Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15201 til 15220 af 27496
-
Eksame
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til eksamen i år i biologi. Vi har lige fået udleveret de spørgsmål som vi kan komme op i. Ville høre om der var nogen af jer som kunne hjælpe med at svare på dem. Jeg er ikke særlig god til biologi og jeg er i gang med at læse grundigt! Jeg har vedlagt spørgsmålene -
ENERGIOMDANNELSE HASTER !!! EKSAMEN !
ForumindlægHej alle Jeg skal op i biologi IMORGEN, og kan risikere at trække noget med økosystemer (hvilket jeg ikke er så god til), et af de spørgsmål jeg kan trække op: Beskrive forskellige former for energi i et økosystem Jeg har ledt og ledt hele dagen, men kan ikke rigtig finde noget brugbart! Vil en a... -
Super size me metoder
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive i synopsis i AT. Jeg skal se super size me, og jeg skriver om fedme i USA i engelsk og biologi. Mit spørgsmål er; hvilke metoder vil i sige der er brugt til at undersøge McDonald's mad mht. fedme i filmen Super Size Me og med hensigt på metoder i biologi? -
AT tale papir?
ForumindlægSkal op til AT årsprøve i biologi og idræt på fredag og er desværre kommet i problemer med mit talepapir.. Jeg ville hører om der var nogen der havde et talepapir jeg kunne bruge som skabelon? Det behøver ikke være i biologi eller idræt, men bare så jeg har noget at gå efter, da jeg ikke har prøv... -
Nedarvning på godt og ondt
ForumindlægHej derude! Jeg står og skal til biologi eksamen om 14 dage og vil selvfølgelig forberede mig så godt som muligt, da jeg virkelig er en dør til biologi i forvejen. Nu er jeg så stødt på dette spørgsmål: "Forklar hvilke faktorer der undersøges for, når potentielt donerblod testes, og gør... -
Blodtyper: nedarvningsmønster
ForumindlægHej. :) I biologi skal jeg skrive om blodtypernes nedarvningsmønstre. Jeg har læst i min biologi bog og på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes forklarer det, i hvert fald ikke noget jeg lige forstår. Så hvis der er nogen der kan forklare det, så det er nogenlunde nemt ... -
Fedme - et samfundsproblem med teori?
ForumindlægHej! Jeg skriver en opgave i samfundsfag som hedder krontrol eller tillid.. I et spørgsmål skal jeg undersøge hvad der af materialet i et bilag kan udledes om fedme i Danmark. Indtil videre har jeg redegjort for bilagene.. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg kan koble teori på.. Er der nogle ... -
A Clockwork Orange
ForumindlægHej. Jeg skal skrive studieretningsprojekt om A clockwork orange, saa leder efter nogle subjektive artikler til filmen eller bogen, men er umuligt at finde. Haaber i kan hjaelpe! -
Antal eksamener
ForumindlægHej alle sammen Jeg går i 3.g stx nu. Det er sådan at jeg har været til 1 eksamen i 1.g også har jeg valgt en ekstra A-niveaue fag(valgfag) som jeg afsluttede med 2 eksamener i 2.g + 1 engelsk eksamen, altså 3 eksamener i 2.g. Det vil sige jeg i alt ha... -
4 i min DHO opgave??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige fået DHO opgave tilbage, og mange har fået en karakter på 7 eller over. Min lærer er meget subjektiv i sin bedømmelse, og jeg har fornemmet hele forløbet igennem at han ikke synes om mit emne i det hele taget. Jeg har så fåret 4 og jeg forstår det slet ikke, har gjort... -
hjælp til inspiration Bourdieau opgave
ForumindlægJeg skal skrive ca. 1½ side om denne - hvordan kan man forklare (eller forstå) de barrierer, der er, i forbindelse med forsøg på ændringer af forskellige befolkningsgruppers kostvaner. jeg vil gerne inddrage Bourdieau, men mangler lidt inspiration omkring hvordan jeg evt kan bygge opgaven ... -
Angående ny kvote 2 2016
ForumindlægHej så vidt jeg har forstået inde på Århus uni hjemmeside skal man have et snit på 6 og fagene som standard for at søge ind på medicin i kvote 2 2016. vil det betyde at jeg kommer ind på den nye procedurer, hvis jeg ansøger nu til kvote 2 inden 15 marts. grunden til at jeg søger ind på kvote 2... -
Orbitaler
ForumindlægHej søde mennesker Jeg skal skrive en opgave om orbitaler, har læst om det men kan slet ikke forstå det helt lost. Nogle der kan hjælpe? -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Rejser... ideer?
ForumindlægHejsa! Hej ale 3.g´ere der skal til at skrive AT, har i nogen ideer til emnet når nu det skal være noget med at rejse? Gerne noget naturvidenskabeligt og emner som darwin har allerede været en tur forbi mit hoved at vende.. Nogle ideer til noget hvor biledkunst indgår? Ideer generelt? -
idealgas
ForumindlægAdskiller idealgasser sig fra alm. gasser, og hvis de gør - på hvilken måde adskiller de sig så? -
Søgning på indlæg og opgaver samlet
ForumindlægHejHar gået og grublet lidt med en ide her på det sidste. For synes ofte at jeg søger om information/inspiration her på siden hvor det er underordnet om den kommer fra et indlæg eller fra en opgave. Derfor er det ofte ret irriternde at man skal søge på henholdsvis forum og opgave siden. Så jeg fo... -
Nørd søges..
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Matmatik? Fik du karakter omkring 10 eller 11 eller måske mere af og til? Var du kanon til at skrive noter?Og kand du finde ud af at forbinde matmatik og computer? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv t... -
"Tips og Tricks" rum
ForumindlægSavner nogle gange fx op til en prøve o.l. lige et par ark man kan løbe igennem med de grundlæggende ting i matematik kunne det fx være hmm hvordan man ganger brøker, kvadratsætningerne osv. altså de ting man let glemmer...ved ik om jeg er ene ?...ellers kunne man jo lave nogle sticky's til h...
