Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 15361 til 15380 af 39386
-
Finans
ForumindlægNogen der vil hjælpe med at fortælle: hvad forskellen er på renteomkostninger og samlede omkostninger og bare omkostninger? Hvad en effektiv rente er? -
folkeskolen- er det vigtigt man har følt med , hvis man skal på gym.?
Forumindlæg.....? -
Toppunkter
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvad top punkter er, altså hvad det betyder i forbindelse med andengradspolynomier, og hvordan top punktet kan bestemmes? Hvad fortæller rødderne om parablen? -
Inkommensurable størrelser og Pythagoræernes verdensopfattelse
ForumindlægHej:) Jeg er igang med min SRP- opgave og kan ikke komme igang med mit spørgsmål, da jeg ikke kender noget til det. Mit spørgsmål lyder således: - Gør rede for inkommensurable størrelser og vurder betydningen for pythagoræernes verdensopfattelse. -
procent og procentpoint
ForumindlægHej, en der kan hjælpe med at fortælle forskellen på procent og procentpoint? :) Tak på forhånd -
Korteste afstand mellem punkt på cirklen
ForumindlægHej derude kan i hjælpe mig med denne opgave aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre??? Beregn den korteste afstand mellem et punkt på cirklen med ligningen (2+2)^2+(y-3)^2=16 og linjen med ligningen y=2x-10. -
Hvor mange symmetriakser har et rektangel.
ForumindlægHjæælp! Hvormange symetriakser har et rektangel. -
antalsparameter
Forumindlægforstår slet ikke skal laves i maple -
tæller årskarakterer eller eksamenskarakterer
Forumindlægheeej jeg har liige fået årskarakterer, og samtidig har jeg også fået at vide hvilke eksamener, jeg skal op i. vil i forbindelse med det høre, om min årskarakter bliver erstattet med min eksamenskarakter på eksamensbeviset, eftersom jeg jo skal op i faget. har hørt, at man tager gennemsnittet a... -
Optimering
ForumindlægSkal svare på, hvad der er vigtigt omkring optimering, og hvordan man kan bruge det i hverdagen, men er lidt usikker på hvordan man skal beskrive optimerings vigtighed i hverdagen? Eller rettere sagt perspektivere det til hverdagen. -
Hjælp til valg af bærbar.
ForumindlægDa jeg snart starter på gym. står jeg og skal bruge en ny bærbar. For mit vedkommende er computer markede som en stor jungle, og håbede derfor at nogle kunne hjælpe mig lidt på vej. Jeg ønsker en holdbar (min. tre år på gym.) og en brugbar computer til undervisningen, afleveringer mm. som heller ... -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej :) jeg er desværre ikke blevet egnet til gymnasiet og derfor skal jeg til optagelsesprøve på torsdag. Jeg er meget nervøs og bange for det, men jeg har læst mig frem til at det skulle være rimelig nemt. Min skoler åbner et nyt Gymnasie og det er et privat gymnasie. I brevet står der at jeg... -
C: Forberedelse til niveau B
ForumindlægJeg så lige et andet indlæg som stiller spørgsmål omkring det at gå fra B til A niveau og tænkte at jeg måtte gøre det samme med C til B. Lidt info: Jeg skal til at starte på GSK efter sommer for at udfylde et adgangskrav men problemet er så at det er 10 år siden jeg gik ud af gymnasiet og m... -
FSA 2011 - Dansk Skriftlig, Retskrivning og Læseprøve
ForumindlægHej alle sammen Jeg har været til eksamen i dag, og jeg var oppe i dansk retskrivning og læseprøve. Hvad synes i om den? Hvad synes i desuden og de forskellige stilemner fre i går? (altså i skriftlig fremstilling) Jeg er bare lidt nysgerrig, hehe :D -
Synopsis hjælp
ForumindlægHej allesammen.. - Jeg er en 1.g elev der skal skrive sin allerførste AT-synopsis og jeg er virkelig på barbund med hvordan skal gøres og sådan noget, når lærene har fortalt om AT-synopsisen har de virkelig været forvirrende og ikke kommet med noget som helst man kunne bruge til at kreativitet... -
HJÆLP TIL BILAG TIL MUNDTLIG MAT A
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med at forstå dette bilag. Jeg skal op til mundtlig eksamen i matematik på A niveau, og har virkelig svært ved, hvordan jeg skal forstå eller forklare dette bilag. Jeg kan forstå at det er vektorer men ikke andet end det. Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd.! -
Det gyldne snit
ForumindlægI forhold til srp skriver jeg om det gyldne snit, herunder skal jeg komme ind på: 'menneskets forhold til det guddommelige og naturen' i 'renæssancen' og 'det moderne gennembrud'. i fagene: Matematik A og Dansk A Nogle der har nogen kilder eller ved noget om det? -
SSO i Mat?
ForumindlægJeg skal til at væge i hvilket fag jeg skal skrive sso i.. jeg har tænkt på dansk eller matematik. (jeg kan enten skrive i dansk, his, mat el. kemi)er der nogle af jer der har skrevet i matematik, og vil komme med gode råd? + gode emner???min lærer synes, at sfærisk geometri er et godt emne...? h... -
Økonomi (polit) eller Aktuar
ForumindlægJeg er blevet optaget på økonomi studiet i år, men er meget i tvivl om det er det rigtige, tænker om jeg hellere skulle have taget aktuar studiet. En aktuar får en del mere i løn. Men har jeg spildt et år, tænkt at skifte om et år, jeg har jo så læst økonomi og har haft matematik her, er det ikke... -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak!
