Almen studieforberedelse (AT)

Er denne linje et godt valg, hvis jeg gerne vil være revisor?

28. februar 2016 af Oliver456 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej Studieportalen

Jeg går i 9.klasse, og skal efter sommerferien i gymnasiet. Jeg vil meget gerne være revisor, så jeg har tænkt mig at vælge HHX, men er denne linje den rigtige at vælge.

Følgende linje: Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A

Der er også andre linjer i HHX, som er:

Internationalt orienterede studieretninger: International økonomi A - Afsætning A
 Internationalt orienterede studieretninger: Spansk A - Afsætning A
 Markedsorienterede studieretninger: Afsætning A - Virk. økonomi A
 Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A

Hvilken linje synes i er bedst???

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. marts 2016 af MHR1993 (Slettet)

#0

Hvilken linje vi synes passer bedst, er for så vidt sagen underordnet.
Du skal vide hvilke krav der gør sig gældende for at kunne blive revisor (det kan du fx undersøge på http://www.ug.dk). Dernæst skal du sammenligne kravene med de fag som du er god til og har en interesse inden for.
Det giver eksempelvis ikke meget mening at vælge spansk på A-niveau hvis det ikke skal bruges til noget som sådant - hvis det er for at undgå tysk (el. fransk), skal du vide at det bestemt ikke er nemmere at læse spansk. Mange begår den fejl at de vælger spansk for at slippe for tysk, men de følger alligevel ikke med i undervisningen og gør ikke en indsats. Dét bliver man jo ikke god til spansk af - snarere tværtom. 

Summa summarum: Vælg linjen ud fra dine faglige kompetencer (og interesser) og sørg for at de stemmer overens med kravene for at blive revisor.
For at komme ind på HA-bacheloruddannelsen på handelshøjskolen skal du have følgende fag:

"- Dansk A
- Engelsk B
- Matematik B og
- enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B, samtidshistorie B eller international økonomi B.

Alle fag skal være bestået." 
Kilde: https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/samfundsvidenskabeligebacheloruddannelser/erhvervsoekonomi/erhvervsoekonomi-ha.


Skriv et svar til: Er denne linje et godt valg, hvis jeg gerne vil være revisor?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.