Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14541 til 14560 af 48240
-
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
Eksamenshjælp?
ForumindlægJeg er desværre så uheldig at skulle til mundtlig eksamen, B-niveau kemi. Begge gange jeg har været oppe i kemi (afsluttende 9. og årsprøve 1g) er det gået galt (6/02 taller) og jeg er efterhånden skrækslagen for eksamen, især i dette fag. Er der nogen der har gode erfaringer med lektier-eksame... -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
Tandlæge
ForumindlægHej jeg brænder for at blive tandlæge og vil gerne starte her til sommer eller vente et år. Mit problem er at jeg ikke helt har gennemsnittet kan man søge ind via kvote 2 hvis man har 8.5 i snit. Er der nogen anden vej man kan søge ind, kan man tjene nogle point? Og vedrørende til point, så hører... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf... -
HALLOOOOOOOOOOO
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har et spørgsmål. Efter gymnasiet vil jeg gerne læse på en farmakonom skole. Men er der nogle krav for, at blive farmakonom i gymnasiet, Jeg har hørt, at hvis man får en studenter eksame så kan man godt komme ind på skolen, er det rigtig. Så har jeg også et andet spørgsmål.... -
Gennemsnitsberegner der er brugbar 2016 for HF enkeltfag
ForumindlægHej Jeg prøver at hitte mit gennemsnit ud. Der er et par ting jeg lige ville høre om nogle af jer vidste noget om. Dur denne udregner stadig http://www.softit.dk/snit.asp?page=hfenkel ? Gælder den der gange op regl for HF enkeltfag, ligegyldig hvor længe man har været om at tage sin uddannelse? ... -
ligevægte
ForumindlægHey :)er ved at læse op til eksamen i kemi og har lige nogle spørgsmål. håber i kan svare. :)hvad er en homogen ligevægt?? hvad er f.eks. forskellen på den og en heterogen ligevægt?Hvordan ved man om en reaktion er endoterm eller exoterm (uden at have enthalpitilvæksten)?hvorfor dæmper en puffer ... -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, der skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemme... -
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
base
Forumindlæghej, håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd. vi skal til kemi eksamen imorgen, og derfor ville jeg spørge om, hvad man kan lave under baser. gerne med lidt teori også. man kan neutralisere fremstille sin egen base og hvad mere? -
Hjæælp ;) Til bøger
ForumindlægHej Sp. Den dag jeg op i fysik/kemi, har jeg lidt læseferie før jeg går op til eksamen, men jeg vil derfor godt læse nogle bøger om de forskellige emner, så jeg måske kan få bedre karakterer! :) Så hvilke bøger vil i anbefale, ud fra disse emner:Kemi:Alkoholsyre og baser samt salteAtom kemimadens... -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
Afstemning af redoxreaktion
ForumindlægHej alle, Har mega brug for hjælp da jeg ikke forstår logikken bag afstemningen af denne reaktion. Fe2+(aq) + MnO4- (aq) -> Mn2+ (aq) + Fe3+(aq) Har førhen fået det til 8H+ + 5Fe2+(aq) + MnO42(aq) -> Mn2+ (aq) + 5 Fe... -
Bioteknologi A skriftlig prøve - gode råd
ForumindlægHar I nogle gode råd til hvordan jeg forbereder mig bedst muligt til biotekeksamen? Noget jeg skal være særligt opmærksom på? Der skulle evt ikke være nogen der ligge inde med nogle supernoter jeg kunne bruge? Her kan biologi A og kemi B noter også bruges :-) Kh -
Hjælp til analyse af artikel
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at forberede mig til tysk eksamen i morgen. Jeg har trukket en artikel som har været i det tyske blad Stern. Artiklen handler om arbejdsløshed. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg burde snakke om inde til selve eksamen. Altså jeg har indtil videre brugt denne side til at... -
Formelsamling i Fysik
ForumindlægEr der nogen, som ligger inden med en formelsamling til Fysik A stx og som kan give mig titel og forlag? Min fysiklærer har aldrig udleveret en, men jeg vil ret gerne være i besiddelse af en til den skriftlige eksamen om en uge. -
Noter - overvurderet?
ForumindlægEr noter overvurderet?Har du brugt de noter, du har lavet gennem året til eksamen, elelr var det noget værre rod? -
Matematisk model i aflevering
ForumindlægSpørgsmålet/forklaringen lyder: “Ifølge en opgørelse stiger det antal nye lungekræfttilfælde blandt kvinder i Danmark med 1.3% om året efter 2010. I 2010 var der 2038 nye tilfælde af lungekræft blandt kvinder i Danmark. a) Indfør passende variable, og opstil en model, der beskriver udviklingen i...
