Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14621 til 14640 af 25374
-
Dansk analyse
Forumindlæghej med jer, jeg er lige nu igang med at skrive min opgave til dansk eksamen, prøvefor B. Jeg har valgt teksten Den dårlige svømmer af Carsten René Nielsen, jeg er godt igang med at analyser, men jeg mangler noget at perspektere teksen til! Jeg vil blive meget glad, hvis der er nog... -
sso - længde på referat
ForumindlægHej! Mit referat af bogen fylder 1½ side, er det ikke alt for meget? Jeg sys bare ikke jeg kan skære det mere ned uden at miste vigtige informationer. -
Henvisninger
ForumindlægJeg er tvivl om jeg skal lave henvisninger i dansk SSO. Jeg laver selfølgelig henvisninger til citater fra min roman, men skal jeg også henvise til min sekundær litt. hvis jeg bruger noget derfra ?? Altså jeg tænker ikke på hvis jeg også bruger citater derfra for så skal jeg selvfølgelig henvise,... -
Vejledning til eksamen
ForumindlægHer er der en vejledning, eftersom så mange har efterspurgt sådan en. -
Romantikken (det haster)!!!
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om romnatikken, og min problemformulering lyder: Romantikken brød ud i starten af 1800tallet, men hvad skete der i romantikken? I denne opgave vil jeg undersøge hvordan kvindernes synspunkt var, napoleonkrigen samt hvad højromantik er? Til sidst vil jeg analysere e... -
bestået ???
Forumindlæghey folkens jeg går i 2g nu og sagen er at jeg har dumpet samlet i matematik fordi jeg fik 2 mundligt og 0 skriftlig årskarakter og 00 til skriftlig eksamen dvs at jeg er dumpet . Men mit snit generalt er på 6,7 så det er jo egentlig fint nok , men kan jeg godt gå videre selvom jeg har dumpet i... -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Hvilke fag har mundtlig/skriftlig eksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om hvilke fag der kun har en mundtlig eller en skriftlig eksamen og hvilke fag der har begge som eksamen? Altså hvilke fag har jeg mulighed for at komme op i skriftlig, og hvilke har jeg mulighed for at komme op i mundtlig? -
Utilfreds over SRP-karakter
ForumindlægHej Jeg er utilfreds over den SRP-karakter, som jeg er blevet tildelt. Jeg fik karakteren 7, men havde satset på at få 10, men inden jeg klager, vil jeg høre, om det kan betale sig... Jeg vil blive rigtig glad for, hvis nogen gad tage sig den tid at læse den igennem, for hvis jeg rent faktisk h... -
Problemformulering :S
ForumindlægJeg sidder og skal skrive synopsis, men har rigtig svært ved at finde på en god problemformulering.. så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har om Owells 1984, menneskerettighederne og overvågningssamfundet.. Jeg ville være SÅ glad hvis i kunne hjælpe mig ! -
terminsprøve
ForumindlægHvad er den nemmeste måde at huske hvad en novelle er? -
Er denne linje et godt valg, hvis jeg gerne vil være revisor?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 9.klasse, og skal efter sommerferien i gymnasiet. Jeg vil meget gerne være revisor, så jeg har tænkt mig at vælge HHX, men er denne linje den rigtige at vælge. Følgende linje: Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A Der er o... -
3. personsfortæller
ForumindlægHej. Kan nogen sige mig, hvad der ligger i, at der er benyttet 3. personsfortæller? På forhånd tak! /martinrv -
Engelsk
ForumindlægHej :) jeg har forsøgt at finde flere forskellige råd omkring forberedelse til mundtlig engelsk men enten har opslaget været for gammelt eller på for lavt niveau. Derfor vil jeg spørge om i har nogle råd til hvordan man får en nogenlunde karakter i engelsk? Jeg er begyndt at læse teksterne... -
Ondskab novelle! HJÆLP!
ForumindlægJeg har til i morgen at lave en synopsis op en novelle om ondskab! Nogle der kan hjælpe mig med at finde en kendt novelle? Den må maks være på 8 sider, men helst på 3-5 sider! På forhånd tak!! -
Dramaturgisk tekstanalyse - Liv og død på cafe olfert fisher
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at lave en dramaturgisk tekstanalyse af dramaet "Liv og død på cafe olfert fisher".. Jeg har dog ikke rigtig nogen erfaring med dramaturgiske tekstanalyser - og vil høre om nogle har?? Der skulle vel ikke væren nogen der har en liggende på et hvilket... -
Miljøet i Kill Bill 2
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at lave en miljøanalyse til Kill Bill 2. Hvordan skal det forstås? Skal jeg bare beskrive det fysiske miljø? "Det foregår i et amerikansk ørkenmiljø", eller hvordan skal miljøanalyse forstås? -
Judas
ForumindlægDa Judas havde forrådt Jesus, indså han at det han havde gjort var forkert. Og han "afleverede" også de 30 sølvpenge han havde fået som belønning, og hængte sig. I Matthæusevangeliet står der skrevet: Da Judas, som forrådte ham, så, at han var blevet dømt, angrede han og bragte de tred... -
Til folk der har været til eksamen..
ForumindlægHej, jeg er her i ferien gået igang med at forberede mig på tysk re-eksamen... sidst jeg var oppe lavede jeg ikke dispositioner til teksterne, hvilket jeg så vil gøre nu...men inden jeg går igang vil jeg bare lige høre fra andre som har lavet dispositioner, hvor detaljeret skal den være? Min dis... -
Antal fag
ForumindlægHej... Jeg er klar over at man skal op til 10 eksamner i alt, men hvor mange af disse er henholdsvist C, B og A fag - eller er det ikke fast??? På forhånd tak:D
