Søgning på: historie noter hf. Resultater: 14961 til 14980 af 33009
  • A lot eller lots of?

    Forumindlæg
    Jeg er lige i tvivl om noget grammatik. Ville man sige "Lots of symbolism is used in the story" eller "A lot of symbolism is used in the story"?
  • Uenige censorer

    Forumindlæg
    Hvad gør censorerne hvis de er meget uenige i en bedømmelse af fx en skr. danskeksamen? Fx hvis den ene vil give stilen 02, mens den anden vil give den 10?
  • Integrationspolitik

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder i øjeblikket og skriver opgave om den tyske integrationspolitik. Jeg har så bestemt mig for, at sammenligne den med den danske, men synes det er svært at finde nok stof om det. Har I nogle ideer til hvad man eventuelt kunne nævne i denne sammenhæng?
  • The Children of Men

    Forumindlæg
    jeg skal fortælle om bogen, the children of men, til eksamen, og hvis nogen har læst den har jeg brug for lidt hjælp. eller hvis nogen bare har lyst :) den handler om at der ikke er blevet født et barn i mange år, og folk har mistet håbet. i slutningen bliver en dame gravid, men faderen til dette...
  • Racisme?

    Forumindlæg
    Jeg skal nu til at skrive en opgave om racisme. Og deri skal besvares et spørgsmål som lyder; "Hvad er racisme ifølge din mening?". I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeres mening er om racisme, for at få en anden vinkel på det. :)
  • Prinsessen på glasbjerget

    Forumindlæg
    Nogle der har læst Prinsessen på glasbjerget, den har to fortællinger. Den ene er hvor det er græsmark, og det andet er om et æbletræ. Det handler ikke om det, men den har to slags fortællinger. Nogle der har læst den med græsmark? evt. analyseret?
  • fortolkning/budskab

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen af jer som ved hvordan eventyret Snemanden skal fortolkes og hvad for iøvrigt dets budskab er?
  • Dansk synopse

    Forumindlæg
    Hvordan er det at man finder ua af hvad moralen er i en tekst?
  • Økonomi - Jura kan det lade sig gøre

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun...
  • Skønhedsidealer - Produkt

    Forumindlæg
    Hej, i den her uge skal jeg have projektuge. Overemnet er: Verden omkring os. Og jeg har valgt delemnet: Skønhedsidealer. Jeg har overhovedet ingen idéer til et produkt, så tænkte på om i havde idéer? Mvh. Anne Eslund :-)
  • hermeneutisk spiral?

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan forklare mig hvad det lige er en hermeneutisk spiral er? og hvordan man bruger den metode? Tak
  • Perspektiver og begrænsninger

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella
  • Jesus og magdalene

    Forumindlæg
    Jeg undrer mig over, at der er en del mennesker som mener at de to var sammen, og at de endda fik børn sammen, tror I at det er rigtigt? Hvorfor?
  • Metoder i billedkunst

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan oplyse mig om hvad billedkunsts metode er. Jeg ved at det er en humanistisk metode hvorfra man prøver at analysere og fortolke sit materiale. Men er der ikke andre metoder? Venlig hilsen Sarah
  • AT - Karl marx?

    Forumindlæg
    <span style="font-size:11.0pt;line-height:115%; font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";ms...
  • Oprids af styreformer

    Forumindlæg
    Hej..Der er vel ikke nogen der kan ridse alle styreformerne op igennem verdenshistorien samt hvilke ideologier de forskellige ledere benyttede sig af?
  • Racism in 50-60'es

    Forumindlæg
    Hvordan var det egentlig lige at the solution to the problem begyndte, det var vidst det med rosa parks og martin L.K.? men begyndelsen?
  • Resume af “Barnet” af Poul Henrik Trampe

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen næste måned, og har bruge for nogen der kan hjælpe mig med at lave resume af denne novelle “ Barnet” Poul Henrik Trampe. Tak på forhånd
  • Hvad skal jeg skrive om?

    Forumindlæg
    Jeg har netop fået oplyst mit hovedemne til AT-eksamen i 3g. Emnet lyder: "Kampen for det gode liv". Jeg vil gerne skrive i biologi som ét af mine valgte fag. Men hvilket andet fag skal jeg vælge? Og hvilket selvvalgt emne kan jeg udfærdige en synopsis i? - Ideer vil jeg gerne have...
  • KLAGE

    Forumindlæg
    Hej mennesker :) Jeg har i mit studieretningsprojekt fået 7, hvilket er et godt karakter, selvom jeg faktisk havde forventet mere. Dog talte jeg med mine vejledere, som sagde at det for det meste var cencoren som havde trukket mig ned over nogle ubetydelige ting i opgaven. Derfor har jeg tænkt ...