Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14821 til 14840 af 48240
-
Censor fra Tornbjerg Gymnasium!!
ForumindlægHej.. jeg har fundet ud af, at jeg har 2 censore i år som kommer fra den samme skole, nemlig Tornbjerg Gymnasium i Odense! er der nogle som kender dem? eller har prøvet lærere derfra til eksamer? -
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
SO2 - emmision
ForumindlægHey..Jeg skal foreberede noget om "Begrænsning af SO2 emmision" til kemi, men min kemi bog indeholder ikke særlig meget, og jeg har ikke umidbart kunne finde noget på google..Nogle der har nogle gode links, eller informationer som kunne være relevant at skrive i den sammenhæng ? -
AT - Doping
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene idræt (B) og kemi (A) som mine fag. Emnet er doping. Jeg vil høre om der var nogen, som havde ideer til problemstillinger og promblemformulering? Tak! Malene -
Nervøsitet!
ForumindlægOkay, jeg er ramt. Det er slemt! Jeg skal til eksamen i overmorgen. Og jeg har læst flittigt og følt jeg har styr på tingene. Jeg går i 3.g og skal op i religion som det første. Har aldrig haft nervøsitet som et kæmpe problem.Men nu er det slemt. Jeg har glemt alt. ALT!!Andre??? -
Bestået B-fag
ForumindlægNår jeg engang skal studere på universitet, så vil jeg sandsynligvis ind på et studie som kræver bestået kemi på B-nivau. Jeg var ikke oppe i kemi til eksamen, men jeg fik i stedet nogle (mindre gode) årskaraktere. 4 i mundtlig kemi og 00 i skriftlig kemi. Mit spørgsmål er om det tæller som b... -
FEDT - umættede og mættede
ForumindlægSkal snart til eksamen og mangler lige nolge få ting!! Er der nogen der vil være fantastisk sød at skrive, hvad jeg fx. kan sige eller burde snakke om, i forhold til umættede og mættede fedtsyrer til eksamen(fsa)!? Nok fedt i det hele taget..... Håber at der er nogen der vil hjælpe mig!!!!!! -
mangel på noter/opgavepapirer
Forumindlæghejsa! Ja, så er vi ved det mest kedelige af det hele; mangler noter til fysik/kemi fordi vores lærer er gået on/off gennem 7.-8.-9. klasse. Så vi har fået opgivet hvad vi kan komme op i (emner), men over halvdelen af dem har jeg ingen noter til. Det er frustrerende, for jeg skal op til eksamen... -
Hjælp !!
Forumindlægjeg har lige fået karakter, og har brug for hjælp, jeg vil høre om der er nogle der er gode til det, der kunne tænke sig at hjælpe mig, måske over msn ? håber at høre fra en eller flere på forhånd tak -
Neutralisation. haster lidt.
Forumindlægspørgsmålet; forklar hvordan pH-værdin trinvis ændrer sig når der dryppes mere og mere natriumhydroxid ned i saltsyre? -
Gæringsprocessen
ForumindlægI et forsøg i klassen fik vi lavet to gæringsvæsker: Kolbe A: med 100 mL vand og 5 gram glukose og Kolbe B med 100 mL vand, 5 gram glukose og 5 gram gær. Første spørgsmål er, hvilken kolbe der danner bundfald og hvorfor? Anden er, hvordan og hvor i kolberne dannes der kalkvand? Derefter har vi ta... -
Et Spørgsmål
Forumindlæger der nogen der ved.. Hvornår er halvdelen af U-235 blevet til Pb-207? -
Huske uden ad
ForumindlægHi alle For ik særlig lang tid siden skulle j til eksamen i organisk kemi (uden hjælpemidler. Da j læste op til d fag opdagede j at d meste var udenadslære. ...men j r ik så god til at huske så meget. Så hvordan ska j fremover huske alle de nødvendige kemiske formler, reagenser, reaktionslignin... -
Supplering af specifikke adgangskrav
ForumindlægJeg er blevet tilbudt en plads på antropologi på KU, men ville egentlig helst ind og læse veterinærmedicin. Det kræver dog Mat B/A og Fysik og Kemi B. Jeg har meldt mig til på VUC, men jeg føler mig sgu en del presset af at jeg skal have de fag, da især matematik ikke er mit stærkeste fag. Klared... -
lektie hjælp
Forumindlæghej jeg skal snart til eksamen i kemi c og håber på at der er nogen der yder hjælp til kemi eftersom jeg er bogstavlig talt lost i faget. prisen kan diskuteres på forhånd tak -
Eksamensklage
ForumindlægHej Jeg var i går oppe i mundtlig kemi B. Jeg trækker overskriften "Syrer, baser og titrering". Alt går super inde til eksamen og mens jeg venter på min karakter har jeg en god mavefornemmelse....Jeg får 7! - som jeg så langt fra er tilfreds med. Inde til eksamen taler jeg om syrer og b... -
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
måling af pH-værdi for en citron
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i Kemi C i morgen og jeg har et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af: Hvordan kan pH-værdien for en citron måles? håber i kan hjælpe mig på forhånd tak :-) -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi... -
fysik test på nettet ?
Forumindlægheej er der nogen der kender nogen sider på nettet hvor man kan prøve at lave fysik / kemi test til 9. klasse..
