Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15301 til 15320 af 33650
-
differentialregneregler?!!?
ForumindlægJeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :) -
Projektopgave hjælp
ForumindlægHej. Min gruppe har valgt at vi skal have autisme som underemne til "når livet går i sort". Vi skal derfor have to fag som skal inkluderes. Vi har valgt samfundsfag, med hvilke problemer der kan være i samfundet og det med inklusion. Vi mangler det andet fag. Men hvad kan det være? -
Præsidenten
ForumindlægG. Bush hvorfor er der ingen mennesker, som kan stoppe ham..? Bush vil have at alle de vestlige lande kommer i krig mod de østlige lande, ligesom i gamle dage.. Hvorfor begår et mennesker så mange fejl.. og lad det gå ud over mange tusinder uskyldige mennesker i VERDEN! -
spørgsmål ang. valg af fag i srp
Forumindlæghej. min studieretning er: Engelsk A Matematik B Samfundsfag B Jeg overvejer at skrive i Engelsk og Samfundsfag. men jeg havde kun samfundsfag i 1.- og 2.g så mit spørgsmål er om jeg alligevel godt kan vælge at skrive i engelsk og samfundsfag, på trods af at jeg ikke har samfundsfag længere. -
MAd
ForumindlægFik lige et sært spg. i tankerne... Hvordan betrægter de piger, der lider af anoreksi, maden? Og omvendt hvordan betragter bulimerne mad? -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Svær opgave - hjælp
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med denne opgave? En funktion f er bestemt ved f(x)=-x^2+bx+2 , hvor b er et tal. Bestem de værdier af tallet b, for hvilke værdimængden for funktionen f er ]uendeligt;3] Det er vigtigt og på forhånd tak. -
Klokken af H.C Andersen og Glasskabet
ForumindlægHej Hvad har Klokken og Glasskabet tilfælles - udover at de er skrevet på næsten samme tid ? -
Samfundsfag mundtligt (tips + råd)
ForumindlægHej alle sammnen :-) På mandag skal jeg op i mundtligt samfundsfag. Derfor vil jeg gerne høre hvordan I har tænkt jer at forberede jer (udover at læse opgivelserne og skrive notater :-)) og om I havde nogle tips og råd til prøven :-) På forhånd, mange tak. Sara -
Smidt ud i slutningen af 2g
ForumindlægHej, jeg har lige fået et brev om, at jeg er blevet smidt ud af mit gymnasie p.g.a en lave karakter i 2g, men så tænkte jeg på om, jeg ikke bare kan tage det andet år på HF, og stadig blive student næste år bare som en fra HF? For har jo afsluttet alle mine C fag, så er det muligt? Mange tak på f... -
Alder
ForumindlægHvor gammel er hjemmesiden egentlig..? -
enevælden ?
Forumindlægi 1660 tallet blev enevælden indført i Danmark ved et statskup. Hvad betød det for Danmark? -
1. verdenskrig
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om hvad der er sket politisk efter 1. verdenskrig. Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal kigge på? Hvad vil være godt at sige til en eksame når man skal prøve at fortælle om sådanne ting? På forhånd tak -
Hvorfor er det godt, at DF indgår i en regering?
ForumindlægHar netop skrevet min samfundsfag aflevering om, hvorvidt DF vil opnå større politisk indflydelse ved at indgå i en regering. Jeg har gennemlæst min aflevering og synes, at jeg primært beskriver, hvorfor det ikke er godt, at de indgår i en regering. Synes det er vanskeligt at finde fordele ved,... -
Hvordan man skriver en god stil?
ForumindlægHejsa. Jeg går i niende klasse, og jeg har skrevet mange stile, men desværre sider jeg stadig fast mellem 7-8. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive en god stil for at kunne opnå en lidt bedre karakter. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogle måske kunne give mig nogle gode råd, eller ... -
Kan i forstå det?
ForumindlægHer er min problemstillinger og problemformulering. Har haft meget svært ved at formulere det og er blevet meget i tvivl om det nu er rigtigt. Kan i forstå det, er det rigtigt? Er meget i tvivl. Problemformulering • Hvilken indflydelse havde brydningen af Enigma på udfaldet af 2. Verdenskr... -
Problemformulering
ForumindlægJeg sidder også skal lave en problemformulering om Hitler.. Jeg har skrevet følgende: I min opgave vil jeg redegøre for Adolf Hitler’s liv og hvordan han dannede de holdninger der senere ville blive en stor del af den politik NSDAP førte, undersøge hvordan det lykkedes ham at komme til magt... -
Forskellen på moralen og motivet
ForumindlægHej jeg har det tit med at glemme hvad de begge er, og jeg forveksler dem tit med hinanden. Jeg ville værdsætte en fin beskrivelse af dem begge. -
Appelformer og agumentation
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal fortælle, hvilke (hvis nogen) appelformer der bliver brugt i følgende to citater: ”Imod den romerske kirke, sådan du værdigedes at advare om, rejser sig løgnelærere, som indfører fortabelsessekter og pådrager sig en hurtig dom. Deres tunger er ild, et h... -
jeg skal skrive 500 ord om world of coca cola
Forumindlægjeg har kun skrevet 200 ord så mangler mindst 300 ord pls hjælp
