Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14881 til 14900 af 19479
-
SRP opgave om fosterdiagnostik
ForumindlægHej. Jeg sidder og kæmper med (for mig) en frygtelig svær SRP opgave, der omhandler fosterdiagnostik. Jeg kan ikke rigtigt komme videre, har kun skrevet en side i dansk og opgaven skal afleveres d. 21. Jeg har store problemer med, at finde ud af hvad jeg skal skrive til: Redegørelse for ... -
Differentation: at udlede
ForumindlægHej! Lige et hurtigt spørgsmål. Sidder og forbereder noter til min eksamen, og flg. problem opstod. Det handler overordnet set om differentialkvotienter, og jeg er pt. ved at udlede 1/x I bogen beskriver de hvordan man kommer fra 1/x - 1/xo / x-xo til -1 / x*xo Problemet er bare, at de så smukt h... -
Køb af bøger (Statskundskab)
ForumindlægHej jeg leder efter følgende bøger i god stand, og (meget) gerne uden noter: Agresti og Finlay Statistical Method for the Social Sciences ISBN 0136225152 Robert H. Frank Microeconomics and behavior ISBN 0071115498 Emile Durkheim Den sociologiske metodes regler ISBN 8741228828 Martin Ho... -
Titrering af ethansyreethylester+NaOH
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor jeg blander ethansyreethylester og natriumhydroxid. Efter et bestemt stykke tid begynder jeg at titrere blandingen med saltsyre, og jeg noterer så den mængde saltsyre, der behøves for at nå ækvivalenspunktet. Målet med forsøget er, at finde den aktuelle koncentrati... -
pH regning! hjælp tak!?
Forumindlæg2. Vi skal nu undersøge overensstemmelse mellem teori og måleresultater. Til det formål beregnes nogle pH værdier. Lav et skema til de beregnede værdier, som svarer til skemaet med måleresultater. Noter pHfør = 7 som beregnet værdi i forsøg 1. Beregn pHefter og deltapH i forsøg 1 Kort sag... -
Michael Strunge Ud af natten
ForumindlægHej, Jeg skal analysere og fortolke I drømmenes bagland og Grøn af Michael Strunge, Ud af natten. Har I nogle gode noter omkring, hvad de handler om? - Og kan I finde noget stilistik i digtene? I drømmenes bagland oploades her som vedhæftet fil. Grøn: En dag da jeg var barn undrede jeg mi... -
Binomialregning opgave...
ForumindlægHej folkens, kunne nogle hjælpe med denne her opgave: En medicinvirksomhed får indsendt partier på 200000 enheder. Fra hvert parti udtages 100 enheder og antal fejlagtige noteres. Hvis antallet af fejlagtige er under eller lig med 2, så accepteres partiet. Hvis det er over, så skal hele partiet... -
Procentregning opgave
ForumindlægHej folkens, kunne nogle hjælpe med denne her opgave: En medicinvirksomhed får indsendt partier på 200000 enheder. Fra hvert parti udtages 100 enheder og antal fejlagtige noteres. Hvis antallet af fejlagtige er under eller lig med 2, så accepteres partiet. Hvis det er over, så skal hele partiet... -
Procenter - pls help!
ForumindlægHej folkens, kunne nogle hjælpe med denne her opgave: En medicinvirksomhed får indsendt partier på 200000 enheder. Fra hvert parti udtages 100 enheder og antal fejlagtige noteres. Hvis antallet af fejlagtige er under eller lig med 2, så accepteres partiet. Hvis det er over, så skal hele partiet... -
Bongotrommerytme i anslagsskema
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lægge sidste hånd på min SRP om dansk hiphop. I den forbindelse er jeg stødt på et problem med en bongotrommerytme. Den pågældende bongotrommerytme findes i MC Einars "Sorgenfri Rap". Spørgsmålet lyder så om der er en af jer meget musik/rytme k... -
Vil Sovjetunionen overleve 1984?
ForumindlægHej, i forbindelse med AT har jeg læst Andrej Amalriks bog,og var intereseret i, om nogen af jer måske havde nogle gode noter, eller blot tips om hvad man virkeligt skal holde øje med idet man læser bogen? Jeg har allerede læst den, men jeg regner med at det bliver gjort endnu engang. Jeg ved i... -
TOBAKSDIREKTIVET
ForumindlægEr der nogen som har noter til tobaksdirektivet ? Eller som kan hjælpe med ideer til nedestående spørgsmål ? Er gået lidt i stå :( 4: Diskuter om man med rimelighed kan sige, at nogen institutioner trækker mere i fællesskabets retning end andre? Hvilke? 5: Vedtagelsen af tobaksdirektivet er et ... -
Intet Af Janne Teller hjælp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med de her spørgesmål til bogen Intet Højtlæsning af kapitel 1-4. Tag noter i stikord til personer og handling. Opgaver til og med kapitel 7: - Undersøg hvilken stemning det skaber, at eleverne i 7.a på skift kræver genstande af hinanden. Beskriv de følelser, der opst... -
Beregn størsteværdien af funktionen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået til opgave at beregne størsteværdien af funktionen f(x) = -0,08x^3+x^2-x+20 i intervallet [0;20] f'(x) = -0,24x^2+2x-1 a: -0,24 b: 2 c: -1 d: 3,04 Nulpunkter x = 0,534251 og x = 7,7990 Og det er så her jeg sidder fast, da jeg ikke kan forstå m... -
At skrive Tale/Press Release - Formalia
ForumindlægHej SP.! Jeg skal op i engelsk termin imorgen, og jeg har på fornemmelsen at der kommer noget om at man skal skrive en Tale og/eller en Pressemeddelelse. Jeg har søgt på nettet omkring formalia som skal overholdes i denne situation, men forgæves, så derfor vil jeg spørge jer derude, om i har no... -
Litteratur
ForumindlægHej alle! Er lige pludselig kommet i tvivl over det med noter. Jeg har lavet det et utal af gange men lige nu klipper den bare :) Hvad i alverden er forskellen på at have fodnoter og litteraturliste? Jeg skal til og lave en opgave og forestiller mig at jeg skal have begge. Men for mig vil... -
SRO - Identitetsdannelse i det postmoderne samfund.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRO opgave om identitetsdannelse i det postmoderne samfund, med fokus på kønsroller. Det er en blanding af Engelsk og Samfundsfag. Jeg har valgt to engelske tekster, så hvis nogle af jer har analyseret / fortolket / eller bare noter til teksterne, vil jeg blive mege... -
Fotosyntese
ForumindlægJeg skal op til eksamen i NV og har valgt at snakke om et forsøg ved navn "fotosyntesens lysintensitet". Her skal jeg både indrage biologi og geografi. Jeg har tænkt på at snakke om fotosyntese, og her kunne jeg eventuelt snakke om solens stråler når de rammer jorden. (albedoeffekten) ... -
Bedømmelse af essay om ondskab
ForumindlægJeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres be... -
Terminsprøve - Færdighedsregning og problemregning
ForumindlægHej allesammen, På tirsdag skal jeg op til terminsprøverne i matematik. Jeg skal tage en færdighedsregning, 1 time uden hjælpemidler og problemregning 3 timer med hjælpemidler. Jeg er lige nervøs for begge, da jeg ikke er så god til matematik, især færdighedsregningen da vi ingen noter eller hjæ...
