Studievalg og videregående studie

Angående ny kvote 2 2016

27. februar 2015 af zartorium (Slettet)

Hej så vidt jeg har forstået inde på Århus uni hjemmeside skal man have et snit på 6 og fagene som standard for at søge ind på medicin i kvote 2 2016.

vil det betyde at jeg kommer ind på den nye procedurer, hvis jeg ansøger nu til kvote 2 inden 15 marts. 

grunden til at jeg søger ind på kvote 2 er fordi jeg mangler mat A og fysik B efter min HF.  

Og betyder det noget, hvis man har taget en uddannelse inde i forsvaret, hvor man har en udviddet førstehjælp pakke.

http://bachelor.au.dk/medicin/


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. februar 2015 af Andersen11 (Slettet)

Selv om du søger ind på kvote 2 skal du stadig honorere alle de specifikke adgangskrav, som ved optagelse på medicinstudiet er

Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A eller geovidenskab A og kemi B. Alle fag skal være bestået.

Hvis disse fag ikke er bestået ved den adgangsgivende eksamen, må fagene bestås ved suppleringskurser.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. februar 2015 af MaibritG

Og betyder det noget, hvis man har taget en uddannelse inde i forsvaret, hvor man har en udviddet førstehjælp pakke.

Det har som sådan ingen betydning, men det er da fornuftigt, at vide noget om førstehjælp.

grunden til at jeg søger ind på kvote 2 er fordi jeg mangler mat A og fysik B efter min HF.

Hvis du mangler begge fag (for du kan kun tage et af dem på sommerkursus), så får du et problem med at komme ind - også via kvote 2. 

vil det betyde at jeg kommer ind på den nye procedurer, hvis jeg ansøger nu til kvote 2 inden 15 marts. 

De nye procedurer bør først træde i kraft i 2016, og gør sig dermed ikke gældende for 2015-ansøgningerne.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
27. februar 2015 af zartorium (Slettet)

ok tak for info


Skriv et svar til: Angående ny kvote 2 2016

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.