Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14621 til 14640 af 48240
-
13-tallet
ForumindlægHej....Jeg skal jo snart op til min Fysik/Kemi eksamen, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man skal gøre for foreksempel at få et 11 eller 13 tal i det pågældende fag.* Hvis i har gode tip må i også kommer med dem.* Notater, tages der også imod.* I må også fortælle hvad i trak til jeres afg... -
Fys A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Snyd, eller ikke snyd?
ForumindlægHej, Der er her i eksamenstiden, mange diskussioner om, hvad der er snyd - og hvad der ikke er snyd. I morgen skal jeg til kemieksamen - mundtlig. Jeg ved, at jeg gerne må tage min rapport med ind (det jeg trækker) - og de noter jeg skriver under selve forberedelsen. Så var det jeg tænkte: Ka... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g'ere og 1'gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j... -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio... -
Psykologi-studie Aarhus
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er i vildrede. Jeg har søgt ind på psykologi på Aarhus universitet. Jeg søgte ind på kvote 2, fordi jeg fik at vide, det var en fordel, fordi man så også automatisk blev vurderet i kvote 1. Jeg blev færdig med min HHX i sommeren 2010 og har valgt at arbejde et år, før jeg skal ... -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Feriepenge?
ForumindlægHej Nu er det snart tid til at få udbetalt sine feriepenge - men jeg tænkte på om man optjener feriepenge 2010 - også får man dem først 2011? eller hvordan.. altså at jeg arbejdede som juleassistance i november/december 2010 - er det dem jeg får som feriepenge nu her? og det arbejde jeg har n... -
Indekstal - omregning????
ForumindlægI 2011 var indekstallene 116,4 for mænd og 118,7 for kvinder. Hvor mange mænd og kvinder var der i 2011? Sådan lyder spørgsmålet. Indekstallene i 2010 for kvinder er 111,7647 og for mænd er det 106,6667. Der gik 144 mænd på 'skolen' i 2010 og 247 kvinder. Hvordan regner jeg ud hvor m... -
Acceleration, jeg er ret lost
ForumindlægHvordan skal jeg regne det her ud¿ Det er en eksamens opgave, På det stejleste stykke har togstrækningen hældningen 1.55° med vandret. Et fuldt lastet godstog trækkes op ad det stejleste stykke af to lokomotiver, som i alt påvirker godstoget med en kraft med størrelsen 540 kN. Godst... -
"Hvad Kræver Fysik?"
ForumindlægHeY Allesammen!...Skal snart op til eksamen i fysik/kemi (FSA), og det betyder virkelig meget for mig, at få et topkarakter! - Nu spørger jeg jer;"Hvad kræver fysik? Hvad må man gøre, for at få et 10, 11 eller måske et 13-tal?" - "Hvad har i fået (i F/K FSA), og hvad har i gjort fo... -
Antallet af eksamener
ForumindlægDer er efterhånden opstået en del forvirring om hvor mange eksamener man skal op i gennem hele sin gymnasietid? Og i særdeleshed om der er regler for hvor mange eksamener der er på hvert niveau? -
Eksamenssæt 31-05-13 MatC
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130531%202hf131%20MAT_C%2031052013%20297A.ashx Til dem der vel gennemopleve eksamen og finde ud af om de har gjort ... -
Snit er ikke højt nok? - her er løsningen.
ForumindlægVi er flokdyr, og derfor forsøger vi at komme ind på det samme studie, men prøv være end tand mere snu end de andre, og tag et kig på alle de små niche uddannelser, som alle de andre overser. For hver uddannelse som kræver et højt snit, så vil jeg vove den påstand, at hvis du leder lidt efter gul... -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
Uorganisk/organisk
ForumindlægEr der nogen som vil forklare mig bare kort hvad forskellen på uorganisk, og organisk kemi er. Tak på forhånd! -
Prognose og model.
ForumindlægI 2010 var danskernes forbrug af vin 192. mio. liter. I en prognose for årene efter 2010 regnes der med en stigning på 1,3% pr. år i danskernes forbrug af vin. a) Opstil en model, der beskriver danskernes forbrug af vin i årerne efter 2010 ifølge prognosen. b) I hvilket år når danskernes fo... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Vægtning af Naturfag på HF
ForumindlægSvarer02 i Naturfag til hvis man fik 02 i Biologi,Geografi og Kemi hver for sig, eller svarer det til at man havde fået 02 to gange og 4 een gang i de tre fag? Kan ikke finde noget entydigt svar..
