Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14521 til 14540 af 48240
-
Tværfaglig opgave?
ForumindlægJeg skal op til eksamen på torsdag i naturvidenskabeligfagpakke. Hvor jeg skal skrive en opgave og fremlægge det, i opgaven skal jeg inddrage Biologi, kemi og geografi. Som emne har jeg valgt fedme. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal fortælle under hver fag. Jeg ved kun at i biologi skal jeg... -
kvantiserede ???
ForumindlægHej alle .. jeg er i gang med læsning til kemi eksamen, og undrer mig over en sætning som denne: Fotoner er kvantiserede () energi-pakker af elektromagnetisk stråling ... hvad betyder kvantiserede egentlig ?? -
ang. årskarakter og eksamenskarakter
ForumindlægHej. Tæller både årskarakter og eksamenskarakter med i ens gennemsnit ? altså hvis jeg nu får 7 i Samf C i årskarakter og jeg har får 7 til eksamen, tæller så begge mine karakter med i mit gennemsnit ? Mia -
Ein Satz
ForumindlægHej alle hjælpere, Jeg vil gerne skrive: I året 2010 producerede BMW næsten halvanden million biler og over 100.000 motorcykler. Jeg får det indtil videre til: In Jahr 2010 BMW herstellt beinahe anderthalb Million Autos und -
I hvor høj grad indgår pensum fra faget biologi C i faget bioteknologi A?
ForumindlægHej Som overskriften spørger, så er jeg interesseret i at vide, i hvor høj grad pensum fra biologi på C niveau indgår i bioteknologi på A niveau. Det hedder sig jo, at biologi C og kemi C er en del af det samlede fag, men kan man virkelig komme til eksamen i emner som kønssygdomme, mandens/kv... -
1,08 regel for 08 studenter
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvordan 1,08 regelen kommer til at fungere for os der blev studenter i 08. Når den træder i kraft i 09, gælder den så 1 eller 2 år for os? (vi har jo allerede haft mulighed for et sabbatår) -
Humanistisk og samfundsvidenskablige metoder
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT årsprøve i fagene Tysk(Humanistisk) og Historie(Samfundsvidenskablige). Jeg har godt styr på det hele undtagen når jeg kommer til metoderne i historie og tysk. Ved virkelig ikke hvad jeg skal sige der da jeg ikke rigtig har brugt nogle metoder. Jeg har en tysk tekst som je... -
Geografi
ForumindlægHvordan ville en typisk skriflig geografi opgave se ud. Og hvilke emner kunne de indholde? -
230 volt?
ForumindlægHejI min fysik bog står der at der er 220 volt i en alm. stikkontakt. Men andre steder har jeg hørt og læst det er 230 volt.Hvad skal jeg tro?Og hvad skal jeg sige til min eksamen i morgen?Hilsen Frederik -
HF!
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne vide og HF som er på to år er det samme som STX ? Altså når man skal op til eksammerne er det så kun nogle der bliver trukket af ministeriet som man skal op i eller skal man op i alle eksamerne ? Eller hvordan er det lige præcis ? Tusind tak på forhånd ! -
Hjælp TAK
ForumindlægHej allesammen (: Jeg skal op til Fysik/Kemi eksamen på onsdag. Hvis i skulle have nogle fede noter, vil jeg meget gerne have dem. Jeg vil nemlig godt slutte 9. med nogle flotte karakter, hvis I forstår ;) Håber i kan hjælpe.. I skal bare sende dem til denne e-mail adresse: [email protected] ... -
Hurtig hjælp - Regler om brug af studienetsopgaver
ForumindlægFik af vide for en uges tid siden at det var lovligt at medbringe og benytte studienetopgaver fra tidligere fysikeksamner så længe de lå på computeren, gælder dette også for kemi A skrifftlig eksamen? -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
notater...
Forumindlæghej. jeg skal snart op til fysik/kemi prøven i 9.klasse. er der nogle som har gode notater de kan sende til mig på [email protected]... Takker på forhånd. -
Hvordan foregår skr.årsprøve?
ForumindlægHejsa Nogen der ved præcis hvordan en skriftlig årsprøve i stx-kemi foregår? Altså mht længde og opgaver... Er det ene af små opgaver, eller en det en lang sammenhængende opgave omkring fks. kemien i hverdagen? Håber der er nogen der kan hjælpe, står og skal til årsprøve snart, og vores lærer... -
Ny Ekamen
ForumindlægHej Jeg var til Oldtidskundskab eksamen (ny ordning) dersværre var jeg så uheldig at "klappen" gik ned. Jeg fik derfor en dårlig karakter. Er det muligt at gå til en ny eksamen, evt. sygeeksamen? Mvh. Fortvivlet Studerende -
molekylær fysik
ForumindlægSpørgsmål 1: Jeg skal beregne diffusiomskoefficienten for O2: Bruger følgende formel: Der oplyses at Diffusionskoefficient for O2 = 1,8 * 10-9 m2 * s-1 Viskositet for vand: 1,0 * 10-3 Pa * s T = 20 + 273 = 293 K a = 1,5 * 10-10 m KB = 1,38 * 10-23 J * K-1 Facit er 1,43 * 10-9 Pa * s Er lidt ... -
fsa terminsprøve
ForumindlægHeey er der nogen der har været op i terminsprøve den som hedder 2010 , har ik brug for den der hedder 2009 osv .. men 2010 for jeg er meget nervøs og ville vide i tysk og dansk og engelsk skriftligt hvad der er vi kan skrive om !!! HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP PLEAAAAAAAAASE !!!! :'( -
et sp'rgsmaal
Forumindlæghvis man skal ha matematik paa B... skal man saa op til en skriftlig aarspr've... -
Beregn indekstallene når basisåret er skiftet
ForumindlægJeg har et skema, der viser 2000 til 2014 og indekset af hver år. Jeg skal beregne indekset, hvis basisår er skiftet fra 2000 til 2010. Jeg har ingen ide om hvordan jeg skal starte.....? :(
