Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 15161 til 15180 af 31467
-
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
vektorregning
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået emnet vektorregning, og jeg forstår det ikke. Hvordan skal jeg addere og subtrahere vektorerne i nedenstående fil, og hvilke metoder skal jeg anvende i fremtiden med andre opgaver. Jeg håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe mig med at forstå det, for sidd... -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???) -
regler for optagelse
Forumindlæghej. Jeg er lige blevet optaget på RUC nye Humtek-linie. Det kræver dog at jeg lige tager en lynkursus i Mat på B-niveau. Jeg har dog allerede haft det i gym. Den gang fik jeg 5 i årskarakter i både mundligt og skriftligt. Til eksamen fik jeg 6 i begge dele. Det ringede jeg og snakkede med RUC... -
fordoblingskonstant (T2) og halveringskonstant (T)
ForumindlægNogen der kan forklare dette med ord??? -
Ved undersøgelse af flere farvestoffer i en opløsning, vil der fremkomme flere ligninger med flere ubekendte - Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har lavet en kvantitativ undersøgelse af indholdet af farvestoffer i en opløsning, og er nu kommet frem til to ligninger med to ubekendte. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare den matematiske baggrund for dette og en metode til at løse dette? -
gymnaiser? HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle herinde.. Nu skal jeg altså til at vælge gymnasium, men jeg ved ikke helt hvilken nogle er gode. Jeg bor ved avedøre, og har hørt at avedøre gymnasium er ret god, men er ikke så sikker, men overvejer nemlig også Ørestads gymnasium, men der er bare lidt lang, og gider ikke sidder i tog o... -
Bestem samtlige stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og har fået til opgave at finde samtligt stamfunktioner af udtrykket: f(x)=x^3+6x^2+5 Hjælp - på forhånd tak :-) -
Polynomiers division terori
ForumindlægHej jeg skal skrive teori om polynomiers teori, men har ikke helt styr på hvordan jeg skal gribe den an. Så jef håber på der er nogen af jer der ligger inde med noget teori om polynomiers division, så jeg kan se hvordan det skal gribs an. -
Lommeregner?
ForumindlægHejsa. Hvilken lommeregner bruger man når man skal på hhx? Jeg går i 10. klasse nu - men da jeg mangler en lommeregner, og jeg skal videre næste år, kan jeg ligeså godt købe den nu. -
Reducer og isoler
ForumindlægNogen der ligger inde med alle de der regler omkring recuring og isolering? Skal terminsprøve i morgen og mangler virkelig øvelse!! :( -
buesekunder (″) er altså gåseøjne, men hvad betyder bare en '
Forumindlægbuesekunder (″) har symbolet som nærmest bare er gåseøjne, men når der bare står ' hvad betyder det så. når vi snakker parallakser osv. -
Ligning
ForumindlægHej jeg er igang med simpel ligning, med kun en enkelt ubekendt, men kan bare ikke får det rigtige resultat. Den lyder: -3x+k=-7 Kan se i facit at det skal give 5, men jeg får det til -8, jeg gør sådan her: -3*4+k= -7 4+k= -7+3 k = -4-4 k=-8 Kan nogen hjælpe? -
Angiv projektioen af a på b
ForumindlægForstår godt formlen, men er lidt usikker når der er tre tal tilstede -
Vektorer i rummet - ti-Nspire
ForumindlægJeg skal løse opgaven i Ti-Nspire, men er i tvivl om hvordan.. -
omdrejningslegeme
Forumindlægnogle der kan hjælpe?:) -
Partikulær løsning
ForumindlægHvad fortæller en partikulær løsning til en differentialigning mig? Skal man forstå det som tangentens hældning i et bestemt punkt i en graf? -
Potensfunktion
ForumindlægHej jeg sidder med en potensopgave, og har glemt hvad de forskellige bogstaver giver udtryk for i funktionen, og opgaven lyder: I en model for befolkningstilvæksten i Indien antages det, at N(t)=1134⋅1,014t , hvor N (t ) betegner befolkningstallet (målt i millioner) til tidspunktet t (må... -
Eksamensspørgsmål - Geometri
ForumindlægHar tænkt mig at definere sinus og cosinus ud fra enhedscirklen, bevise sinusrelationerne samt forklare forholdet mellem at finde ukendte sider og vinlker, og til sidst, bevise cosinusrelationerne. Er det en dækkende besvarelse? -
HF
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.?
