag i har tænkt jer at skrive i... Og er i eventuelt kommet så langt, at i har valgt jeres emne? :D -
ATP og ADP
ForumindlægJeg er ved at skrive biologirapport om respiration i planter. Jeg er lidt i tvivl om jeg har forstået det med ATP og ADP rigtigt, så jeg håber, at der er en, der vil kigge på mit afsnit om dette. "Den glukose der dannes ved fotosyntesen bruger planten som energikilde. Planten har brug for e... -
fysik
Forumindlæghej , kan ikke forstå hvad stivelse og cellulose er ?
