Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14901 til 14920 af 20688
-
Schrödinger's kat
ForumindlægJeg er så vitterlig optaget og interesseret i det 'emne' der omhandler 'eksperimentet' med Schrödinger og katten. Altså, hvordan vil I antage man skal kigge på det? Jeg tænker at superpositionsprincippet må spille en rolle i sammenhængen i at forstå det altså hvis vi antog at Bøl... -
Farmaceut Uddannelsen
ForumindlægSå blev det tid til, at jeg stiller mit andet spørgsmål her på siden. Jeg vil lige høre, om det er muligt at gennemføre farmaceut uddannelsen, hvis man tager denne via aftenkurser på 3 år, især hvis man arbejder fuldtid i en investeringsbank eller læser i et master's program på KU eller CBS?... -
Dykkerflasken!
ForumindlægDET VILLE VÆRE SUPER SKØNT HVIS DER ER NOGEN DER HAR LYST TIL AT HJÆLPE!OPGAVEHver dykkerflaske er en stålbeholder som rummer 7,2L. Før brug pumpes atmosfærisk luft ind i flasken, så trykket er 20,2MPa ved 10 grader. Lufts molar masse er 29,0 g/mol.a) Hvad er massen af luften i en dykkerflaske, n... -
Pacman - à propos orbitaler
ForumindlægOkay... Jeg har nu spillet en del Pacman på www.neave.com/games/pacman. Jeg funderer over om man kan fastlægge et mønster for spøgelsernes positioner.Jeg tror nemlig på at spøgelserne befinder sig i en slags "orbitaler", dvs. matematiske funktioner der angiver sandsynligheden for deres ... -
Smule HJÆLP
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg sidder og skriver SRO, omkring henfald og halvveringstider osv. Og jeg er lige pludselig blevet i meget i tvivl: hvad er det nu et spontant henfald er, og hvordan kan det beskrives? Det ville være kanon hvis I kunne hjælpe, måske iform af et eksempel? Mange hisner Pernille. -
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
Calciumhydroxids opløselighedsprodukt
ForumindlægHejsa...jeg sidder og skal lave en rapport (til i morgen d. 16/12-2004) og skal gerne bruge en tabelværdi for calciumhydroxids opløselighedsprodukt. Men der er lige et problem!! I min databog står der angivet følgende:Ca(OH)2 (grovkornet) = 3.2*10^-5 M^3Ca(OH)2 (finkornet) = 4.9*10^-5 M^3Dog har ... -
Rotationsenergi i stang
ForumindlægHej jeg skal lave et eksperiment hvor jeg beskyder en stang ophængt i sin ende, med et projektil, så skal jeg bestemme mængden af energi optaget i stangen. Jeg har inkluderet et billede hvis min beskrivelse ikke har været helt god :) http://www.myupload.dk/showfile/165953acb19.png/ Hvis jeg er is... -
total yndlingsjob.....
ForumindlægJa!hvad stræber DU efter at blive?- og ikke mindst hvorfor. Lønnen, speciel interesse, lønnen eller tvang. -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Hvad er AT???
ForumindlægHej Alle. Nogen der kort kan forklare mig hvad AT går ud på? Jeg skal igang med forløbet næste uge, og ville gerne lige være lidt på forkant ;) M. -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægNogle som ved, hvad adgangskvotienten til farmaceutuddannelsen er i år? -
opgave med kran
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå spørgsmål 3) i den vedhæftede opgave. Hvordan kan kranen påvirke forankringen med et kraftmoment? Den påvirker jo bare forankringen direkte nedad med sin vægt. Det kunne være et trickspørgsmål, men jeg går ikke ud fra det, da jeg ikke bruger L1 til noget i opgav... -
Hjælp til sicilium-solcelle
Forumindlæg"Når lys trænger ind i cellen, absorberes det fortrinsvis i absorptionslaget, hvor det skaber elektron-hulpar. Absorptionslagets elektriske felt, som opstår pga.rumladning fra acceptor- og donorioner, vil drive elektronerne mod n-laget og hullerne mod p-laget, hvorved der opstår en elektrisk... -
Opgavesæt for stx 2008
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor man kan finde opgavesættet fra stx-eksamens i maj sidste år (2008) ? Eller nogen der kan huske de mulige emner? Håber nogle kan hjælpe. Mvh. -
Hvad skal du lave i Påsken?
ForumindlægJeg mangler stærkt en til at hjælpe mig lidt her på gården i påsken, forårsarbejdet er så småt ved at komme i gang, og der er temmelig megen oprydning efter min træbeskæring. Men det er meget alsidigt, så hvis du ikke skal lave andet, så har vi plads til en frisk fyr, der vil hjælpe lidt til mod... -
Lægeuddannelse
ForumindlægHej alleJeg går i 3.g og har en drøm om at læse medicin når jeg er færdig. Mit gennemsnit lige nu er på 9,3 så det bliver en spændende kamp.Så er det mit spørgsmål kommer. Hvis jeg f.eks. lander på 9,4, hvilket næppe er nok har jeg så nogen som helst mulighed for at lave det om???? på en eller an... -
Adgangskrav?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvad adgangskravet er i gymnasiet.Mit gennemsnit er på ca. 7.83 ! -
1g, 2g eller 3g, hvad bliver hårdest...?
ForumindlægHej Går på STX. Hvad bliver hårdest af de 3 år..? På forhånd tak.. -
SU
ForumindlægI foregårs aktiverede jeg min Nemkonto! Jeg har fået brev hjem af SU om at jeg fik SU i morgen ! Men jeg er ikke sikker på at SU i morgen ?
