Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14661 til 14680 af 25374
-
Mekka som politisk begivenhed
ForumindlægEr der nogle som kan fortælle mig hvorfor Pilgrimsfærden til mekka, anses for at være en politisk begivenhed? -
finanskrise problemstilling
ForumindlægHej alle !! kunne være super med lidt hjælp her, har to problemstillinger: Problemstillinger: 1. Gør rede for årsagerne til finanskrisen og dens konsekvenser 2. Hvilke hjælpepakker er der lavet for at dæmpe finanskrisen? vil meget gerne have en tredje problemstilling, hvis nogen please vil hjæl... -
novelle
ForumindlægHej det haster ,,,, jeg skal skrive en novelle fra barn til voksen - hvordan kan jeg starte med at skrive - har i nogen forslag hvad jeg kunne skrive -
skabelsesberetninger.. HJÆLP!
ForumindlægHej :) Jeg håber i kan svare, for jeg skal snart op til mundtlig eksamen i kristendom! Jeg er i tvivl om skabelsesberetningerne i de forskellige religioner, jeg har indtilvidere skrevet dette: - For jøder og kristendommen handler skabelsesberetningen om forholdet mellem Gud og m... -
er det her korrekt?
Forumindlæghedder det : Marie à l'hospitale ? -
Idéer til et billedkunst projekt
ForumindlægHey gutter, jeg går og mangler en idé til mit sidste projekt i billedkunst. Opgaven lyder på at vi skal fremstille et "øjeblik", så det kan stort set være hvad som helst. Jeg er helt blank for idéer og har heller ikke bestemt mig for et medie endnu, så jeg vil meget gerne høre hvis i si... -
5 A-fag
ForumindlægHej derude :=) Jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men vil høre jer erfaringsfulde mennesker der ude, som har/haft 5 A-fag, om det er ekstremt hårdt og stressende, som man tror? -
Tysk eksamen B niveau taksonomiske niveauer
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i tysk snart. Men når man skal analysere en tysk tekst, skal man først redegøre og derefter analysere. Men hvordan kan man analysere en teskt om f.eks. murens fald? I et eventyr kan man komme ind på eventyrtræk osv, men hvad med andre tekster? Håber i kan hjælpe :) -
Apartheid - Er dette redegørende eller analyserende?
ForumindlægHejsa. Lige et enkelt spørgsmål. Sidder og taster løs på min DHO med apartheid som hovedemne. Først har jeg tænkt mig at redegøre for indførelsen af apartheid, modstandsbevægelserne og faldet af apartheid til sidst. Dernæst vil jeg analysere årsagerne til apartheid og komme ind på nogle af ... -
Den Blomstrende have - analyse
ForumindlægHej :) Jeg skal til dansk eksamen på torsdag. Har valgt novellen "Den blomstrende have" af Naja Marie Aidt. Jeg er kommet til analysering af den, altså komposition. Men det kan jeg virkelig ikke finde ud af, kan ikke finde ud af at bruge berettermodellen, og kan ikke finde en anden ... -
Sætning?
ForumindlægHvad betyder den her sætning? The Hart family eventually boarded the Titanic at Southampton on Wednesday 10th April bound for New york, but Mrs Hart was still very unhappy. -
Ang. Ressourcerummet
Forumindlæghttp://195.231.159.5/ATapr07/ressourcerum/opgave_fr.html Den kan bruges som inspiration til synopsis-skrivningen. Men er det bare mig, eller er mange af forslagene slet ikkke tværfaglige? Jeg tænker især på dem i "Videnskab og teknik" og "Konsekvenser for natur, mennesker og samf... -
hvilken linje
ForumindlægHejsa allesammen ! (: Jeg ville bare spørge om der ikke findes en sådan side, hvor man kan lave en slags spørgeskema måske og derved finde ud af, hvilken studieretning, der ville passe bedst til en ? -
Fysik - Energi og energiomdannelse
ForumindlægSkal til mundligt fysik b, eksamen og har fået et spørgsmål om energi og energiomdannelse. Er der en der ligger inde med en disposition til netop det emne "energi og energiomdannelse" som jeg kan få lidt inspiration af? For ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på. -
Terrorisme
ForumindlægHej. Vidste ikke helt hvilken kategori som passede bedst til mit indlæg, men jeg vil bare spørge om der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt? Jeg er ved at skrive en opgave om terrorisme og jeg skal finde ud af hvordan terrorismen har udviklet sig siden 70'erne frem til i dag. Men synes... -
Noter til eksamen
ForumindlægEr der nogen da har noter det nogle af disse værker: La casa de Bernarda Alba Como agua para chocolate Como Greenwich Fresa y Chocolate -
Videnskab
ForumindlægHej det er fordi jeg har fået en opgave på videnskab, og jeg vil høre jer om i vil være søde og prøve at svare på min spørgsmål 1. Passer der hvad videnskaben siger 2. Og om tro og videnskab er sammen Tak for de -
Årsprøve
ForumindlægJeg går i 2. g Skal op til tre skriftlige årsprøve vil lige spørg om der er nogen for regel hvor mange årsprøve skal man i løbe af de to år (1.og 2. g) Kunne være rart få en svar med kilde på. Og ER det en krav at bestå årsprøven. -
Realisme modernisme - minimalisme?
ForumindlægHej Er der nogen, der ved - og kan begrunde deres svar - hvorvidt minimalisme og kortprosa hører under realisme eller modernisme? -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal snart til eksamen i spansk på højniveau, og jeg har problemer med hvordan jeg skal læse de forskellige værker op, uden at læse dem alle sammen forefra igen. Men man trækker jo et stykke fra et af værkerne hvor man skal fortælle hvad der foregår. Jeg har hørt at det er godt at skr...
