Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 15321 til 15340 af 45492
-
Old eksamen - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal op i morgen i oldtidskundskab. Man trækker en kendt tekst, og en perspektiveringstekst, eller arkitektur. Er det kendt eller ukendt arkitektur? Skal man perspektivere perspektivteksten til den tekst man lige har trukket eller til pensum? Og hvad er det vigtigste man gør ved basisteksten?... -
Historiesyn? Definition og anvendelse?
ForumindlægHej. Jeg skal til 3.g eksamen i historie på mandag og har i den forbindelse spørgsmål vedr. begrebet "historiesyn": Vælger man som eksaminand (bevidst eller ubevidst) et historiesyn og behandler det ukendte kildesæt ud fra dette med henblik på eksempelvis at finde årsager til en samfund... -
Tysk eksamen 2011 10.klasse
ForumindlægHej :) Jeg skal op i tysk her torsdag d. 16/6 2011 :) Jeg har valgt to tekster, som jeg vil fortælle om, men der er noget, som jeg er lidt i tvivl om. Det lyder til på min lærer, at man kun må bruge de tekster man har valgt og at man skal fortælle udfra dem, men jeg troede, at man også gerne mått... -
Hjælp til Dansk Mundtlig Eksamen
ForumindlægJeg skal snart op til dansk mundtlig, så er der nogle gode råd i kan give mig? Vi for nemlig trukket en tekst/reklame eller kortfilm, også for vi 40 minutter at forberede os i.. og hvad er en saagprosa tekst og hvordan kan man genkende en sagprosa ? og hvordan forgår selve eksamen? -
Dansk eksamen 2011
ForumindlægJeg læste at når man trækker eksamenspørgsmålet vil der stå, hvilket fokus der er; "Det sproglige område", "Det litterære stofområde", "Det mediemæssige stofområde". Skal jeg have en forskellig tilgang til min fremlæggelse alt efter hvad fokus jeg trækker? Hvad skal ... -
Tysk mundtlig eksamen
ForumindlægHvordan skal jeg fremlægge min udtrukne tekst? Det er et eventyr, (die prinzessin und der Hirte) og emne: beziehungen.? -
Fordele ved VRIN og Porters 5 Forces (Strategi)
ForumindlægHej alle, Jeg har brug for et hurtigt svar på hvad fordelene er ved VRIN modellen og Porters Five Forces? Kan nemlig kun finde kritik! På forhånd tak -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen kl 14 i samfundsfag c-niveau, og jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan det foregår, altså om man bare trækker et spørgsmål eller hvordan. Og hvis nogen har nogen gode råd til forberedelse ville det også være super :D -
Hvordan lægger man en opgave ud?
ForumindlægHvordan uploader jeg rent faktisk en opgave til studieportalen? Har et essay jeg gerne vil have uploadet, men jeg kan ikke se mig fra hvordan... -
Grænseværdi
ForumindlægHej alle. Ville bare gerne vide hvad man skal bruge: - mængdelære til? - Hvorfor skal man vide hvad en følge nærmer sig (grænseværdi)? -
SRP emner
ForumindlægHej! jeg skal snart vælge SRP emne og har virkelig svært med at finde på et emne. Jeg har valgt EngA og SamfB. Jeg har tænkt lidt over identitet og hooliganisme. Men vil gerne hører om der er andre spændende og gode forslag til hvad man kan skrive om? :) -
hjææææææælp
Forumindlæglave resume af hver strofe........... "Døden, den har jeg truffet da jeg var Dreng. Men kun som en Stilhed hos nogen som jeg holdt af. Aldrig som noget omkring mig, en Kulde, en Skygge, ingen kan nævne ved Navn eller vige fra. -------------------------------------------------------- Al... -
Engelsk materiale til Scientology
ForumindlægJeg skal skrive SRP i Engelsk (A) og Religion (B) om scientology, og jeg har en del problemer med at finde noget engelsk materiale jeg kan bruge i den sammenhæng, nogen der har nogle gode foreslag ? -
komplekse tal HASTER
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal? -
Bilag
ForumindlægHej alle travle SRP-skrivere! :) Er der nogle der ved om det er et krav, at der SKAL være bilag i ens opgave? Jeg føler ikke noget behov for det nemlig. Har ret mange fodnoter i stedet for -
bESÆTTELSEN
ForumindlægHej. jeg vil i andledning af min, DHO-skrivning lige spørger om et spørgsmål. Jeg skriver om besættelestiden, da Danmark blev besat af tyskland Spørgsmålet er så hvilket syn var der på sabotagen mod den tyske besættelsesmagt -
hjemmel
ForumindlægHej. Jeg har rigtig svært ved argumentationsanalyse. Jeg har givet det et forsøg, men det ville være rart, hvis der nogle der kunne sige om det er korrekt eller ej:) "Et andet synspunkt Messerschmidt har, er at samfundets arbejdere, især gymnasielærere er med til bakke op om identite... -
Differentiere
ForumindlægKan I hjælpe Forklar hvorfor og hvordan f'(x0) kan bruges til at bestemme monotoniforholdene for funktionen f(x) -
Samfundsfag og historie samspil?
ForumindlægHej folkens - skal op til SRP og i min igangværende forberedelse skal jeg besvare hvordan samfundsfag og historie er gode til at arbejde sammen og belyse min problemformulering. Der vel ikke nogle som har et oversigt over hvordan de 2 fag arbejder godt sammen? Tak på forhånd -
Litterær artikel af "Flod"
ForumindlægHej allesammen jeg sidder og skal skrive en litterær artikel om novellen "Flod" Jeg er simpelthen fået et skriveblokering. Er der nogen som evt. kan hjælpe, eller måske sende deres opgave, så jeg kunne få lidt inspiration. Mvh. Frederik
