Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15161 til 15180 af 23609
-
Over/undertryk
ForumindlægHej :-) jeg skal til fysik eksamen i morgen, og har trukket lyd og lys. "Der opstår små over- og undertryk i luften, grundet at luftmolekylerne svinger frem og tilbage", når vi taler om lyd. Er over - og undertryk det samme som fortætninger og fortyndinger? Mvh Cathrine -
laborant udd.
ForumindlægHey Hvis man vælger en laborant udd. som kræver en gymnasial udd. og specifikke krav; MatC og Kemi/fysik/naturfagC. Hvis man så har fx matB niveau, skal man så have bestået faget før man kan blive optaget? Niveauet er jo højere.. Hilsen Sam -
Behøver hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på mandag, og jeg skal fortælle om 1. verdenskrig i fagene historie og fysik. Hvordan skal selve fremlæggelsen foregå? Skal jeg bare fortælle det, som står i min synopsis eller hvordan og hvorledes?Jeg har aldrig været op til AT eksamen før, og jeg er lidt nervø... -
Atomteori og stråling?
ForumindlægHeij. Jeg skal snart op til Fysik- eksamen i fsa. Et af de emner jeg kan trække, er Atomteori og Stråling. Men jeg forstår ikke, hvilken sammenhæng der er mellem stråling og atomteori? er der nogen, som kan forklare mig det. på forhånd tak -
levering af el-energi
Forumindlægheij. jeg skal snart op til fysik-eksamen i fsa. Er der nogen, der kan forklare, hvordan el-energien bliver leveret til os forbrugere? Evt. hvilken forsøg jeg kan lave til eksamen. på forhånd tak -
Batteridrevet skruetrækker
ForumindlægHej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl... -
Batteridrevet skruetrækker
ForumindlægHej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl... -
LÆS HEEER!!
ForumindlægHEEEJ!! har desperat brug for hjælp.. har en dansk stil for, og har siddet og læst den igennem 1000 gange, og er ik kommet videre med det :( og har os en fysik aflevering for til i morgen hvor dansk stilen også skal afleveres.. er der nogen der har tid til at skrive den? :( det skal kun fy... -
Elementarpartikelfysik
ForumindlægJeg har et eksamensspørgspørgsmål i fysik B, som lyder : Elementarpartikelfysik Du skal fortælle om elementarpartikler og de kræfter, der virker mellem elementarpartikler. Jeg er i tvivl om hvad de vil have mig til at fortælle. Er det atomets opbygning jeg skal fortælle om eller er det k... -
AT-synopsis og opgavekategorier
ForumindlægMed alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie? -
halveringstid.. haster..
ForumindlægHar været inde og se på andres indlæg om at aflæse halveringstid på en funktion .. men fatter bare ik svarene de får.. så .. hvis der nogen der ville uddybe det bedre.. helt nøjagtigt hvordan .. fatter ik hat af fysik .. så håber på at få en go forklaring.. :) -
kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?
Forumindlægkan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A? -
kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?
Forumindlægkan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A? -
Spørgsmål vedr. eksamen (stx - ny ordning)
Forumindlæg1. SKAL man til både mundtlig og skriftlig eksamen i A-niveaufag? Eller bliver det udtrukket, om man skal mundtligt? 2. Jeg skal til eksamen i fysik B. Skal min lærer opive enten titlerne på spørgsmålene eller hele spørgsmålene inden eksamen? På forhånd tak. -
Ophører på Studieportalen
ForumindlægFor en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing. -
computerhukomelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til eksamen i fysik, og jeg har svært ved 2-3 opgaver som jeg har lagt ind i linket, da jeg er ved øve mig til eksamen, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe link: http://peecee.dk/?id=48136 På forhånd tak -
Hvor kan jeg få fysk på C
ForumindlægHej jeg skal ha et aftenkursus på fysk c for at komme ind der hvor jeg gerne vil, men jeg kan ikke finde nogen steder på nette, hvor jeg kan få fysik på c i århus er der nogen ved hvor jeg kan finde noget? -
FSA Astronomi
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen om en uges tid, og jeg har svært ved at lave en disposition til astronomi. Er der eventuelt nogen, der kan hjælpe med det ? Eller nogen, der bare kunne komme med en ide ? please, jeg vil gerne være forberedt på alt. :D Tak. -
hjælp , tak !
ForumindlægEr der nogen der har nogle enkle og nemme forsøg om: syrer baser salte alkohol det periodiske system atomets opbygning radioaktivitet magnetisme elektricitet det skal være på niende klasse niveau. skal bruge det til FSA fysik/kemi prøven. på forhånd mange tak ! -
Kastebevægelser
ForumindlægHey alle skal op i fysik her imorgen, og skal kunne redegøre for de faktorer der har en betydning for kastebevægelser. jeg er kommet ind på hastighed, vinkel, newtons 2. lov og kinetisk energi indtil videre. Kan I komme på noget som jeg ellers kan komme ind på? Masoz
