Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14561 til 14580 af 95433
-
Atom- og kernefysik
ForumindlægIch brauche hilfe! Jeg er i den situation, at jeg har haft fysik C og nu skal til eksamen på man. d. 6/6 til tirs. d. 7/6 (24-timers forberedelse). Jeg har haft fire hovedemner: - Energi - Bølger og lys - Atom- og kernefysik - Verdensbilleder og Universet Min lærer har været så elskværdig at sk... -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
Magnetisme
ForumindlægHej alle! Jeg har et fysik spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde ud af. Er der nogen, der kan hjælpe? Vurder antallet af elektroner der årligt bevæger sig gennem hjem og virksomheder i en by med 50.000 indbyggere og forklar hvordan du kommer frem til tallet. a) Ingen b) Så mange el... -
Mat B -> A (svært?)
ForumindlægHej. Min situation er sådan, at jeg går i 2.g og skal til at vælge hvilket b-niveau fag, jeg vil have opgraderet til a-niveau. PT. har jeg Matematik på b-niveau, jeg får hovedsageligt 4 og 7 i karakter. Hvor svært bliver faget på a-niveau, vil jeg reelt kunne følge med og klare det. Giv lidt in... -
SRP Mat A Fys B - Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHey, jeg er nok lidt sent ude med at skrive (Det er også sent på natten, men sidder og kører helt død i det her.) Jeg har fået to opgaver, som jeg ikke lige kan hitte ud af, noget hjælp ville være meget dejligt! Jeg skal finde formler for r(t), v(t) og a(t) for det skrå kast og det frie fald ... -
Skæring med y-aksen?
ForumindlægHej :) Er det rigtigt at konstanten k til en stamfunktion er skæringen med y-aksen? -
Lineær funktion
ForumindlægHej, jeg sider med nedenstående opgave. Jeg ved at jeg skal finde hældningskoefficienten, men jeg ved ikke. helt hvordan jeg skal regne det ud. Nogle som kan hjælpe, og forklare lidt hvordan det skal gøres? Grafen for en lineær funktion f går gennem punkterne (0, 5) og (4, 7). a) Undersøg, om g... -
Vektorer i rummet - Skæringspunkt
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en kugle, ligningen: (x-1)2 + (y-2)2 + (z-1)2 = 49 Punkterne N(1, 2, 8) og P(3, 5, 7) ligger på kuglen, og en linje l, går gennem kuglens centrum C, og punktet P. - Bestem skæringspunktet mellem l, og tangentplanen til kuglen i punktet P. Er der en god måde a... -
slyngplante
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber at i vil svare på. Hvad vil det sige at være en slyngplante? Betydningen af økologisk niche? En beskrivelse af hvad der sker når en plante snylter sig på et træ. Det skal helt være på c niveau. mvh Simone. -
Hjælp til matematikprøve
ForumindlægHej :D Jeg skal til prøve i matematik her på onsdag, og jeg skal op i rettelinjer og rentesregning. Det er på omkring stx c/b-niveau. Nogle, der ved hvad jeg sådan ca. skal kunne og hvad jeg kan komme ud for? :D På forhånd tak :) -
Billedkunst
ForumindlægHej Er der nogle, som kan fortælle mig lidt om billedkunst på c-niveau, er det rent afslapning?? Jeg overvejer at vælge det i 3. g, men idet man alligevel får billedkunst det tredje år, bliver det så for meget eller er det meget forskelligt fra hinanden?På forhånd tak:-) -
Uddanelse
ForumindlægHej alle,Jeg står og skal holde et foredrag om 'uddanelse'. Et ret bredt emne...Jeg skal bare holde den kørende i 5-10 minutter, men hvad ville være interessant at snakke om? Jeg har samf. på C-niveau, så det skal ikke være for indviklet.(SU udelukket) -
Design i gymnasiet ??
Forumindlæghej.. er der nogen, der kan hjælpe mig med at fortælle om design eksamen.. Jeg har det på C-niveau, men jeg aner slet ikk hvad jeg skal foretage mig...jeg skal op om få dage, men jeg er ret lost i det.. Er der nogen, der kan hjælpe..?? -
biologi (fysologi) HJÆLP til opg!!!
ForumindlægHej jeg sidder med en aflevering og jeg mangler det sidste af den , men kan bare ik se hvordan det skal gøre. JEg mangler 1 opgave (a, b, c) så hvis du kan hjælpe mig, kan jeg sende den til en mail da der skal bruges en figur:)(a-niveau, 2.g) -
Ledelsesformer
ForumindlægHejsa!Jeg har virksomhedsøkonomi på c-niveau. VI skal lave en forretningsplan og til denne skal vi skrive om nogle ledelsesformer... Er der nogen der kender om til nogen hjemmesider hvor jeg kan læse om forskellige ledelsesformer, da jeg ikke selv synes at kunne finde nogle ordentlige!På forhånd ... -
mat.opg HJÆLP
ForumindlægHejjeg er i gang med denne eksamens opgave: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har lidt problem med opgave 7bNogle der kan hjælp?Det skal lige siges at jeg kun har matematik på c-niveau, så ville blive glad hvis i kunne foreklare det på en simpelt måde... -
HASTER--- HAR VEDHÆFTET SPØRGSMÅL
ForumindlægHej.. Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle små kemi opgaver.. Det er C-niveau stof, men fordi det er længe siden jeg har haft kemi, så har jeg glemt det meste.. Håber virkelig nogen kan hjælpe mig. På forhånd tak -
eksamen...
Forumindlægskal til kemi-c mundtlig eksamen... Har haft en lærer der normalt underviser B-niveau, så har lidt svært ved at bedømme mit standpunkt. Har ikke fået årskarakter, da det er HF - GSK-fag...Nogen der har nogle gode råd, vejledning...anything:-)Takker:-) -
Matematik hjælp Odense søges
ForumindlægHej Jeg er en pige på 17, der lige er startet i 1g. Jeg har matematik på c niveau, og søger hjælp til dette. Især til afleveringerne! Jeg bor ved Odense. Håber nogen kan hjælpe. Malene. Jeg kan kontaktes på mail: [email protected]
