Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15321 til 15340 af 41162
-
Har bruge for hjælp..
ForumindlægEr der nogen det kan forklar helt præcis hvad et store skriftlige opgave går ud på? Er der et sted hvor man kan læse det??? Jeg ved godt det er et skriftlige opgave, men skal man så op og besvare den eller hvad?? -
Slægtskab og relevante betegnelser?
ForumindlægHvad er jeg til min fætters datter og omvendt? Er der en betegnelse for det? :-S -
Fransk oversættelse
ForumindlægJeg er i gang med at oversætte en fransk tekst, men der er en sætning, jeg ikke forstår helt. je ne pense pas être l'ami des autres non plus Jeg tror ikke at være venner med andre heller ikke - det er, hvad jeg får ud af den, men det lyder ikke rigtigt. Selve teksten handler o... -
Stedsadverbier
Forumindlæg1. Han kom ikke langt 2. vi rejser ofte til udlandet 3. vi tager i morgen tidlig kl. 8 toget til Frankrig 4. hvor er børnene? de leger udenfor. 1. He did not much. 2. We often travel abroad. 3. At 8 O’clock Tomorrow morning we take the Train to France. 4. Where are the children? They were ... -
tallet nul
Forumindlæghej alle :)) er der en der kan fortælle mig hvad finden i tallet nul er ? :) hurtigst muligt svar . -
lysets spredning
ForumindlægJeg skal forklare lysets spredning sådan at jeg kommer ind på fx hvorfor himlen er blå om dagen, rød om aften.. gerne ud fra rayleigh-spredningen, nogen der forklare sammenhængen? -
Jungvolk
ForumindlægHvad gjorde man med drengene i lige præcis Jungvolk (10-14 år) ? -
Klumme om velfærd
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en skriftlig opgave om velfærd, men jeg aner ikke hvordan man gør eller hvad man kan skrive om. Nogle der har nogle forslag til hvordan man skal skrive en klumme? Skal jeg skrive min mening og velfærdstaten generelt eller?? selve opgaven lyder således: Skriv en avisklum... -
Markedsrenten
ForumindlægHej, Er igang med at udarbejde min Studieretningsprojekt, hvor jeg bl.a. skal foretage en regnskabsanalyse.. Men nu er jeg kommet i tvivl om hvad markedsrenten er på? Jeg mener den er på 5% ? -
Analyse af "Danmark" af Suspekt - hjælp
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse inden for området 'lyrik om Danmark'. Dertil har jeg så valgt "Danmark" af Suspekt. I teksten står der "Du' et yndigt land, misbrugt af en syndig mand, formøblet af hans følgestand" - hvem er denne 'syndige mand'? Desuden står ... -
kort Novelle
ForumindlægHej jeg skal skrive en lille engelsk novelle. bare på en side måske. men jeg skal selv skrive en.. er der måske en som har skrevet et sådan et, eller lignende.... mange tak -
Ser det helt dumt ud?
ForumindlægHej alle. Ser det helt dumt ud? Skriv gerne fejl og noget der evt kunne rettes :) -
oversættelses problem
ForumindlægHej Jeg har problemer med en sætning i en af mine oversættelser. Jeg er ikke 100% sikker på at det er rigtig. Det stykke jeg skal oversætte er: "Tykwers film kan for en hurtig betragtning se ud til at falde inden for en tom postmodernistisk form. " Min oversættelse: "Tykwers Film k... -
Kilde fra middelalderen.
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med at finde en kilde fra middelalderen. Kilden må meget gerne omhandle noget om Slægt. Mange tak. Rasmus -
HF
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle som ved, at hvis man har taget direkte på gymnasiet efter 9'ende og så vælger og droppe ud i 1g. Kan man så godt tage HF alligevelet, eller skal man have et 10'ende klasses afgangsbevis.? -
Ret stil
ForumindlægEr der en som gider rette min stil igennem for fejl osv? Hilsen Caroline -
hjælp theirs/their og head/heads
Forumindlægjeg er stødt ind i et problem i en grammatik opgave i engelsk. sætningen lyder sådan: They shaked their head when they heard the news. (der kan være mere end en fejl i den enkelte sætning) jeg har fundet ud af det hedder shook fordi datid mener jeg. det næste spørgsmål er: er sætningen korrek... -
præpositioner
ForumindlægHej :) I en opremsning, hvor der står en præposition foran, styrer denne så alle de efterfølgende bestemte/ubestemte kendeord? På forhånd tak :) -
Emnevalg til engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk mundtlig eksamen her inden så længe - 9. klasses afslutningseksamen. Jeg er derfor i gang med at forberede mig. Jeg skal have valgt et underemne inden for et af disse overemner: 1, Black people and racism 2, High School Shootings 3, Teenage Life Derfor ville jeg høre j... -
Hvad vil levende sprog sige i Essay
ForumindlægSproget I en Essay er bedst, når det er levende. Hvad er et levende sprog? - Hjælpeord. inkl.
