Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15181 til 15200 af 23766
-
Færrest skriftlige afleveringer? Elevtid?
ForumindlægNogen der ved hvor meget disse forskellige fag har af elevtid? Altså hvilke har færrest skriftlige afleveringer? Biologi B Idræt B Fysik B Mediefag B Naturgeografi B Religion B Tænker umiddelbart Idræt B? -
Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder således: forklar formlen U_pol=U_0-R_i*I), og forklare fysikken bag. Dvs.: Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb. håber nogle kan hjælpe, da jeg simpelthen ikke selv kan finde et sar -
Syre,Base & Basiske.
ForumindlægHej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D -
Påvisning af chlor
ForumindlægHar fået den har opgave i fysik/kemi, hvor jeg skal påvise chlor i en væske. Udover lugten, som jeg ikke tror min lærer vil godtage, er der så nogle der kender andre måder man kan påvise det på ? taktak på forhånd :) -
Fjederkraft
ForumindlægHej.Nogen, der kan hjælpe med spg. b i opg. 4, side 12, i bogen "Eksamensopgaver i fysik, 1994-1997"?Der er knyttet en illustration til, så jeg kan desværre ikke vise opg. her :-(Håber på hjælp!/martinrv -
Coulombs lov
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i fysik som den anden sidste eksamen inden huen, på mandag... Et af emnerne er radioaktivitet - og jeg forstår intet af Coulombs lov... Er der nogen der kan forklare mig den/det sådan at jeg kan forstå den? -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe! :) -
Matematiske modeller? (haster)
ForumindlægJeg har spurgt lidt rundt om hvad Matematiske modeller er for noget til en Fysik / Idehistore SRP. Jeg har lavet et forsøg med en vandraket. hvor jeg skal sammenholde mine resultater med Matematiske modeller. men hvad er Matematiske modeller for noed ? Altså !?! Skal jeg relatere det til Raketlig... -
valg af område!
Forumindlægjeg skal lave en SRO og jeg har fagene Matematik og fysik , jeg ved ikke hvad de mener med at jeg skal vælge en område ?? kan i plzzz fortælle mig hvad de mener med det ??? jeg tror selv at det betyder hvilken emner jeg vil arbejde med men er ikke sikker !!! -
Disposition - radioaktivitet
ForumindlægHvad er værd at fortælle til eksamen (3.g) i fysik, hvis man trækker radioaktivitet? - Indledning - Hvad er radioaktivitet - Kræfter i kernen - Ustabilitet - Alfa - Beta - Gamma - Aktivitet Hvad mere SKAL man bare fortælle? Håber på hurtig hjælp da eksamen er i morgen!! -
Ideale gasser P*V/T
ForumindlægHej derude, Jeg har et spørgsmål om ideale gasser i fysik: En formel siger sådan her: P*V/T = konstant Jeg forstår ikke hvordan denne kan være en konstant? Hvad menes der med det? Håber virkelig nogen kan hjælpe! -
afstandsbestemmelse
Forumindlæghej alle. forbereder mig lige til fysik eksamen. nogen der ved noget om: afstandsbestemmelse til stjerner afstandsbestemmelse på jorden afstandsbestemmelse til nærmeste stjerner afstandsbestemmelse til fjernere stjerner og galakser afstandsbestemmelse ved hjælp af rødforskydning Kunne virkeli... -
haster lidt
Forumindlæghej! jeg ville gerne spørge om hvordan afbræning af sprit foregår? og hvordan man påviser CO2 og H2O? Der står der skal bruges Oxygen? findes det ikke i luften? Undskyld, det lyder måske alt sammen dumt, men fysik er ikke min stærke side(: tak på forhånd -
HJÆLP: Potentiel energi + mekanisk energi
ForumindlægØver lige fysik opgaver, men er gået lidt i stå ved den her (opgaven vedhæftet). Formlen for potential energi er: Epot = mgh, men vi kender ikke m her, hvordan løser man helt præcis den her opgave (a). Der må gerne komme med hints til (b) også. -
potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej med jer Jeg skal til eksamen i fysik omhandlende kinetisk og potentiel energi. Man bruger billedet der viser en bil på vej op ad en bakke. Halvejs på bakken er den kinetisk.. Det er lidt indviklet, men er der nogen der har forståelse for sammenhæng mellem de to energiformer? mvh. humanisten -
Radioaktivitet - absorptionskoefficient
ForumindlægJeg har lavet et forsøg i fysik, og sidder med nogle efterbehandling. Jeg skal finde abs. koeff ud fra formlen på det vedhæftede billede, men kan ikke finde hoved og hale i den. Nogle der kan forklare mig det?? Hvor kommer de 0,69 f.eks fra? -
Naturvidenskabelige verdensbilleder
ForumindlægHar lige trukket spørgsmål til fysik-eksamen imorgen, - jeg skal give en præsentation af de observationer vores af vores omgivelser, som et naturvidenskabeligt verdensbillede skal forklare. Nogen der har idéer til, hvad jeg kan snakke om? Alt hjælp kan bruges! -
Tycho Brahes måleinstrumenter
ForumindlægHej :) Tycho Brahe havde sit observationssted, Stjerneborg. Er der nogen som ved hvilke måleinstrumenter han brugte? Eller har du nogle andre instrumenter som kunne være gode at komme ind på, når jeg skal fortælle om måleinstrumenter, til min fysik eksame. Hilsen Anne. På forhånd tak :) -
Syre, base, salte, kalk og vand
ForumindlægHEJ ALLESAMMEN jeg skal op i fysik imorgen og kan trække: - Fresmtilling af syre - Fremstilling af base - Fremstilling af salt - Vand - kalk hvad kan jeg lave af forskellige forsøg til disse emner?? -
Acceleration ud fra (t,v graf)
ForumindlægHej, Jeg er ikke så stærk til fysik og har brug for hjælp til en beregnings opgave. Hvordan udregner jeg accelerationen for en bevægelse, hvis jeg har værdierne for t og v, selve (t,v)-grafen, samt kender den grafs forskrift ud fra regression?
