Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15281 til 15300 af 23766
  • Påvisning af H+-ion?

    Forumindlæg
    Okay det her er skidt.. Fysik til imorgen og jeg kan bare ikke komme i gang.. Over hovedet.. Øhm.. Nogen der har en idé til hvordan man kan lave sådan en ?Altså bare nogle råd eller nogle notater.. Plzz hjælp.. (hvis i kan self.. ) På forhånd tak..
  • LÆS HEEER!!

    Forumindlæg
    HEEEJ!! har desperat brug for hjælp.. har en dansk stil for, og har siddet og læst den igennem 1000 gange, og er ik kommet videre med det :( og har os en fysik aflevering for til i morgen hvor dansk stilen også skal afleveres.. er der nogen der har tid til at skrive den? :( det skal kun fy...
  • Batteridrevet skruetrækker

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl...
  • Opfording til snyd

    Forumindlæg
    I indlægget "Travlt? Vi skriver din matematikaflevering for dig!" tilbydes der snyd mod betaling. Tilsvarende opfordring findes under fysik og andre steder Jeg må opfordre studieportalen at fjerne de indlæg.
  • Hvad betyder v<<c

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i fysik b på onsdag, og er igang med at læse om dopplereffekt og universet.. Der står i min fysikbog at den klassiske dopplereffekt kun gælder når v<<c Betyder det bare at v skal være større end c?
  • halveringstid.. haster..

    Forumindlæg
    Har været inde og se på andres indlæg om at aflæse halveringstid på en funktion .. men fatter bare ik svarene de får.. så .. hvis der nogen der ville uddybe det bedre.. helt nøjagtigt hvordan .. fatter ik hat af fysik .. så håber på at få en go forklaring.. :)
  • AT-synopsis og opgavekategorier

    Forumindlæg
    Med alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie?
  • Snyd?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til fysik eksamen og har fundet en fantastisk disposition på nettet, som passer perfekt til mit emne. Men jeg er i tvivl om hvor meget jeg må bruge denne disposition? Altså er det i orden at kopiere de emner som dispositionen indeholder?
  • A=A0e-kt

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til fysik B mundtlige og jeg har endnu ikke forstået hvad henfaldsloven er.. jeg skal bl.a. forklar hvad henfaldloven A=A0e-kt er og give et eksempel på det... Håber der nogle der kan hjælpe mig På forhånd TAK
  • Spørgsmål vedr. eksamen (stx - ny ordning)

    Forumindlæg
    1. SKAL man til både mundtlig og skriftlig eksamen i A-niveaufag? Eller bliver det udtrukket, om man skal mundtligt? 2. Jeg skal til eksamen i fysik B. Skal min lærer opive enten titlerne på spørgsmålene eller hele spørgsmålene inden eksamen? På forhånd tak.
  • Doppler ligningen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og læser op til fysik, og er nået til Doppler ligningen, hvor der er noget, som jeg ikke forstår. Der står nemlig, at den kun gælder, når v<<c. Er der nogen, som kan fortælle mig hvad << betyder? :) -På forhånd tak.
  • AT naturkatastrofer

    Forumindlæg
    hej jeg har om naturkatastrofer og jeg skal snart til eksamen ... jeg skal snakke om naturkatastrofer og min fagkombination er fysik og religion... jeg ville spørge om det er i orden at snakke om flere katastrofer til eksamen en bare en speciel udvalgt katastrofe ???
  • Hvad sker der hvis man får -3 eller 00 til en afgangsprøve?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i fysik i næste uge, og jeg er langt fra god til det. Jeg er bange for at jeg får 00 eller -3. Jeg er ikke engang sikker på at jeg kan forsøgene. Hvad sker der hvis jeg får 00 eller -3?
  • Ophører på Studieportalen

    Forumindlæg
    For en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing.
  • Over/undertryk

    Forumindlæg
    Hej :-) jeg skal til fysik eksamen i morgen, og har trukket lyd og lys. "Der opstår små over- og undertryk i luften, grundet at luftmolekylerne svinger frem og tilbage", når vi taler om lyd. Er over - og undertryk det samme som fortætninger og fortyndinger? Mvh Cathrine
  • Fysiknoter til Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til min eksamen og jeg håbede på at der var nogle flinke personer der har noter i følgende emner: Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol. Tusind tak! Og, hvad må jeg have med op til min fysik eksamen? Computer, noter etc?
  • computerhukomelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til eksamen i fysik, og jeg har svært ved 2-3 opgaver som jeg har lagt ind i linket, da jeg er ved øve mig til eksamen, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe link: http://peecee.dk/?id=48136 På forhånd tak
  • Nogle der kan hjælpe med Jordens skatte?

    Forumindlæg
    Hej^^ Jeg skal op til fysik/kemi næste uge og er i gang med at lave nogle referte om nogle enmer jeg har været til. Men har desværre svært ved den her enme.. Så vil spørger om der nogle der kan sige eller skrive hvad jordens skatte er? Tak på forhånd^^
  • Behøver hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til AT eksamen på mandag, og jeg skal fortælle om 1. verdenskrig i fagene historie og fysik. Hvordan skal selve fremlæggelsen foregå? Skal jeg bare fortælle det, som står i min synopsis eller hvordan og hvorledes?Jeg har aldrig været op til AT eksamen før, og jeg er lidt nervø...
  • Hjælp til solsystemet !!!

    Forumindlæg
    Hejsa... Jeg er i øjeblikket igang med at skrive et projekt omkring solsystemet, men jeg kan ikke finde jordens tilblivelse?? Nogen som kan forklare mig jordens tilblivelse i fysik? På 10. klasses niveau. Det ville være en stor hjælp!!