Søgning på: tysk notater. Resultater: 15281 til 15300 af 18469
-
Eksamenshjælp til Der Ausreisser
ForumindlægHej alle, Har trukket teksen Der Ausreisser i tysk fortsætter B eksamen, og jeg synes den er en smule svær at forstå meningen med. Er der nogle venlige sjæle, som før har arbejdet med teksten ang. dens temaer/budskaber eller andet? Al mulig form for hjælp vil jeg sætte stor pris på! :-) -
Die Väter sind Fremde / Fremder / Fremden?
ForumindlægHej Jeg skal oversætte følgende sætning til tysk: "Fædrene er fremmede for Susan og Marcus" Hedder det: Die Väter sind für Susan und Marcus Fremde? Eller: Die Väter sind für Susan und Marcus Fremden? Eller: Die Väter sind für Susan und Marcus Fremder? Mvh Josefine -
HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide af min lærer at jeg skal skrive en opg som jeg skal aflevere til hende. Må selv bestemme hvad den handler om, men har ingen ideer. Måske har i nogle? Følgende ideer har jeg brugt: Boganmeldelse/filmanmeldelse Tyske højtider vs. danske højtider Skrive om en af mine hobbye... -
Mangler et forfatternavn!
ForumindlægHej med jer! Jeg står og har desperat brug for navnet på den tyske forfatter der har skrevet '' Isabell und die Wende''! ''Isabell und die Wende'' er et uddrag af en ungdomsroman, men kan bare ikke finde noget nogen steder er der ikke nok nogen der kan hjælpe!!? Knus -
Bøjning af heiss
ForumindlægHejsa Jeg skal aflevere en tysk stil om berlinmuren, men hvordan bøjer man Heiss i datid 3. person flertal? Sætingen lyder følgende: "Østtyskland og Østberlin hed DDR" Da det er uregelmæssigt kan jeg ikke finde nogen skemaer at bøje det efter. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
stil om berlin muren
ForumindlægHejsa Er der nogen der vil være sød at læse min stil igennem. Opgaven lød på at skrive 200 til 300 hunrede ord på tysk om berlin muren. I må meget gerne rette grammatikfejl, men i må også tjekke om indholdet er korrekt, eller bare skrive hvad i synes om den. på forhånd tak :) -
Ordbøger / formelsamling
ForumindlægJeg prøver lige igen formuleret på en anden måde. Er er nogen der ved hvor man kan trække gyldendals ordbøger dansk/ engelsk og omvendt, samt dansk/tysk og omvendt? Min søn skal starte på efterskole og de skal ha det installeret på pc. Selvfølgelig helst gratis, eller nogen der sælger det billi... -
Slette mit forumindlæg.
ForumindlægHej. Hvordan sletter jeg mit forumindlæg? Læste at der er andre der evt. kan gøre det for mig. Skal have slettet mit indlæg 'kort hasterettelse' det er en masse tysk osv. hvor der bl.a. står min fars firmanavn som han ikke vil have ligger her. Så hvis der er en der ville hjælpe ville j... -
engelsk fsa 2010
ForumindlægHej.. jeg er ved at lave en opgave, om forskellige stile i engelsk fsa(; men jeg mangler navnet på den fra 2010, Er der nogle af jer der var oppe i engelsk (skriftlig) sidste år ? som kan huske hvad stilen hed? ( mangler også den i tysk, det er skrevet i et andet spørgsmål) -
Mit sidste håb-HJÆÆLP!!!
ForumindlægHej. Er der nogen der har læst bogen "Damals war es Friedrich" og kort kan give et tysk referat af kapitlet "Der Pogrom"? Det ville være en stor hjælp da jeg lige nu er i gang med at skrive en stor opgave om hele bogen OG skal være færdig imorgen og min computer valgte at cras... -
Navneord i flertal
ForumindlægJeg sidder og er lidt forvirret om, hvordan film skal staves i flertal på tysk. Skal der "e" eller "en" på? Eller slet intet ligesom på dansk? Nu hvor vi er igang, er der så en regel med navneord i flertal? Hvilke endelser ... -
Matematik
ForumindlægHvor mange minutter er [1 - 4del] af et døgn? 360 minutter. 29. Facit som decimaltal. 30. Facit som decimaltal. Omregn: 31. 45 L = 32. 3081m = 3,081 km På et krydstogtskib var [2 over 5] tyskere, [1 fourth] englændere og [1 over 10] danskere. Resten var hollænder... -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
Lige én enkelt sætning :)
ForumindlægHeej. Jeg sidder lige og laver en tysk aflevering om nogle løst sammensatte verber. Sætningen kommer lige her: Hvad fremstiller man i denne virksomhed. Oversat: Was stellt man in diesem Betrieb her. Mit problem er egentlig mest, om der skal stå diesem eller diesen. Altså om det er akkusativ eller... -
Radar. hjælp til PF
ForumindlægHej. Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til mine problemstillinger, vedrører AT-forløb om radaren. Jeg kan ikke rigtig hente nogen hjælp ved mine lærere, så jeg vil sætte stor pris på nogle ideer! jeg har tænkt lidt på en problemformulering der lyder nogenlunde: Var overvågningen af tysk... -
Chatte mit mir
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en stil for i tysk, som hedder "Chatte mit mir", som går ud på at man skal fortælle om 4 personers erfaring med internettet og derudover sin egen erfaring og hvad internettet betyder for en selv. Jeg vil høre, om en af jer herinde lige gad at læse den igennem og e... -
For en ordens skyld
ForumindlægFremover kan jeg ikke tage imod flere opgaver pr. mail, så lad være med at skrive til mig. Jeg er i gang med at oversætte mine bøger til engelsk og tysk, og vil kun kunne være at finde på Studieportalens forum. Det er gået, som det plejer, jeg er simpelthen overbebyrdet med opgaver, og der skal o... -
Hjælp til rettelse af tyskstil.
ForumindlægHej :-) Jeg har brug for hjælp til at rette en tysk stil. Den skal først afleveres om lidt over en uge og er ikke færdig skrevet endnu, men jeg tænkte at jeg ville være i god tid. Skriv jeres mail, så vi evt. kan kommunikere om stilen! Det ville være super. Håber der er nogle der har evnerne som ... -
Hjjæææællppp til oversættelse!
ForumindlægHej Alle!!! Jeg skal til imorgen oversætte et stykke fra dansk til tysk: "Hendes hår er langt og blond som skinner ligesom solens stråler" og.... "Hendes højeste ønske var at blive gift med en smuk prins" og... "Han siger, at alle er forvandlet til frøer, indtil der komm... -
Er der nogen der er søde og kan rette fejl i denne stil?
ForumindlægHej. Vi skulle fortælle om 2 begivenheder i vores liv. Det har jeg så lavet, men jeg er ikke sikker på at den er uden fejl. Vi har ekstra krav fx lige højre margen, og det vil jeg lige høre om i syntes er godt i denne stil. M.v.h. den som har travlt med lære tyske verber udenad nu! :) Tak på for...
