Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15041 til 15060 af 33650
-
Vektorer på computer?
ForumindlægHej alle Er lige begyndt at have om vektorer på STX-uddannelsen, men mangler en metode til at tegne vektorer og lave vektorerberegninger på. Er der nogen, der kender et nemt gratis-program til det eller kender en anden fiks metode? (Må meget gerne være en metode, der kan benyttes til Microsoft Wo... -
Eksamen A-B-C niv.
ForumindlægHejsa.. Jeg tænkte på om der på STX er nogen regel der siger hvor mange mundtlige eksamner man skal op til på de forskellige niv. Jeg har nemlig været oppe i 3 c-niv. fag... og så der nogle der begynder at snakke om, at vores c-kvote er opbrugt, hvilket jeg aldrig har hørt om før.. er der nog... -
Problemer med noget Trigonometri
ForumindlægHej Sidder et par stykker og har lidt problemer med en opgave fra matematik-A 2008 stx. I opgave 6 hvor man har 2 trekanter skal man bestemme nogle vinkler og jeg kan sku ikke helt hitte ud af det. har prøvet lidt med noget sin-1 og tan-1 men det virker bare ikke som om det er rigtigt. linket til... -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber i kan hjælpe mig. jeg skal til en optagelse prøve her om en uge til STX . Da jeg ikke er særlig god til engelsk, og matematik. lige nu prøver jeg at få styr på matematik og det går meget bedre. det jeg har brug for er gode råd og gerne nogle engelsk tekster som jeg kan... -
TI-89 titanium lommeregner
ForumindlægFin lommeregner. Jeg er droppet ud af STX, derfor har jeg ikke brug for lommeregneren. den er som ny. Har instruktionsbog, usb-kabel, cd og hvad der ellers var med til den da jeg købte den. Den er købt i 2006 for 1599 sælges for 950 inkl porto (bor i Århus, så vi kan evt godt mødes der) Skriv til... -
Geometrisk fortolkning
ForumindlægHej, jeg hr lidt problemer med denne opgave uden hjælpemidler fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, stx A-niveau, 2006": 1.016: Bestem integralet: integral((4*x - x^2),(x),(0),(2)), og giv en geometrisk fortolkning af resultatet Det er mest det med den geometriske fo... -
Terminsprøve - Hvem laver opgaverne?
ForumindlægHey, Hvem laver opgaverne til min kommende terminsprøve i STX Matematik A? UVM eller min lærer? Jeg kan se, at UVM udgiver 3 eksamenssæt om året (Maj, Aug, Dec). Skal dette forstås som: Maj: Eksamen Aug: Syge eksamen Dec: Terminsprøve Mvh Anders -
Nulpunkter for radian mm.
ForumindlægJeg har problemer med 3011 og 7010 i følgende link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Mit problem i 3011 er at jeg ikke er helt sikker på nulpunkter samt og hvordan man finder maksimum i det givne interval. I 7010 er det b og c der er problem. Håber i ka... -
Facit svar
ForumindlægHej Er der nogen der har facitlisten til eksamen i Matematik A, stx, den 12. august 2009. Jeg er igang med at repitere, så vil lige tjekke efter om det er rigtigt. Ved godt der er noget på studienet, men vil ikke have hele opgaven, bare facitlisten. Desuden kræver opgaverne på studinet at man har... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Er der nogen der har lavet eksamenssættene til stx i MAT A fra august 2008 og december 2008? Jeg er igang med at repitere til eksamen, så det kunne være dejligt at vide om det jeg laver overhovedet er rigtigt :D Ved godt at der ligger noget på studienet, men det kræver at man har point, hvilk... -
Vedr optagelse medicinstudiet
ForumindlægHej Min søn går på stx 3 G med 4 A fag heri blandt Matematik og Kemi. Hvordan beregnes optagelseskarakteren dvs hvad ganger man med? og hvilket gennemsnit er det man tæller ( årskarakter og eksamsgennemsnit) ? ;-) Tammy Han vil så gerne vide om han har en chance på kvote 1 eller om han sk... -
Korrekturlæsning af Engelsk Stil (Essay)
ForumindlægHej venner, Jeg skal aflevere min sidste engelsk stil på fredag og tænkte derfor på, om der er nogle, som er interesseret i at rette min engelsk stil. Da man som tendens plejer at overse nogle fejl selv ;) Jeg søger derfor en hjælpende hånd, som meget gerne må være prof. til engelsk grammati... -
MatA - KemA - Alkolhol
ForumindlægJeg har i dag valgt, at tage Matematik A som hovedfag og Kemi A som sidefag. Jeg vil gerne skrive noget om Alkohol, men ved ikke helt hvad, og derfor søger jeg nogle idéer fra nogen, som ved noget eller har skrevet noget om Alkohol til Studieretningsprojekt, STX. Håber der er nogen, som kan give ... -
Videoer med matematikbeviser, hvor?
ForumindlægJeg leder efter et sted på nettet, hvor beviserne for STX A-niveau matematik bliver gennemgået i en video. Her på studieportalen er der ingen videoer for matematik. På siden frividen.dk er tilsyneladende kun beviserne, som svarer til B-niveau! Er der nogen, som har et bud på, hvor jeg kan overvær... -
Terminsprøve - dansk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i dansk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes hvad man kan og hvad man mangler til ... -
Terminsprøve - Spansk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i spansk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes i hvad man kan og hvad man mangler t... -
En mulig graf for funktionen f
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave, jeg overhovedet ikke kan gennemskue. Håber nogen vil hjælpe med nogle hints. Det er opgave 1.014 (side 8) i dette link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_B_vejl_eks_opg.pdf. På forhånd tak! -
Opgavesæt
ForumindlægHej, Jeg går ikke på gym mere men jeg skal snart ind til milli og jeg vil uddanne mig til flyve officer. Her skal jeg mindste ha matematik på B, jeg gennemført STX med matematik på A. Jeg vil gerne vedligeholde dette så hvis i vil uploade nogen af jeres gamle matematik som jeg kan øve mig på ... -
Differentialregning HJÆLP NU !
ForumindlægOpgaven lyder: Opg. 11. f(x)=x^3-3x^2+2x Grafen har to tangenter med hændningskoefficient 11. Førstekoordinaten til røringspunktet for hver af disse tangenter: Tangentens ligning: ... Jeg er fuldstædig lost - har prøvet alle mine formelsamlinger og matematikbøger ! Er der nogle, der kan hjæl... -
Idrætseksamen
ForumindlægHej alle sammen.. Så er eksamenerne opgivet og nu står jeg i den uheldige situation at jeg skal op i idræt B-niveau og så vil jeg gerne høre hvordan den praktiske del bliver afholdt, skal man blot vise idrætsformerne man har valgt uden at snakke til læreren eller skal man inddrage lærer og fortæ...
