Søgning på: engelsk brev. Resultater: 15261 til 15280 af 25907
-
Kilder til jødeudryddelsen
ForumindlægHej! I AT skal jeg skrive om jødeforfølgelsen i Tyskland med fagene historie og tysk. Til det skal jeg bruge nogle historiske kilder på tysk (fx. en jøde der beretter om livet i Tyskland under krigen). Er der nogen der har et link til sådan nogle kilder? :) -
Valg af emne
ForumindlægHej Jeg går og flirter lidt med tanken om at blande Mat A og dansk A omkring emnet Poker. I matematik vil jeg så beskæftige mig med kombinatorik og betinget sandsynlighed, mens jeg i dansk vil bruge et litterært værk som Tilfældets Musik (A change of music) eller en film som Rounder. Men er d... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa, jeg er ved at forberede min mundtlige eksamen, og tænkte på en indledning, der er lidt anderledes end den kedelig: I would like to begin with a presentation of the text. Afterward I would like to compare this with the text .... Altså noget lidt mere fancy -
hvad vil det sige "new Jounalism"
Forumindlægjeg har en avis-artikel der er skrevet i genren new journalism new jounalism beskriver virkelige begivenheder-fakta stof-men brugen teknikker (dialog, registrering af uvæsentlige detaljer, scenisk opbygning) der hører til fiktionens verden!! vil det sige at teksten er 100% fakta, men at man blot... -
Bølger
ForumindlægNogen der kan bølgeligningen? Og måske en der kender til en super hjemmeside om bølger, da min fysikbog (Spektrum) ikke er til ret meget hjælp. -
etos, patos... Sokrates apologi
ForumindlægJeg har siddet og læst de andre tråde igennem og prøvet af få hold på begreberne patos, logos og etos. Grundlæggende forstår jeg godt hvad de betyder, men når jeg skal finde eksempler i Sokrates apologi, kan jeg simpelthen ikke se mig ud af det!! Er der nogen herinde der har nogle eksempler fra ... -
Uden knæfald
ForumindlægHej Hvad betyder ordsproget "uden knæfald" på almindelig dansk, i følgende sætning? "I stedet for at hele splittelsen som hereticanere prøvede, fremlagdes i denne periodeden moderne verden nøgternt og uden knæfald." -
hjææælp til 4 fejlsætninger
Forumindlæghej er der en der er sød og forklarer mig hvorfor de forskellige ord er en fejl 1. Lars try to cool down the situation and stop their arguing 2. she has a car, new clothes and a new lifestyle, so he decides to go home, because he miss his family 3. when he starts college, he is ashamed o... -
Lande
ForumindlægHar lige læst at lande er femininum og bliver lidt i tvivl om, hvordan jeg så skal refere til dem i en sætning. Eksempel: If Britain leaves the EU, then it finally has the oppotunity to stop the migration, and it might do it. Hvad ville der skulle stå for, at sætningen ville blive mere korr... -
isaac newton
Forumindlæghej hvad opfandt isaac newton, ved i det ? -
Fosfor
ForumindlægFosfor indgår i organiske og uorganiske forbindelser. Er det korrekt at det er disse forbindelser?; BaCl2 + Na3PO4 ---> Ba3(PO4)2 + Na3Cl2 AgNO3 + NaPO4 ---> Ag3PO4 + Na3NO3 CuSO4 + Na3PO4 ---> Cu3(PO4)2 + Na3SO4 Er disse forbindelser også fældingsreaktioner for fosfater? Eller er j... -
Epot =mgh
Forumindlæghej der står i min opg at en spritbilist kommer i sin bil på 1300 kg for tæt på et havnebassin og tippet ud over kanten med hvilke fart rammer bilen når den falder med 6 m er det sådan man gør Epot =mgh 1300*6*9,82 tak på forhånd -
satyr
Forumindlæger det ikke bare en ung mand med horn i panden? -
Revisor ?
ForumindlægJeg går på HF, har Mat A og bare Eng B er færdig om et år, vil godt være Revisor, men er det ikke svært a komme ind, de tag vel mest HHX elever, man skal læse HD imens man er Revisor elev. Skal jeg have et højt snit, eller hva tror i ? Er det muligt a komme ind hos nogle a de store. -
Lyd
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvad man kan gøre, hvis der ikke er lyd på ens computer. Der er ikke noget galt højtalerne. -
Hjælp til Mitt Romney :)
ForumindlægHej. Er nogen der ved, hvorfor Mitt Romney er republikaner. Kan ikke finde det nogle steder. Er ved at blive lidt frustreret over det. På forhånd tak! :) -
Sammenhængen mellem bézierkurver og tredjegradspolynomier
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om tredjegradspolynomier og skal til at forklar hvad tredjegradspolynomier har med bézierkurver at gøre... Jeg forstår ikke helt det matriale jeg har fået - håber der er nogle der gider at hjælpe tak :) -
Medier!
ForumindlægHey folkens! I samf. skal vi lave en synopsis, hvor det overordnene emne er ''medier''. Har i nogle ideer til emner og hvad man kan skrive om under emnet? -
Menneskets forhold til naturen - mulige emner og fag
ForumindlægHej folkens! Jeg har netop fået bekræftet mit emne til min sidste AT7 opgave til sommer. Emnets navn er menneskets forhold til naturen, men her er jeg i tvivl om hvilken spændende emner jeg kan vælge og hvilken tilhørende fag. Jeg vil super gerne skrive i muligvis samfundsfag/psykologi og dansk... -
udregning
Forumindlæghvis jeg har en netto omsætning der hedder 3,008 og det står i mio dkk. er det så 30 mio. eller 3 milliarder ? skal nemlig lave en overskuds grad med en omsætning på 3,008 i mi dkk.. 122*100/3,008 = 4,05 122 er primær drift
