Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15221 til 15240 af 38620
-
Hjælp! FSA mdt. dansk
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "Vold" til mdt. dansk og har ud af det emne valgt at analysere en artikel. Hvordan gører jeg det bedst? Hilsen peligro -
SPARTACUS OPRØRET
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er ved at skrive min historie opgave, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal analysere Spartacus oprøret ? Nogen der har nogle forslag. -
SSO i spansk?
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive sso om i spansk? Det må gerne være en roman hvor der er en masse man kan gå ind og analysere i... Og helst ikke Isabel Allende.. -
kronologisk
ForumindlægKære jer derude! undskyld hvis jeg det er et totalt dumt spørgsmål, men er der nogen der ved hvad kronologisk betryder? der står dette i en analyse model til en novelle. på forhånd tak! kh IDA -
\chapter der ikke skriver "Kapitel 1"
ForumindlægSom skrevet i emne, så vil jeg meget gerne have, at \chapter{Analyse} ikke skriver "Kapitel 1" over teksten "Analyse".. kan det overhovedet lade sig gøre?? -
En flink dreng
ForumindlægHeej med alle sammen Jeg skal analyser novellen en flink dreng af Tove Ditlevsen , men har meget sværet ved at forstå det . kan en fortælle mig kort , hva den sådan handler om ? -
Kildeanalyse?
ForumindlægHej folks. Jeg har problemer med at analysere en kilde til historieopgave. Hvordan skal man helt præcist begynde og slutte osv? Det er ikke et levn, men en beretning om kvindens status før og efter kristendommen. -
De blå øjne
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og skal skrive en analyse og fortolkning af De Blå Øjne af Karen Blixen. Men har lidt svært ved at få fortolket fortællingen. Håber der er nogle der kan hjælpe. :) -
edvard munch, jalousi
Forumindlægjeg er i gang med at analysere maleriet, jalousi af edvard. jeg vil meget gerne have hjælp til fortolkning af maleriet. fx. hvad vil billedet fortælle eller kommunikere? hjælp mig please! ... tak på forhånd :) -
13-tal
ForumindlægSå er eksamenerne i fuld gang... og jeg tænkte på, om der er nogen der har fået 13? -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Læreruddannelsen - hvilket linjefag?
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i et problem, da jeg på tirsdag skal påbegynde min videreuddannelse - læreruddannelsen i Silkeborg. Jeg har indtil nu været sikker på, at jeg skulle have engelsk som mit første linjefag, men de seneste par dage er jeg kommet rigtig meget i tvivl. Mit ønske har været, at ... -
KZ-lejre - problemformulering
ForumindlægHej, jeg går i 3.g på gym og skal skrive SRP hvor mit overemne er: Kz-lejre i det tredje rige. Mine to fag er tysk og historie. og opgaven skal fylde 15-20 sider, så der skal være godt med stof til emnet (også på tysk!). Men jeg ville høre om der er nogen der har en god idé til hvad man mere pr... -
HJÆLP TIL AT10 (HASTER)
ForumindlægHej Hovedemnet i AT er rejser, hvor man skal foretage en fysisk rejse. Jeg har valgt fagene samfundsfag og dansk og valgt en selvbiografi "Et løft af sløret" af Rushy Rashid. Jeg skal analysere og fortolke bogen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at analysere den og er gået helt... -
Dansk synopsis til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal til i morgen have lavet en synopsis til min mundtlige eksamen i dansk, men jeg føler ikke rigtig at jeg kan komme videre, da jeg ingen som helst idé har om, hvad jeg skal skrive under "Præsentation af analyse- og fortolkningspunkter". Jeg ved godt, at jeg skal skrive... -
Afsætning/IØ
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu skriver min SRO, og har fået en problemformulering hvor noget af opgaven lyder på at analysere hvordan en virksomhed på det globale marked er blevet påvirket af finanskrisen. Jeg har tænkt mig at analysere den interne(herunder værdikæde og PLC) og eksterne situation(he... -
Dansk skr. HHX 2009
ForumindlægHej alle sammen :) For nogle uger siden var jeg oppe i skriftlig dansk (HHX). Jeg valgte at analysere novellen "en flinker fyr", men jeg er kommet i tvivl om der var andre tekster man skulle analysere i den opgave? Der var nemlig en til novelle, som var knyttet til en artikel - og igår ... -
Einfach so side 84 opgave 53.4
ForumindlægHej :) jeg sidder med en tysk opgave, som jeg har brug for hjælp til. En gammel bekendt (m) af mig. hun er en bekendt af ham. vi talte med jeres bekendte. - hun er en slægtning til min mor. min mors slægtninge stammer fra (aus) Leipzig. - To funktionære. funktionærernes indkomst. en funktio... -
Middelalder i Europa
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forstå det her: Allerede i 870 blev Lothringen delt mellem det franske og det tyske rige. Hvad menes der med det? Kejserværdigheden tilfaldt i 962 den tyske konge, og fra da af talte man om ”det tysk-romerske kejserdømme”. (Se kort ca. 1100)??... -
Hjælp til SSO
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SSO og er lige blevet færdig med redegørelsen og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre i min analyse. Problemformuleringen lyder sådan her: Der ønskes en redegørelse af modstandsbevægelsen under besættelsen af Danmark 1940-1945 med særlig fokus på Hvidstengruppen. På bag...
