Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 14681 til 14700 af 174810
-
Hvad og hvor meget må en mundtlig matematik disposition indeholde?
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i mundtlig matematik. Hvad og hvor meget må en disposition til dette indeholde? Er der nogle regler? Jeg har vedhæftet én af mine dispositioner. -
Bestem tallene a, b og c
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = x * e-x Om et andengradspolynomien p(x) = ax2 + bx + c oplyses, at p(0) = f(0) p'(0) = f'(0) p''(0) = f''(0) hvor p'' er den anden afledede af p a. bestem tallene a, b og c -
Hvad skal man kunne til mundtlig eksamen i matematik?
ForumindlægHej, jeg skal til afgangsprøve i mundtlig matematik i morgen, i 9. klasse. Jeg vil blot lige høre, hvad man skal have styr på for at snige sig op på en fornuftig karakter. Jeg har lige fået mine skriftlige prøver tilbage, og der fik jeg 7 i problemregning og 7 i færdighedsregning. Jeg håb... -
Mundtlig Historie A - 3. G
ForumindlægHej SP! Jeg sidder lige nu og er igang med min 24 timers eksamens læsning til Historie A. Jeg har trukket emnet Indien - Fra koloni til demokrati. Her har jeg så fået et par tekster hhs. af et brev fra Ghandi til vicekongen Lord Irwin omkring hvordan hans forløb med saltmarchen i 1930. En tek... -
Mundtlig matematik, folkeskolen
ForumindlægHej derude ! Ville høre om i har nogle gode råd, noter til mig jeg skal op i mundtlig matematik på onsdag. Jeg er SÅ nervøs. Håber virkelig, at i vil hjølpe mig :) Skal lige siges, at jeg går i folkeskole. På forhånd tak :D -
Cult A/S - Mission og vision
ForumindlægHey alle. Er igang med at skrive SRP om Cult A/S - i den forbindelse er jeg ved at lave en virksomhedsbeskrivelse. Cult A/S er dog ikke særligt samarbejdsvillig og nærmest umulig at komme i kontakt med. Er der nogle herinde der har haft held med at finde noget omkring mission og vision for virkso... -
Reagensglas A, B, C og D!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i gang med at løse nedstående opgave. Jeg kan godt lave reaktionsskemaerne osv. Men opgave a volder problemer, idet jeg synes, det er enormt svært at argumentere for svarene. Har kigget de andre tråd igennem, det hjalp ikke spor. Jeg ved at glas A må være AgNO3, det sølvio... -
Matematik på 2. og 3. år af HHX
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ikke valgte matematik her da jeg startede på HHX. Kan jeg vælge niveau C eller B på 2. eller 3. år? -
STX Matematik B eksamen 2009
ForumindlægHej :) Jeg vil bare lige høre om der ikke var nogle der lå inde med besvarelsen af eksamenssættet fra matematik B eksamen i maj 2009? Jeg er lidt i tidspres og kunne derfor godt bruge nogle svar.. :) Tak på forhånd! :) -
Nogen der har skrevet en opgave om græsk matematik ?
Forumindlæg? -
Matematik - accept på om jeg har lavet det rigtigt?
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave, og jeg tænker at måden at vise det på er, at vise de er indeholdt i hinanden. Så for at vise at den ene er indeholdt i den anden, starter man med at tage en af mængderne i det første mængdesystem og ser, om man ved hjælp af den andet mængdesystem kan "danne&q... -
Ideer til Mundtlig Musikeksamen - A Niveau
ForumindlægHej. Jeg skal til musikeksamen A niveau til sommer, er der nogle der har nogle ideer til nogle gode numre? Vi er Bas(lettere øvet), trommer(meget øvet), Guitar(Meget øvet) + muligvis piano og noget blæs. Vi kunne godt tænke noget jazz eller/og funk eller rock med jazz/funk elementer... -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j... -
Areal og lorenskurver mat a, nødhjælp!!
ForumindlægHej, jeg er lige nået til opg 10 i mit eksamenssæt og jeg forstår ikke hvordan denne skal løses?? Indkomstfordelingen i et land kan beskrives ved en såkaldt Lorenzkurve. Funktionen L med forskriften L(x)=0,0075x2 +0,25x , 0≤x≤100 er estimeret ud fra indkomstfordelingen i Danmark i 2010, h... -
Spørgsmål om Engelsk Eksamen A-niveau.
ForumindlægEr der en der detaljeret kan beskrive hvordan eksamen forløber? Det er vel først oplæsning af et af læreren udvalgt stykke..derefter forklaring af et par ord (skal dette forklares på engeslk eller dansk) og så en gennemgang af teksten udfra det trukne stykke??I må meget gerne tilføje hvis jeg har... -
SRP - Engelsk A og Billedkunst B
ForumindlægHej jeg leder lige pt efter noget at skrive om i billedkunst og engelsk, ville lige høre om nogen har en ide, og noget selvfremstillet værk, måske? tak på forhånd -
Matematik Kumuleret frekvens/sandsynlighed
ForumindlægHej jeg forstår ikke helt hvad der menes med kumulerede sansynligheder. Skal jeg bare udregne kumuleret frekves Hvis ikke hvad skal jeg så gøre? "Det er ogsa° muligt at anvende denne metode pa° grupperede observationer. Men her skal man ikke lave en kolonne med rang og sandsynligheder. I s... -
andengradspoly - bestem 'a'
ForumindlægJeg skal bestemme a udfra følgende f(x) = ax2+2x-4 Jeg er med på b er lig 2, og c er lig -4 Skal jeg lave det om til en andengradsligning og differentiere den for at finde 'a' eller hvordan? -
Beregn mængde a mol der tilsættes
ForumindlægHej opgaven lyder således: Hvor mange mol NaOH skal der sættes til 1,0 L af en 2,0 M eddikesyreopløsning for at lave en pufferopløsning ved hver af følgende pH-værdier? a) pH = pKa b) pH = 4,00 c) pH = 5,00 Hvis jeg bare får hjælp til opgave a, skal jeg nok selv finde ud af de to sidste. Je... -
engelsk mundtlig a, sproglig linje
ForumindlægHejsa Jeg skal til engelsk mundtlig om 1 uge, og jeg kunne godt tænke mig at få en god karakter :) Jeg har fået 10 i årskarakter, og har også fået det i 1. og 2.g til årsprøve, så det kunne være fedt at få det igen, eller få 11 :) - Det ville være lidt en drøm.. Er der nogen, der ved, hvad der k...
