Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14921 til 14940 af 27496
-
konstruktiv og destruktiv interferens
ForumindlægHej alle! :)Jeg forstår ikke helt konstruktiv og destruktiv interferens i fht. denne figur:http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Two-Slit_Experiment_Light.svgSom jeg forstår det, er konstruktiv interferens når 2 bølgetoppe eller 2 bølgedale (fra samme lyskilde) mødes, derved forstærker de hinanden.Des... -
En studentereksamens opgave. om pH-værdien i en sø. Hjælp
ForumindlægI en sø måles pH-værdien til 4,7.a) Beregn [H3O+] .Når en sur opløsning tilsættes kalk CaCO3, sker følgende reaktion:H3O+ + CaCO3 → CO2 + H2O + Ca2+(Reaktionsskemaet er ikke afstemt)b) Afstem reaktionsskemaet.c) Forklar, hvad man forstår ved en base.Hvilket stof reagerer som base i den angi... -
Ligandfeltteori
ForumindlægSidder med en møgopgave af kaliber.Skal beregne data indenfor ligandfelt teori.Sidder med en molekyles som antages at være tetrahederisk.Centralatomet er en kobber(II)ionliganderne er 4 Chlorider.Samlede ladning er [CuCl(4)]^-1Har beregnet data i Argus lab.Kan aflæse værdier, direkte, for de fors... -
Reaktionshastighed
ForumindlægJeg er lige igang med et forsøg hvor man undersøger reaktionen mellem persulfationer og iodidioner. I forsøgets teori står der at opløsningens samlede indhold af ioner har en vis betydning for reaktionshastigheden, derfor gør man iodidkoncentrationen mindre ved at erstatte KI med NaCl. Det forstå... -
230 volt?
ForumindlægHejI min fysik bog står der at der er 220 volt i en alm. stikkontakt. Men andre steder har jeg hørt og læst det er 230 volt.Hvad skal jeg tro?Og hvad skal jeg sige til min eksamen i morgen?Hilsen Frederik -
Vekselstrøm
ForumindlægHej En opgave lyder: En vekselspænding varierer mellem -100 V og 100 V. Samtidig varierer strømstyrken mellem -50A og 50A. Beregn effektivværdien af spændingen og af strømstyrken med to betydende cifre. Jeg har løst opgaven således: Er dette korrekt? -
Røntgenpulverdiagram
ForumindlægHej Jeg ville egentlig bare lige høre om nogle af de kloge mennesker her på siden kunne fortælle mig lidt om røntgenpulverdiagrammer og optagelsen heraf, eller om I evt. vidste et sted, hvor man kunne læse om det. På forhånd tak Maria -
Behøver jeg gå til eksamen???
ForumindlægJeg tager i øjeblikket matematik som GSK-fag, og skal til eksamen om et par dage i matematik til B-niveau. Da jeg næste år tager matematik på A-niveau, er jeg i tvivl om, min B-niveau karakter overhoved kommer til at betyde noget. Jeg ved den skriftlige B-niveau karakter tæller 1/3 af den samlede... -
Isoeletriskpunkt!
ForumindlægHvad betyder isoeletriskpunkt? -
Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C
ForumindlægBeregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C. Er der nogen der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge, hvordan jeg beregner dette? På forhånd tak. -
SØGER PRIVATLÆRER
Forumindlægj søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge -
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
Enkel spørgsmål.
ForumindlægHej alle, hvad er disse gruppers egenskaber? Phenylring, ethylgruppe og Aminogruppe? -
Reduktions navn
ForumindlægHej. Når der sker en oxidation hedder stoffet det sker for: Oxidant (ikke?). Men hvad hedder nu et stof der sker en reduktion? -
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
Noter
Forumindlægnogle der mangler noter, i kan få alle mine noter på torsdag, skriv til mig -
Geografiske spørgsmål
ForumindlægDet her er intet mindre ikke én lektie-opgave, men jeg har den trang til át blive klogere på adskillige ting. Håber I vil hjælpe, tak. Disse ting har jeg søgt på google, men fandt ikke noget konkret brugbart svar. 1) Hvad brugte man kul til i gamle dage? 2) Hvilke to religioner er alminde... -
Kan det passe?
ForumindlægHej Hvis vi blander to ionerforbindelse og der ikke forekommer en fældningsreaktion, selv om der skal det, kan det så ikke være fordi man evt. ikke har blandet de to ionforbindelse i et passende forhold? -
Hvad gør et stof reaktivt?
ForumindlægJeg arbejder med antibiotikummet Methicillin. (Se billede) Jeg ved godt at sidegruppen med dens methoxygrupper gør den svære at nedbryde for bakteriers enzymer. Men hvorfor er B-lactamringen så reaktiv? (Det er den der giver pencilliner deres virkning) -
Spændingsrækken.
ForumindlægFørst og fremmest, tusind tak fordi i tager jeres tid til det her! Mit spørgsmål er i forhold til metaller og ikke-mtaller. Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor spændingsrækken "kun" består af metaller? Og hvilke betydning har det for redoxreaktioner? Kan disse reaktioner kun foreg...
