Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15121 til 15140 af 23877
-
Vil i kigge igennem?
ForumindlægJeg er blevet for lille til mit liv,og det for småt for mig.Der er en infernalsk larm fra gadenog fra de år der er væk.Mit liv fylder for meget,det kan ikke længere være på værelset.Hver gang jeg ser ud af vinduetsynker City dybere i et grønt grønt hav.Jeg er træt af min egen forsølvede tungesuhy... -
Danskeksamen - Den stærkeste
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet stilen Den stærkeste af August Strindberg - men øj, hvor er jeg i tvivl om jeg har fanget noget af det rigtige - og hvor skal man vente længe på vurderingen - er der nogen der vil tage et kig på den? -
dansk stil
ForumindlægHej.. jeg går i 10 kl, og i mine danske stile får jeg næsten altid ni. Imorgen skal jeg til prøve i dansk stil, og kunne virkelig godt tænke mig at få 10 eller højere. Jeg vælger somregel altid de emner hvor jeg skal debattere nogle forskellige holdninger, synsvinkler osv. sammen med mit eget. Me... -
Dansk skr. eks.
Forumindlæghvordan gik jeres dansk skriftlig eksame?jeg synes selv personligt at det var nogle total dårlig emner.!.( -
Mundtlige eksamener=helt blank!
ForumindlægHej alle!Nu har jeg fundet den røde trød, der tydeligvis viser at jeg KUN kan finde ud af de skriftlige eksamener. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue de mundtlige, jeg ved ganske enkelt ikke hvad de vil have. Jeg har lige være oppe i historie B, og selvom der var et emne jeg ved MEGET om, også af... -
åårh hjææælp!
ForumindlægHej.. jeg sidder med teksten hosekræmmeren, som er vanvittig svær tekst, synes jeg.. Men jeg ska lige være sikker. Er hosekræmmeren far til cecil? eller er hosekræmmeren Esben?! -
HF skriftlig engelsk
ForumindlægHej. Jeg ville høre, om der er nogle HF'er, som har været oppe i skriftlig engelsk og i så fald, hvad omhandlede emnerne?På forhånd -
EøB Eksame (Gym)
ForumindlægHejHer den 31. skal jeg så op i erhvervsøkonomi. Et fag, hvor eksamenspensummet ikke er mere end omkring de 200 sider. Men spørgsmålet er, hvordan man rent faktisk går op til en EØ-eksamen og hvordan hele eksaminationen kommer til at forløbe… Jeg håber, at I kan guide mig igennem til, hvordan jeg... -
Hjælp til mundtlig dansk
ForumindlægHej allesammen, :) jeg skal op i mundtlig dansk, ligesom mange andre formoder jeg, men vores søde lære har valgt at afholde spørgetime den dag halvdelen af os skal op i VØ, så den kan jeg ikke bruge til noget. Jeg vil derfor høre om der er nogen der ligger inde med en masse gode forslag til hvad ... -
Hjælp til Statistik aflevering
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe med en statistik aflevering? Hjælperen får en gave fra mig i form af 3 "rigtig god og dyr"flasker rødevin. ?? -
tabuetik
Forumindlægnogen der kunne tænke sig at give mig en kort definition af begrebet? gerne hurtigt -.- -
polykrates' ring og Polyb "forfatningernes kredsløb"
ForumindlægJeg er på meget bar bund på disse tekster nogle der kan fyre nogle ting af til disse tekster, der kan hjælpe en med at snakke i 20 min om dem :D -
Novellen se mig dog! af Iben Melbye
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i dansk, og har trukket magt og afmagt som overordnet emne, derefter har jeg valgt novellen Se mig dog! af Iben melbye. Jeg ville bare hører om der er nogen, der har læst den, og hvis i har, ville jeg hører, om der så er noget jeg skal lægge specielt meget mærke til. -
Forberedelse til mdt. engelsk
ForumindlægEksamen er lige rundt om hjørnet, og jeg vil til at forberede mig. Men hvordan kan jeg forberede mig udover at læse pensum og lave en disposition?Skulle meget gerne op og nå 11 eller 13 :)På forhånd tak. -
Stamtavler og DNA-elektroforese
ForumindlægNogle som kan hjælpe med vedhæftede opgaver. Både svar og forklaringer er velkomne.:D -
eksempel på eksamens opg. niveau-A
ForumindlægSkal op på fredag i EØ niveau-A, nogen som ligger inde med en eksamens opgave?i så tilfælde, må i gerne sende den til [email protected] nemlig være rart at vide hvordan opgaven formuleringen ser ud.. -
RELIGIONS METODER
ForumindlægHey sidder og arbejder på mit tale papir, jeg har fagkombinationen Samf A og religion C om "genopdragelsesrejser". Det er meget lidt som religion kan bidrage med, i forhold til min opgave men hvilke "værktøjer" / metoder er der inden for religion.. Håber der er en venligsjæ... -
høj karakter?
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie d. 19 og det er min sidste eksamen. Jeg har nok over 400 ns, som skal læses og jeg stræber efter et 10-tal. Mit spgm lyder:Hvordan foregår eksamen HELT PRÆCIST? Og hvordan kan man bedst forberede sig derhjemme? Synes nemlig der er mange ting og det er især det med kild... -
Engelsk eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i engelsk.(Gymnasiet, matematisk linje, højt niveau)Og så ville jeg lige høre om der har nogle gode råd hvordan man forbereder sig bedst.Og hvad det er godt at komme ind på til selve eksamen, osv.Mvh. Anna -
oplæsning ved dansk eksamen
ForumindlægNår nu jeg skal til dansk eksamen på mandag, skal jeg jo læse et selvvalgt stykke op fra den tekst, som jeg trækker. Skal det være et sammenhængende stykke, eller må det være flere forskellige steder i teksten? Og skal man starte eksaminationen med at læse op? Har hørt lidt forskellige meninger o...
