Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15121 til 15140 af 152758
  • Matematikterminsprøve 2011

    Forumindlæg
    Hej, Så vidt jeg ved, skal vi her i 3.g have en terminsprøve i Matematik i marts måned eller der omkring. Er der nogen, som kan fortælle om prøven er en tidligere eksamensæt eller bliver der lavet en ny eksamenssæt til terminsprøven 2011? Hvad plejer man at gøre hvert år? :)
  • Terminsprøve i morgen!!?!

    Forumindlæg
    hej dejlige mennesker, det er sådan jeg skal til terminsprøve i engelsk i morgen. Så jeg ville høre om der var nogen der måske kunne hjælpe mig med at finde et eksamenssæt fra 2010 i engelsk, hele sættet. håber der er nogen som kan hjælpe mig :)
  • STX Matematik eksamensopgaver, december 2007

    Forumindlæg
    Davs! Jeg står og skal snart til at lave eksamenssættet fra december 2007, STX b-niveau.. Er der nogle der har lavet dette før, og kan smide opgaverne i et link, eller bare smide et link til opgaverne? Det ville være fantastisk! :-)
  • Betydningen af "Løs andengradsligningen"

    Forumindlæg
    Hej. Når man i et eksamenssæt får spørgsmålet "løs andengradsligningnen", - eks. Løs andengradsligningen 2x^2-6x+4=0 Menes der så, at man skal bestemme skæringspunkterne på x-aksen, eller hvad er det helt præcis man skal gøre for løse denne slags opgaver.
  • Bestem modulus ud fra polære koordinater

    Forumindlæg
    Hej, i et eksamenssæt er der en opgave hvori jeg skal afkrydse det rigtige svar (som er også er markeret på det vedhæftede billede). Dog er jeg lidt usikker på fremgangsmåden til bestemmelse af modulus. Min udregning samt et udsnit af slide fra vores forelæsning kan også ses på det vedhæftede bil...
  • Sandsynlighedsteori - Bestem middelværdien af X

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og læser op til min eksamen i introduktion til sandsynlighedsteori og statistik. I den forbindelse laver jeg nogle gamle eksamenssæt. Jeg har løst opgave 1, men har lidt problemer med opgave 2, håber i kan hjælpe.
  • Læge/tandlægestudiet - noter 1. semester

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen søde sjæle som eventuelt har nogen gode huskekort, noter, eksamenssæt eller lignende som de vil dele ud for 1. / 2. semester af tandlæge/læge-studiet? Tusinde tak på forhånd det vil være en stor glæde Mange hilsner
  • delopgave B fra eksamensættet fra 2013 - forbrug

    Forumindlæg
    Nogle der kunne tænke sig at dele deres opgave med mig, hvis der skulle være nogle derude som har lavet den sidste år til eksamen. Det er som sagt Delopgave B i eksamenssættet som hedder Demokrati og Medier. Håber nogle kan hjælpe. God weekend - Emilie
  • Eksamensopgave med ensvinklede trekanter

    Forumindlæg
    Hej, jeg er gået i stå med følgende opgave fra et eksamenssæt. Jeg er med på der er tale om ensvinklede trekanter, men kan ikke komme frem til hvilke forhold, jeg skal forholde mig til. Håber der er en person som kan hjælpe.
  • Bestem vindfangets samlede glasareal

    Forumindlæg
    Det drejer sig om opgave 9c i følgende eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx Jeg har en idé, at planerne ACD og BCE har en ret vinkel. nej jeg har faktisk ingen ide..... :(
  • Væksthastigheden i antallet af gubbyer

    Forumindlæg
    Der er tale om opgave 10c i følgende eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx Jeg kan ikke finde ud af at beregne der, hvor væksthastigheden er størst. Er det blot: P'(t)=0? eller er det dobbeltmærke?
  • Bestem overfladetemperatur

    Forumindlæg
    Der er tale om opgave 1a (...) i følgende eksamenssæt fra 2012: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg kender til Stefan Bolzmans lov: Og det er faktisk umiddelbart det jeg ved.... Tak :)
  • Årsprøve dansk skriftlig 2014

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Som overskriften indikerer, skal jeg i morgen til årsprøve i skriftlig dansk. (STX) Jeg vil i den forbindelse høre om der er nogen, som har eksamenssættet for maj 2014, eller fortælle hvad kronikken hed. Håber der er en hjælpende hånd. På forhånd mange tak
  • Sinus funktion

    Forumindlæg
    Hej SP. Denne opgave er fra et eksamenssæt fra forår 2014 Jeg har denne funktion: og skal bestemme den stoerste og mindste vaerdi samt peroden Jeg er gaaet tabt. Kan nogle bidrage med et hint eller to? God loerdag!
  • Hjælp til STATA

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg er på udkig efter en i Odense området der har godt styr på programmet STATA, der har lyst til at hjælpe mig et par timer til at lave eksamenssæt (betaling gives) Vh. Patricia
  • Hvordan læser man op til den skriftlige bioteknologi eksamen?

    Forumindlæg
    Jeg er lidt lost i hvordan jeg skal læse op til denne eksamen. jeg har over de sidste ugers tid, lavet mange gamle eksamenssæt, men jeg for ikke noget ud af det da spørgsmålene fra år til år er så forskellige. Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre for at forberede mig.
  • implicit differentiation

    Forumindlæg
    Hej SP! jeg er igang med nogle tidligere eksamenssæt, men har lidt problemer med implicit differentation (opgave 3 b samt 4 b) i det filen, der er vedhæftet derudover jeg tvivl omrking 7 c) hvis der er en der kan hjælpe, vil jeg være rigtig glad
  • BRØK

    Forumindlæg
    Er det rigtigt? (2(a - x) ) / (a - x) (a - x) = (2/(a-x))
  • Binets formel

    Forumindlæg
    F(k+1)=((a^k+a^(k-1)-b^k (-b)^(k-1)))/((a-b))=((a^(k-1×a+1)-b^(k-1×b+1)))/((a-b)) hvordan for jeg det til at blive binets formel? F(n)=((a^n-b^n))/((a-b)) ?? beviset fra http://mathforum.org/library/drmath/view/52717.html
  • 3a-6a resultat

    Forumindlæg
    Hvordan kan 3a-6a give -3a? Burde det ikke give -3 da a-a=0 og 3-6=-3?