Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14481 til 14500 af 45451
-
nogen der gider at kigge på min tyske opgave?
ForumindlægDiese Geschichte handelt von einem Junge, wie aus Amerika kommt und geht zurück nach Deutschland, Hamburg. Seine Eltern warten für ihm in Hannover. Immerhin hat er kein Lust zu hause gehen und deshalb verändert er sein Absicht. Er ist mit einem Zug und hat ergattert ein Abteil für sich all... -
My son the fanatic - questions
ForumindlægI teksten "My son the fanatic" følger der nogle spørgsmål: Overall questions: 1. Comment on the roles of the women in the story? 2. In what way have the roles of the father and the son been reserved? 3. Account for Ali's position - what factors (social and personal) have contributed... -
pensum
ForumindlægHvor meget vil i lægge i at læse læsepensum? Jeg ved godt at det vi kan komme op i hører under eksamenspensum...men hvor vigtigt er de at læse det læsepensum...hvis man nu kan huske de essentielle ting fra læsepensum, er det så vigtigt at læse det hele igen? -
Newton Kepler
ForumindlægHey Jeg ville hører om der eventuelt var nogle af jer der kunne anbefale hjemmesider,bøger etc. der omhandler en mere dybdegående gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. mange tak :) -
International politik??
ForumindlægHej Alle. Jeg er ikke helt god til samfundsfag, og skal nu igang med emnet International Politik (IP), hvilket bevirker, at jeg virkelig ville være taknemmelig, hvis nogen herinde ville anbefale mig nogle gode forståelige sider om emnet, eller måske kort forklare mig hvad emnet går ud på? M. -
Filosofi! Hvad lærer man?
ForumindlægEr der nogen der har filosofi på c-niveau? Hvad laver man egentligt der? Jeg overvejer at vælge det som valgfag, men det ville være trist hvis jeg slet ikke intereserde mig for de ting man blev undervist i. Så er der nogen der kan være sød og forklare det mig i korte træk? Tusind tak :) -
Postmoderne psykologi - hvilken retning?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med, om postmoderne psykologi er en retning inden for socialpsykologien eller om postmoderne psykologi er en psykologisk retning for sig selv, hvis det giver mening? Fx ligesom kognitionspsykologi er en retning for sig selv. -
SRP? :s hjælp til emne!?
ForumindlægHej! Vi har fået at vide allerede nu, at vi skal begynde at overveje et emne til SRP. Jeg håbede på nogle herinde måske kunne hjælpe mig? Hovedfag er engelskA eller tyskA - og så kan jeg vælge historie, samfundsfag eller dansk til. please, nogle gode ideer?? :s -
Jeg har svært ved at korte mit talepapir ned
ForumindlægTror I det trækker meget ned, hvis man snakker 15 minutter (altså 5 minutter længere)? Jeg har virkelig ikke lyst til at fjerne noget, for er bange for at skøjte for let hen over det :( -
hjææææælp!! :)
ForumindlægHej alle derude.. Jeg går i 9 klasse, og har stærkt brug for hjælp.. Jeg skal vælge hvilken ungdomsuddannelse, jeg vil begynde på, efter sommerferien. Mit problem er så, at jeg ikke ved om det skal være hhx eller stx? Jeg elsker samfundsfag, matematik samt biologi meget. efter jeg er færdig med g... -
skriftlig dansk prøve
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan en 1.g´s dansk skriflig prøve foregår? og hvordan man kan forberede sig til prøven tak på forhånd -
Eksamen.
ForumindlægG'dag.. Ville bare høre, om hvordan en religionseksamen kommer til at foregå? Trækker man bare en tekst, og analyserer den, eller er der nogle underspørgmsål man skal finde ud af? Og en anden ting.. Hvad er den primære forskel på Jødedom/Kristendom? GT/NT? Er det ikke bare at kristendommen ... -
numb3rs o.l.
ForumindlægHej Jeg sidder midt i min SRP og har brug for noget materiale - i form af en film eller en tv-serie - hvor jeg kan lave en komparativ analyse af epidemier. jeg har valgt Afsnittet "Vector" fra serien numb3rs. Dette er et afsnit i 1. sæson. Håber nogen kan hjælpe mig. -
HJÆLP !!!
Forumindlæg- Hvilke modeller i afsætning kan man bruge til at beskrive det spanske marked for smør??? - Hvilke modeller til at analyser hvorvidt det spanske marked er attraktivt for virksomheden?? - Hvilke model til for at fastlægge den målgruppe og positionering du vudere som er mest fordelagtig for virkso... -
Oplæsning - udtale
ForumindlægJeg fandt her igår et program på adgangforalle.dk , som kunne downloades helt gratis. Det er ret smart. Det er en lille slags fjernbetjening. Man markerer noget tekst (fra en side på nettet, word eller.. you name it), trykker play og den læser det så højt. Det er ret praktisk, hvis man skal ha ... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Analysemodel til sproget på sociale medier - Facebook?
ForumindlægHej. Jeg står og skal lave AT i fagene psykologi og dansk. I dansk mangler jeg en analysemodel der kan bruges, til at analysere det sprog der er på et socialt medie, såsom Facebook. Modellen må gerne være en kombination af flere, og må også gerne indholde analyse af layout og lyde - altså båd... -
Das Versprechen
ForumindlægJeg ville bare gerne vide om nogle har set denne film og evt. lavet en medfølgende analyse/gennemgang af den? Jeg har nemlig et projekt med den, hvori jeg bl.a. skal følge Sophies udvikling i forhold til den vestlige kultur og ændringerne. Jeg følger dog ikke, at jeg har været i stand til at anal... -
Teori og metode i sprogfag
ForumindlægHejsa Jeg har i min AT-synopsis arbejdet med et skønlittærert værk, men er i tvivl om hvilke metoder og teorier, jeg kan hive frem til fremlæggelsen. Er godt klar over, at analyse og folktolkning er vigtigt, samt hermeneutikken også er ret central. I mit arbejde med bogen, har jeg lavet en meget... -
SRP Hjælp
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har i min problemformulering i SRP fået stillet til opgave at lave en virksomhedskarakteristik, derudover skal jeg analysere virksomhedens interne og eksterne forhold, og så skal jeg lave en regnskabsanalyse og afsluttende komme ind på fremtidige vækst -og konkurrencestrategi...
