Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 15301 til 15320 af 27855
-
SSO - Hvor mange kilder?
ForumindlægHalløj.. Jeg sidder her og knokler med SSO som mange af jer andre nok også gør.. Og kom så lige til at overveje, hvad det normale antal kilder er? Nu skriver jeg i biologi og indtil videre har jeg brugt 8 forskellige bøger/artikler og et utal af internetsider! Ved i tilfældigvis hvad det "... -
2.g opgave "Hjælp"
ForumindlægEr der nogen som har nogle ideer til hvordan jeg skal gribe min opgave om cuba-krisen an... jeg har fundet en vinkel men har problemer med at komme igang ? hvis der er nogen som har nogle ideer må i meget gerne svare.. -
Hvordan skal man indarbejde sine kilder i SSO
ForumindlægJeg Sidder og er ved at skrive min SSO, nu skal jeg så til at bruge kilder for at beskrive forskellige ting i min opgave, men jeg ved ikke hvordan jeg indarbejde mine kilder i opgaven. Skal de ind som bilag eller skrives direkte ind i opgaven?? -
Kan i forstå det?
ForumindlægHer er min problemstillinger og problemformulering. Har haft meget svært ved at formulere det og er blevet meget i tvivl om det nu er rigtigt. Kan i forstå det, er det rigtigt? Er meget i tvivl. Problemformulering • Hvilken indflydelse havde brydningen af Enigma på udfaldet af 2. Verdenskr... -
Spørgsmål vedrørende årskarakterer
ForumindlægDe årskarakterer man får skal dække over ens præstation over hele skoleåret eller dækker de kun perioden fra 2. standpunkt til årskaraktererne? Jeg har i 10 fået 10 for alle mine afleveringer undtagen den sidste hvor jeg kun fik 7. Vil jeg så kun få 7 i årskarakterer? Jeg har også et andet spørgs... -
Blå bog
ForumindlægDer sidder sikkert en masse herinde med mange ideer til blå bog.. det er fordi vi har i vores klasse fået vores klasselærer til at skrive forord om vores klasse, men vores lærer er meget i tvivl, så jeg tænkte på om der er nogle der kan komme med nogle forslag til hvad der skal stå i en klasses f... -
hvad er en reportage?
Forumindlægjeg er lidt usikker omkring hvad en reportage egentlig er?... hvad den skal indeholde osv.., for at holde genren... -
Postmoderne eller senmoderne samfund?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min dansk opgave omkring Michael Strunge og identitetdannelse. Men jeg er i tvivl om jeg der skal skriver om det postmoderne eller senmoderne samfund? Håber at nogen vil kunne give en forklaring. På forhånd tak! -
IB
ForumindlægJeg søger ind på Pre-IB her til næste år, og ville høre om der er nogle der oplevelser eller erfaringer vedrørende denne uddannelse? Jeg har snakket med et par elever, og har fået det indtryk at det er hårdt, men det hele værd. Jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget. -
Eksplicit og Implicit
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO om noveller. Et af mine fokuspunkter er fortællerteknikker, så jeg har fundet materiale frem, der er blevet brugt i danskundervisningen. I dette materiale står der om den eksplicitte og den implicitte fortæller: "Den fortæller som man kan se i teksten, er den ... -
Hjælp, jeg aner ikke hvordan min novelle kan starte!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en novelle med temaet, fra barn til voksen. Hvor barnet gerne vil have et job og tror at det er så let. Barnet finder ud af at det faktisk kræver et ansvar. Det skal skrives i jeg form og jeg kan simpelthen ikke komme på en indledning, jeg aner ikke hvordan den skal starte? H... -
industrialisering i italien ? hvornår ca ?
ForumindlægHar kigget lidt rundt om på nettet og kan ikke rigtig finde noget om hvornår industrialiseringen ca fandt sted i italien? Jeg ved dog Nord italien var et skridt foran Syd italien industrialiseringprocessen men er der nogen der kan svare på hvornår den ca. fandt sted i nord / italien Mvh Daniel -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
differentialregneregler?!!?
ForumindlægJeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :) -
Budskab Antigone
ForumindlægHej Er der nogle derude der evt. har et bud på hvad budskabet er i Sofokles Antigone og Anouilhs Antigone? er lidt blank. Tak -
Smidt ud i slutningen af 2g
ForumindlægHej, jeg har lige fået et brev om, at jeg er blevet smidt ud af mit gymnasie p.g.a en lave karakter i 2g, men så tænkte jeg på om, jeg ikke bare kan tage det andet år på HF, og stadig blive student næste år bare som en fra HF? For har jo afsluttet alle mine C fag, så er det muligt? Mange tak på f... -
Præsidenten
ForumindlægG. Bush hvorfor er der ingen mennesker, som kan stoppe ham..? Bush vil have at alle de vestlige lande kommer i krig mod de østlige lande, ligesom i gamle dage.. Hvorfor begår et mennesker så mange fejl.. og lad det gå ud over mange tusinder uskyldige mennesker i VERDEN! -
Just like that personkarastestik :)
Forumindlægjeg har brug for en person karastestik,, har kigget på den men har ikke fundet noget rigtig,, vi i kunne hjælpe mig ville det være meget godt, håber der er nogen der kan det :D :D :D -
Klokken af H.C Andersen og Glasskabet
ForumindlægHej Hvad har Klokken og Glasskabet tilfælles - udover at de er skrevet på næsten samme tid ? -
Forskellen på moralen og motivet
ForumindlægHej jeg har det tit med at glemme hvad de begge er, og jeg forveksler dem tit med hinanden. Jeg ville værdsætte en fin beskrivelse af dem begge.
