Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 15321 til 15340 af 39386
-
Hjælp!
ForumindlægHej:) Jeg er ved, at lave et eksempel på mulitiplikatorvirkning, med de nyeste tal fra nationalregnskabet. Jeg skal finde 6 ting, og den ene er importandel, og vil bare lige spørge, om det er hvad Danmark importerer, eller om det er hvad der bliver importeret til DK... -
Mat A
ForumindlægHej.. Jeg vil lige høre om der er nogle, som ligger inde med en matematikprøve (skr.) for A-niveau. Skal have det næste år, og vil derfor gerne forberede mig lidt.. Det er ligemeget hvilket årstal, såfremt det blot er Mat A :) -
MANGLER EN TIL AT LÆSE MIN SSO I GENNEM!!!
ForumindlægEr det nogen matemtik "geni"/"hoveder", der har lyst til at læse min sso.. Hvis der er Pleas kontakt mig.. på forhånd tak :-D -
Hast
ForumindlægAngiv gerne en meget lang og præcis forklaring, Opgave 1) Angiv den præcise og fuldstændige definition for en differentiabel funktion. Opgave 2) Fortæl om den geometriske betydning af f’(x0) og udled ligningen for tangenten til grafen for en funktion f(x). Fortæl ligeledes om anvendelsen a... -
ligningsopgave
Forumindlægjeg skal løse en ligning,som ser sådan her ud: 2x^6 - 3x^3 - 9 = 0 -
Indkomst
ForumindlægHej allesammen :) Har problemer med dette: En person havde i 2000 en indkomst på 272000 kr. Hvad vil hans indkomst være i 2015, hvis indkomsten stiger med 2,7% om året? Hvad var hans indkomst i 1990, hvis hans indkomst siden da er steget med 2,7% om året? På forhånd tak :) -
hvordan grækerne skelnede mellem tal og størrelser
Forumindlæghej folks! jeg er midt i mit srp....og har lidt svært ved et af spørgsmålene: gør rede for, hvordan de gamle grækere skelnede mellem tal og størrelser? håber der er nogen der kan svare så hurtigt som muligt? så er der også lige en anden ting...: nogen der kender den grønne mat 1 bog? er nemlig i ... -
Spørgsmål til karakter
ForumindlægHvis man har et snit på 8,89, runder man så op til 8,9 eller ned til 8,8?! -
vitamin indhold
ForumindlægNogen som kan hjælpe med nedenstående opgaver? 3002 B: Når spinat blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften y = 31,5 * 0,887^t hvor t er tiden. a) Bestem t for y = 19 Nitratindholdet i spinat ændrer sig samtidig og følger forskriften z = 20,3 + 6... -
antineutrino
ForumindlægNogen der ved hvordan man laver tegnet for en antineutrino i word? -et v med streg over.. tak :) -
Terminsprøve skr. fremstilling dansk
ForumindlægHej :) I morgen skal jeg have terminsprøve i dansk, altså skriftelig fremstilling, og jeg er lidt i tvivl om hvilke hjælpemidler der er tiladt udover den sædvanlige retskrivningsordbog. Jeg har en masse gode bøger jeg godt vil have med. Og og og må man have noter med? Takker herfra og fortsat... -
Optagelsesprøve stx
ForumindlægHeeej Allesammen,, Jeg skal op til en optagelsesprøven her i April.. Er der nogle der kan fortælle mig lidt om hvordan det foregår, jeg er nemlig meget nervøs og ved ikke hvordan det foregår.. Hvad for nogle fag skal man op i .... Skal man op i Tysk hvis man har valgt Tysk fortsætter??? Taak til ... -
Ingeniør vs. cand.scient.
Forumindlægnu er 3g officielt ovre og mellem alle studenterfester skal jeg også finde ud af hvad jeg vil studere efter. jeg er i tvivl om det skal være en ingeniøruddannelse eller en uddannelse på universitetet (cand.scient.). hvad er forskellen i praksis? hvilken uddannelse har lettest ved at få et (godt)... -
Boksplot
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med at fortolke dette boksplot? På forhånd tak -
Fy og Ke eksamen C og B
ForumindlægHej Er der nogen, som kan foreklare mig, hvordan kemi og fysik eksamen på c og b niveau foregår? Er der forskel på disse to eksamener? Jeg har længde overvejet at hæve fysik og kemi til B, men ved stadig ikke hvad der er det rigtige. Der er meget forskel fra C niveau til B? Hvis jeg nu i ... -
Forskellen på ugrupperede- og grupperede observationssæt?
ForumindlægNogle der kan forklare mig forskellene på ugrupperede- og grupperede observationssæt. Nogle der kan hjælpe? -
Matematiske metoder
ForumindlægHej, hvad kalder man den matematiske metode, hvor man beviser et bevis eller har den overhovedet et navn?? -
Reducer?
ForumindlægHjælp!! Hvordan regner man den her ligning: 3(x-3x)*6*(-1) -
Hvad er den effektive rente
ForumindlægMin overskrift fortæller hvad jeg gerne vil vide. Tak! Forstår ikke helt begrebet inden for økonomi. -
Lodret fald
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SRP og jeg har en udtryk som skal udlede (udtrykket er vedhæftet), men er pt i gang med at udlede den men skal jo forklare hvad man skal i de forskellige trin. Er nået pt så langt, men mangler forklaringerne, som bliver vedhæftet nedenunder igen. Er der mon der gider ...
