Eksamensforberedelse

Vedr optagelse medicinstudiet

12. oktober 2018 af Tagr - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Min søn går på stx 3 G med 4 A fag heri blandt Matematik og Kemi.

Hvordan beregnes optagelseskarakteren dvs hvad ganger man med? og hvilket gennemsnit er det man tæller ( årskarakter og eksamsgennemsnit) ?

;-)

Tammy

Han vil så gerne vide om han har en chance på kvote 1 eller om han skal satse på kvote 2


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. oktober 2018 af JulieW99

Benyt denne: http://softit.dk/snit.asp

Hvis I intaster det korrekt, så er snittet også korrekt. :) For mit vedkommende var det bonus for 5 A-fag der reddede min røv da jeg skulle ind.

På hans eksamensbevis på lectio kommer den endelige karaktergennemsnit til at fremgå når han er færdig. Denne kan ganges med 1,08 såfremt han starter senest i 2021, og vil da være det snit han søger ind med. (hvis altså politikkerne ikke afskaffer denne bonus)

- - -

Vh Julie


Svar #2
13. oktober 2018 af Tagr

Tak :-)

Der er regulering for A fag hvis han har 5 ikke 4. Han går på et lille gym. og havde ikke mulighed for 5 A fag ;-)

Tammy


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. januar 2019 af Stygotius

Er du også en af de forældre der blander sig i alt hvad ens søn/datter foretager sig og ikke kan lade dem gøre noget selvstændigt???

Hvad med at han selv stillede de spørgsmål her på SP i steder for at nogen skal gøre det på hans vegne??

En 3.års praktikant,  som har en søn i 3.g.? Tja,- 


Svar #4
12. januar 2019 af Tagr

Øh forstår ikke dit behov for at svare som du gør. Nu var jeg medlem og så spurgte jeg . Min søn træffer skam sine egne beslutninger.
Og ja jeg er studerende trods alder ??

Skriv et svar til: Vedr optagelse medicinstudiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.