Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 1461 til 1480 af 57177
-
HJÆLP: 10. klasse eller STX?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage direkte på STX efter 9. klasse, i og med at jeg er usikker på, hvor "voldsom" overgangen fra folkeskole til gymnasie er. Er det faglige niveau mærkbart højere allerede i starten, og er der stor forskel modenheds- og personlighed... -
Engelsk STX (B)
ForumindlægSkal lige have nogle ting ang. den mundtlige engelskeksamen på STX B-niveau på plads :) Hvilken slags tekst kan man (risikere at) trække til eksamen? Er der både noveller, artikler o.lign.? Derudover vil jeg blot høre om det forventes, at man perspektiverer til tekster, man har lavet skriftlig ... -
Valgfalgsguide - hvorfor kun på STX?
ForumindlægHejsa, kloge hoveder derude! Jeg finder enormt meget betrygende i, at jeg kan bruge en studieretnings 'guide" på nettet. F.eks: http://www.softit.dk/SR/horsensgym/2014/ Det giver mig struktur, orden og så kan jeg se mine muligheder. Men hvorfor findes der ikke et alternativ til HTX, el... -
oversættelse dansk-engelsk
ForumindlægHEY.er der nogen der har lyst til at læse en oversættelses-aflevering igennem for fejl.Er det i orden hvis jeg sender den over mail?Skal helst rettes i dag,på forhånd tak. -
Dansk mundtlig eksamen - folkeeventyr
ForumindlægHvad kendetegner folkeeventyr? Er det godt at bruge kontraktmodellen til analyse af folkeeventyr? -
Hf efter afsluttet stx?
ForumindlægSom overskriften siger kunne jeg godt tænkte mig at vide om man kunne finde ud af om man, hvis ens snit ikke bliver tilstrækkeligt til drømmestudiet, kan tage en hf, efter ens afsluttede stx eksamen? -
Lyrik - Fordybelsesområde - Dansk FSA Mundtlig
ForumindlægJeg har for et par dage siden trukket mit fordybelsesområde til min kommende mundtlige prøve i dansk. Jeg endte, for mit vedkommende, uheldigvis med emnet "lyrik". Det er ikke mit skarpeste område, så jeg håber, at jeg kan få lidt viden og hjælp mht. tekster, analyser m.m. :) Nogen, de... -
Noter om sonnetter til engelsk eksamen!
ForumindlægJames Joyce: "The Boarding House" Ernest Hemmingway: "Old Man at the Bridge" William Shakespeare: "Romeo And Juliet" (Act2, Sc 2) Uddrag af "Romeo + juliet" (dir. Baz Luhrmann, 1996) Uddrag af "Romeo and Juliet" (dir. Zeffirelli, 1968) summa... -
Kemi A noter søges :)
ForumindlægSå er den mundlige eksamen ved at nærme sig. Jeg har været så uheldig at trække kemi A hvilket langt fra er min stærkeste side :) Jeg har fået et ark hvorpå der er angivet emnerne vi kan komme op i samt hvilke ting jeg burde kigge på indenfor disse emner :) Sagen er bare den, at vi har arbejdet... -
STX matematik-samfundsfag
ForumindlægHej folkens, jeg overvejer Matematik A på STX. I den forbindelse tænker jeg, hvilke døre vil blive åbnet op for mig? -
Erhvervsøkonomi (med stx eksamen)
ForumindlægHej. Jeg går i en naturvidenskabelig linje til dagligt på stx, men har her sidst i 2g fundet ud af at jeg gerne vil studere erhvervsøkonomi efter gym. Er der mulighed for at man stadig kan blive en dygtig erhvervsøkonom, selvom man ikke ligefrem har haft det før? Har allerede fået et par bøge... -
Hjælp tak til dansk
ForumindlægDer står : Og vi farver også med sproget, især med tillægsordene.opg 1: Skriv tillægsord som kan bruges til at farve blomsten med : ????Her er alm.. sætning som alle kan forstå:Ham kan du stole på!opg 2: Her er nogle småord som kan sættes ind i sætningen:bestemt - aldrig - nok - ikke - idag - som... -
Skriftlige eksamener på STX
ForumindlægHej. Når man skal til en skriftlig eksamen på STX, er det så tilladt at have downloadede hjemmesider liggende på sin computer? Pft. -
Dansk
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig Dansk om to dage , men jeg ved ikke hvordan skal jeg perspektiver til min tekst :( Hjælp !! tak -
Skifte fra hhx til stx?
ForumindlægHey Er i tvivl om jeg vil blive på min hhx uddannelse efter sommer. Jeg er næsten færdig med med 1.g, synes klassen er fint nok og hyggelig, men den er rimelig useriøs, og i mange timer mister stort set alle fokus :/ (specielt matematik og VØ) Derfor overvejer jeg lidt at skifte til stx (alment g... -
Oversæt en tekst fra engelsk til dansk!
ForumindlægHej kan nogle af jer, oversætte dette engelsk tekst til dansk. Altså oversætte det helt rigtigt. Venligt ikke brug ”google translate” 1. ” Whoever works righteousness – whether male or female – while he (or she) is a true believer (of Islamic Monotheism) ver... -
Harold's Leap - noter
ForumindlægHej,Jeg skal til årsprøve i mundtlig engelsk på tirsdag (dvs. i morgen), og så har jeg lige nu til min store glæde opdaget at jeg ikke har noter til digtet "Harold's Leap". Da digte ikke lige er min kop te, tænkte jeg på om der var nogle her, der var indehaver af nogle fine noter de... -
Hjælp til dansk...
Forumindlæghej..Nogen der har læst digtet " Til en veninde"??? jeg har forstået hvad den handler om, men i sidste vers gør den mig lidt forvirrede.. jeg kan ikke rigtig se om jeg har forstået endelsen rigtig.. ender den så ik ulykkeligt til sidst..?Der er en trolddom på din læbe, der er en afgrund... -
dansk
ForumindlægHvilket eventyr er bedst til mundligt eksamen i 9. klasse? -
Dansk
ForumindlægHej derude; er der muligvis en der har analyseret novellen "elektrisk " af Søren Jessen. eller har noget om novellen. Tak på forhånd
