Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15361 til 15380 af 22746
-
Kreativt produkt
ForumindlægHej alle :-) Jeg er ved at skrive OSO opgave, og jeg har valgt uddannelse Ernæring og sundhed -> Human ernæring. Har i nogen gode forslag til nogen kreative produkter, hvis jeg ikke skulle vælge enten at fremlægge eller skrive en rapport? Kunne være lækkert med nogen ideer. God jul :-) -
Kan man skrive det skrives sådan?
ForumindlægJeg er i færd med at skrive en hypotese til min naturvidenskabs rapport der omhandler puls og blodtryk. Mit spørgsmål er følgende: Kan jeg stille det op sådan eller er det forkert? "Forventningen er, at desto mere kroppen arbejder, desto mere stiger pulsen og modsat vil den falde, hvis kropp... -
ELISA - HIV-test
Forumindlægjeger i gang med en biologirapport omkring ELISA test .. HIV-test .. kan ikke svare på dette spørgsmål Forslå ændringer eller tilføjelser til forsøget har I nogle forslag?? :) .. rapporten skal sendes i dag, så det haster.. please hjælp ..:) forsøgsvejledningen kan ses på på dette link, s. 7 :... -
Fysikrapport
ForumindlægHvis man skal skrive en fysikrapport, hvor forsøgets formål er at bygge en generator der kan få en pære til at lyse så kraftigt som muligt, kan man så i rapportens teori også beskrive andre små forsøg såsom forsøget med jernspåner og et stykke papir, der illustrerer en magnets feltlinjer? -
Reaktion hastighed
ForumindlægHej, Er der nogen som kan komme med en ide om hvad skal jeg skrive teori til en rapport som handler om reaktionshastighed. formålet med øvelsen er at undersøge hvordan reaktionshastigheden afhænger af reaktanternes koncentration og af temperaturen for en given reaktion Jeg ved slet ikke hvad ... -
Undersøgelse af respiration i jord (forsøg med agarplader)
ForumindlægHar fået til opgave at skrive en rapport om påvisning af jordbakterier v.h.a. agarplader ( 1 maltekstrakt - 1 kødpeptonagarplade). Men har svært ved at se hvad forskellen på disse to typer er, og kan slet ikke finde ud af hvad hvilke bakterier de virker vækstfremmende på hver i sær! Er der nogen ... -
fordøjelsessystemet
ForumindlægHej. jeg er i gang med at skrive en rapport i biologi. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan medicin bevæger sig ned i spiserøret. Er det kun vand som får pillen til at glide ned i spiserøret, eller spiller spyt også en rolle? Hvis der er nogle som sider inde med en detaljeret forklaring eller ki... -
alkohol og stivelse til energi
ForumindlægEr ved at lave en biologi rapport, men de her to spørgsmål kan jeg ikke rigtig finde svar på. Nogle der kan hjælpe? (: 1)En stor del af kulhydraterne i honningkagerne indtages som stivelse. Redegør kort for hvordan stivelsen nedbrydes og omdannes til energi i kroppen 2) Forklar hvad der sker me... -
Teorien for Infinitesimalregning
ForumindlægHej, Jeg sidder med en rapport om Infinitesimalregning, og kom til at tænke på baggrunden for det. Altså grunden til at x3 bliver 3x2 når det differenceres kan da umuligt være et tilfælde. Jeg har prøvet at google det men det var ikke vel lykket, så hvis der er nogen der har en hjemmeside hvor d... -
Sammenhæng mellem Varmekapacitet og densitet
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er i gang med en rapport om varmekapacitet og densitet for forskellige stoffer. Jeg er lidt i tvivl om sammenhængen mellem varmekapaciteten og densiteten. Er der er sammenhæng og hvilken? Jeg tror at jo højere varmekapaciteten er jo mindre er densiteten, og omvendt. Ve... -
underemne til vand
Forumindlæghej jeg siger og leder efter et rigtig godt emne til en opgave i nf, overemnet er vand. nf, står for naturfag, geografi, biologi og kemi og rapporten skal indeholde alle tre fag, og overemnet som sagt er vand. jeg er lidt på bar bund, er der en der har en rigtig god ide? -
Ionbinding og ionforbindelser
ForumindlægJeg er igang med en rapport i kemi-og jeg er virkelig kommet i tvivl omkring forskellen mellem en ionbinding og ionforbindelse. Når to modsatladede ioner tiltrækkes af hinanden og bindes sammen kaldes det en ionbinding?Og forbindelsen kaldes ionforbindelse???jamen er det så ikke det samme. E... -
Ikkasøjler - HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej! Jeg har et par problemer i biologi .... Jeg skal skrive en rapport om ikkasøjler, og jeg kan ikke finde de informationer, som jeg skal bruge. Det er kun to spørgsmål, som jeg mangler at besvare. Spørgsmål 1: Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjler? Spørgsmål 2: Hvordan k... -
Kvalitative data
ForumindlægHej Jeg har brug for nogle kvalitative data i form af interviews om unge og deres alkoholvaner, men jeg har svært ved at finde det nogen steder? Der nævnes mange steder, at deres rapporter bygger på så og så mange dybdegåede interviews, men jeg kan ikke finde selvne interviewe nogle steder. Er d... -
Mini-SRP med Kemi
ForumindlægHej. jeg skal snart igang med at skrive en Mini-SRP hvor kemi er mit hovedfag. jeg ved abre ikke helt hvor den skal stilles op - skal den stilles på ligesom en rapport med teori, hypotese osv. eller hvordan? hvis der er en som har en SRP med kemi som hovedfag må i gerne sende den eller henvise ti... -
Hvilket organisk stof består DNAse af?
ForumindlægVi skal skrive en rapport over forsøget "DNA fra løg", og vi har fået diskussionsspørgsmålet: Hvilket organisk stof består DNAse af, og hvorfor er det vigtigt at temperaturen (i vandbadet red.) er 55-60ºC i en periode? Har researchet lidt selv, men kan ikke rigtigt finde noget... -
R- og S-sætningerne + forbrændingsreaktionen for hexan og propan-1-ol
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med disse to opgaver som jeg skal lave i min kemi rapport. Skriv forbrændingsreaktionen for den fuldstændige forbrænding af henholdsvis hexan og propan-1-ol. Kommenter sikkerhedsforholdene ved at udføre forsøgene. Dette indebærer, at i læser R- og S-sætningerne ... -
Hjælp! :)
ForumindlægHej, jeg har en opgave i kemi, jeg har et puffersystem H3PO4 + H2PO4- (ion med negativ ladning). Nu skal jeg beregne hvor meget dens pH er. Det har jeg klaret. Men nu skal jeg finde ud af hvor meget NaOH jeg skal tilsætte for at få en pufferopløsning med pH=3. kan i hjælpe mig ? jeg skal aflevere... -
Flaskehaver
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en rapport og har brug for lidt hjælp. 1. Hvilke forhold kan virke som begrænsende faktorer for flaskehaverne - altså på den frodige regnskov og den tropiske ørken. Jeg har skrevet, at der er for lidt plads. Man hvad kan man mere skrive? Og foregår der enlig respiration ... -
Efterbehandling - cellulose
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med en rapport, hvor jeg har skulle fremstille rayon ved hjælp af cellulose. Under efterbehandling er der et pr. spørgsmål, som jeg er i tvivl om :S - Basisk kobber(II)carbonat er tungtopløseligt i vand. Forklar hvorfor stoffet opløses i ammoniakvand?! - Foreslå en forklari...
