Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14581 til 14600 af 48240
-
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
Spørgsmål omkring farmacistudiet
ForumindlægHej, Er der nogle farmacistuderende, der kan fortælle mig lidt om deres studie ift. hvad de lærer og hvilke fag de har? Jeg er lige startet på medicinstudiet, men jeg overvejer stærkt at skifte studie grundet min store interesse for kemi og produktionen af lægemidler. -
Eksamensopgavesæt Maj 2005
ForumindlægHej Jeg søger en som har regnet opgave 1 i Kemi højt niveau maj 2005. Jeg er meget i tvivl om mine resultater er rigtige så kunne godt tænke med at se hvad andre har fået.. På forhånd tak -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
kan det lade sig gøre???
ForumindlægJeg er igang med mit sidste år på gym. Jeg har et snit på omkring 6 nu og er dumpet fysik b. Min drøm er at læse til odontologi ( tandlæge). Har regnet ud, at jeg skal mindst have 10 og 12 taller. kan det lade sig gøre, at satse på tandlæge og kan man søge om betinget optag hvis man har gennemsni... -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
Hvor mange forsøg?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til eksamen i fysik/kemi, men jeg har glemt, hvor mange forsøg man almindeligvis gennemgår under eksamen? Er det tre eller fem? På forhånd tak -
Kortfilm analyse model!
ForumindlægHej kloge mennesker! Jeg trak "kortfilm" i fordybelsesområde. Er der nogen af jer, der har en god kortfilm analyse model? Det ville hjælpe mig rigtig godt i gang. Jeg skal have lavet det i en synopse. I må rigtig gerne sende nogle eksempler af hvordan en synopsis skal se ud. Hvis ... -
Gennemsnit+Årskarakterer?
ForumindlægBliver ens endelig snit udregner som snittet af års+eksamenskarakter? Og luge en sidste ting: Når jeg f.eks. har afsluttet kemi uden at skulel op i det, skal jeg så bare skrive årskarakterne i eksamensfeltet i dette dokument?: http://www.solroed-gym.dk/index.php?option=com_content&view=articl... -
NATURFAG
ForumindlægHvor mange procent er det man skal have rigtigt i den skriftlige del for at bestå?Jeg har lige været oppe i andet prøveforsøg i sidste år og kan ikke huske hvad min lærer sagde sidste år, men mener det var 50 procent?synes I ellers godt om opgaven, jer der var oppe? -
evaluering af skriftlig stx
Forumindlæghejer der nogen der ved hvornår der kommer evaluering og kommentarer fra de skriftlige eksamener på nettet?der plejer at så hvilke opgaver de fleste elever har valgt og om opgavesættet var godt. Og hvor mange der fik 5 og 8 osv... -
gennemsnit med ny skala
ForumindlægHejsa... Jeg ville høre om der er en, som kan hjælpe mig med at regne gennemsnit ud.. Jeg går i 2.g, og er derfor under den nye karakterskala. Har fået at vide hvordan man gør med årskarakterer, men er ikke helt sikker på hvordan jeg får eksamenskarakterer med ind i regnestykket... -
Delta G/G-værdi for ethanol?
ForumindlægJeg har prøvet at søge på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad ethanols G-værdi er? Jeg skal nemlig beregne delta-G for den proces hvor glukose omdannes til ethanol og kuldioxid (gæring). -
pKs
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave, men jeg er gået i stå med den, håber i kan hjælpe :) Opgaven er i den vedhæftede fil. For at beregne pH, har jeg brug for ks eller pks, men hvordan beregner jeg det ud fra de data der angivet? På forhånd tak´:) vh. Hans C. -
Metode i fysik
ForumindlægHej. I AT har jeg sammenlignet forskellige vedvarende energiformer, ved at se på hvor stort et energiudbytte de vil kunne give i DK. Herefter har jeg så konkluderet hvilken energiform, der vil være bedst. Hvad kalder man den metode hvor man sammenligner, og derefter konkluderer? Mvh Fabian -
Forskel på Carbonhydrid og carboxylsyre?
ForumindlægJa, overskriften siger det hele. Hvad er forskellen? -
Hvad er sproligt/kemisk korrekt?
ForumindlægHeyJeg kom til at tænke på hvad der er sprogligt/kemisk korrekt at sige:Er rapsolie en carboxylsyre eller indgår carboxylsyren bare i rapsolien.Hvis I ikke lige ved noget om rapsolie, må det også være godt nok at få et svar på om et fedtstof er en carboxylsyre eller om carboxylsyren er en del af ... -
Jokes!
ForumindlægHeey ! Mangler fysik eksamen og så er der sommerferie! jeg tænkte at jeg ville fyre nogle jokes af til eksamen, SELVFØLGELIG KUN HVIS DET GÅR GODT.. så tænkte om der ikke var nogen der havde nogle fysik/kemi jokes i ærmet? :b må meget gerne berører disse emner: - Syre, Baser og Neutralisation.... -
studieretningsopgave
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
Fuldt pensum
ForumindlægHej hej. Er der nogle der ved hvordan det fungere med ens årskarakterer når man skal op i fuldt pensum her i år 2010 på stx? Er det sådan at de bliver erstattet med den karakter man får til eksamen? Mvh
