Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15361 til 15380 af 46442
-
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
Hvad ligger dit snit på?
ForumindlægHej allesammen, hvad ligger jeres snit på? Synes det kunne være interessandt, at vide :) -
Hjælp!
ForumindlægHey! Hvordan studerer man inden eksammen jeg skal op i uge 48 i alle fag? Håber I kan hjælpe, og tak på forhånd! ;-) -
Idræt B
ForumindlægHej nogen da kan hjælpe med at forklare hvordan Idræt B mundtlig eksam forgår??? Tak på forhånd -
LIVET
ForumindlægNu begynder eksamen småt at titte frem? Er jeg den eneste, der er så træt af skolen og livet? -
Fravær STX
ForumindlægHej :) Er der en regel for at man ikke kan komme til eksamen i et fag, hvor man har over 10% fravær, når man snakker stx? Mvh -
Eksamenskarakter og standpunktskarakter i 1.g
ForumindlægHej. Hvis jeg får 02 i standpunkt i mediedag (1.g) og 10 i eksamen, kommer mit 02 så væk i mit gennemsnit? Hvor meget tæller det. -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har fået 02-02 i årskarakter, og skal til skritflig eksamen, jeg ved jeg får 00. Har jeg så dumpet matematik b? -
Mangler hjælp, tak
ForumindlægHej..Jeg skal bare kort skrive om hvad denne historie handler om, på tysk:Selve historien:Der BriefAuf dem Tisch lag der Brief. Martina wartete schon so lange auf diesen Brief. Sie trat an den Tisch, nahm den Brief hoch.Es war der Brief. Und ihr Herz schlug ganz schnellUnd hart. Das Kuvert aus fe... -
Jorden og Livets udvikling
ForumindlægEn der kan hjælpe med at lave vores opgave som vi har fået for til eksammen ved ikke hvordan vi skal starte. Vi har trukket Jorden og livets udvikling Vores lærer vil gerne have vi laver en problemstilling, arbejdsspørgsmål, to til biologi, to til fysik og to til geografi. vi skal desuden have... -
HjælP miG :*
ForumindlægHeej Hvordan har danskerne modtaget forskellige grupper af fremmede gennem historien? Hvorfor har danskerne svært ved at blive enige om en fælles holdning til de fremmede? Vil I ikke skrive, hvad I synes. Jeg vil gerne have forskellige svar, hvis det er muligt. Taak på forhånd babeZ (: -
The Farther You GO
ForumindlægFandt en diskussion fra maj hvor der bliver diskuteret hvad man skrev til engelsk eksamen "the farther you go". Men der er desværre ingen af alle jer, som har skrevet denne opgave som har lagt den herind til glæde for os andre. Jeg skal selv skrive den og synes den er svær at komme igan... -
Beregne snit (efter reform)
ForumindlægHej alle! Jeg er i tvivl om hvordan mit (går i 2.G) gennemsnit beregnes. Tæller både afsluttende årskarakterer og eksamenskarakterer eller hvordan hænger det sammen efter den nye reform? jeg er bekendt med hvorledes niveauer vægtes, men erstatter eksamenskarakterne afsluttende årskarakterer eller... -
Hvilke fag kommer jeg op i til sommers ?
ForumindlægJeg ved godt at der er god tid til sommer ( hvor eksamen normalt starter) men vil lige høre om man kan komme op i både fransk og matematik eller er det formentlig større chance til at komme op i en af dem. Det vil siges at jeg stinker til både fransk og matematik derfor spørger jeg lige da vil j... -
Reeksamen?
ForumindlægHej alle. Jeg var oppe i matematik her i torsdags, og pludselig under færdighedsregningen fik jeg det dårligt og kunne ikke koncentrere mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer om det er muligt at komme til en reeksamen i folkeskolen? Jeg ved godt at eksamen i folkeskolen ikke betyder noget, men ... -
HJÆÆÆLP!!
ForumindlægHej folk. jeg fik aldrig et svar på mit indlæg, så nu prøver jeg igen! Jeg skal op til kemi eksamen næste uge. 0-B niveau. Jeg tænkte på, om det er muligt at tage sådan en reeksamen eller hvad det nu er, hvis man dumper? Og hvornår kan man komme op igen? Er det samme pensum man kommer op i, og h... -
Herman bang "kærlighed" Novellens tid ?
Forumindlægjeg er igang med at analysere Herman Bangs Novelle " kærlighed ? men jeg kan ikke finde ud af tiden i den ? Her er novellen hvis det hjælper lidt ? KÆRLIGHED Maaske er denne Historie altfor ubetydelig, og den handler om intet. Her er hverken kælne Smil eller Kærlighedskys eller Længsle... -
Matematik A dumpet?
ForumindlægJeg skal op i morgen i matematik A som er mundtligt. Hvad sker der hvis jeg nu dumper mundlig eksamen? Jeg har fået tildels gode årskarakterer som er 7/10, men man ved jo aldrig hvis man går i panik eller noget uheldigt som sker. Men hvad betyder det egnetlig hvis jeg nu dumper mat A mundtlig ek... -
Metoder!
ForumindlægHej, jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle poste det her, der er en masse der efterspørger metoder osv. her er et par stykker jeg har fundet. Blooms taksonomi * Viden: Hvordan vil du beskrive? Hvad er? Hvem er? Hvad skete der? * Forståelse: Hvad er hovedtanken i? Hvad er det bedste svar? Hvo... -
Det periodiske system
ForumindlægJeg er blevet i tvivl imens jeg sidder og læser til eksamen.. Hvad når man skal sige hvor Fe ligger i det periodiske system. Siger man så hovedgruppe 2 i undergruppen 8. Eller er det kun undergruppe 8??? + Perioden 4 fx som Jern jo også ligger i.. Hvad meners der med det?? Og er det vigtigt??
