Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 15361 til 15380 af 33890
-
Beregn reaktionens aktiveringsenergi, og kommenter resultatet
Forumindlægöpgave 2/d i kemi maj 2003 Ved temperaturen 320,4 ?er der optaget følgende måleserie for reaktionen. t/min: 0 3 6 9 12 17 25 [CH3NNCH3]/10-3 M: 5. 96 4. 54 3. 66 2. 86 2. 26 1. 56 0. 88 d) Beregn reaktionens aktiveringsenergi, og kommenter resultatet. opgaven skal afleveres imorgen :( -
Hjælp af oversættelse dansk-tysk hurtigt.. :-)
ForumindlægHej alle-sammen :-) Jeg har fået tysk oversættelse for, vi har arbejdet med akussativ og dativ og har lige 5 sætninger, som jeg bestemt ikke kan få til at passe eller oversætte. Ville være mig en stor hjælp hvis i gad og hjælpe, og i selve sætningen skal man bruge akussativ eller dativ :-) 1) Vi ... -
MAT
Forumindlægtabellen viser antallet af regristreret tilfælde i år 2010 af influenza i USA i 2009 i begyndelsen af influezaepidimien kunne udviklingen beskrives ved enmodel af typen y=b*a^x antal dag efter 17. maj 2009: 0 8 antal regristeret tilfælde : 4... -
Karakterer
ForumindlægHeej Jeg går i 1g, og mit afsluttende fag er billedkunst og samfundsfag. Vi har fået 2x standpunktkarakterer. I samfundsfag fik jeg 7 og derefter 4. Her d. 12 maj skal vi få årskarakterer, og det er vigtigt at jeg får høje karakter i dem begge, da jeg skal have et højt gennemsnit. Jeg vil spørge ... -
Idé til en FSA novelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive novellen 3. skumring fra FSA maj 2008. Jeg kan simpelhen ikke finde på noget, jeg har læst en masse opgaver herinde, men jeg har ingen idé fået. - Novellen skal skrive i datid og i 3. person - Novellen skal forgå en sensommeraften - Novellen skal medføre at ... -
Hlælp til at finde en novelle
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at finde en novelle. Den handler om en dreng der vågner med et højt lyd i øret. Da han Han cykler over til sin kæreste lægger han mærke til at fuglene er tavse, og vejene er øge og togene er stoppet midt på jernbanevejene. Når han kommer og til sin kæreste er morens... -
kanoner på dronningens bastion
Forumindlæghej alle i kloge folk der ude. jeg har et problem og det er opgave 7 i fysik stx A 2010 28 maj: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100528_fysik_A_stx_opgave.ashx ovenfor er linket, der hvor jeg går fast er... -
Biologi afgangseksamen 2011
ForumindlægHej Allesammen!! Jeg har fået trukket biologi her til afgangseksamen. Men problemet er at man ikke ved hvad prøven handler specifikt om og har derfor et ALT for stort pensum at forberede sig. Nogle der har erfaringer og ved nogle ting som har gået igen gennem årene ?? Jeg ved godt jeg ikke kun ... -
Har du anvendt betablokkere eller kender du en der har?
ForumindlægAftenshowet på DR laver i aften d. 4. maj 2011 et indslag om unge, der har anvendt betablokkere for at komme deres eksamensangst til livs. I den forbindelse søger DR en person, der har anvendt betablokkere ifm. eksamen, til at medvirke i showet i aften. Har du lyst til at deltage i Aftenshowet, k... -
Søger hjælp til skriftlig eksamen i Afsætning
ForumindlægHej alle sammen! Jeg står og skal til skriftlig eksamen i Afsætning her den 25. maj. Da afsætning aldrig har været min stærkeste side, skriver jeg herinde for at bede om hjælp til hvordan man bedst muligt kan forberede sig til denne eksamen. Er der noget læseforberedelse foruden bind 1 og 2 af af... -
Stil
ForumindlægHey everybody. Jeg har stil for til imorgen, og jeg er kommet ind i det problem, at jeg ikke forstår opgaven som lyder: Forstil dig, at du enten a. Var ombord på flyet b. Så ulykken fra jorden. -Det jeg ikke forstår er om jeg skal skrive den med mig som jeg-fortæller, eller om jeg gerne må s... -
Kemi A eksamen 2000 HJÆLP!!!!!!!
ForumindlægFra eksamen Maj 2000 Et jernoxid FexOy, er sammensat af FeO og Fe2O3. Det vil sige at noget jern forekommer som Fe(II) og resten som Fe(III). En prøve på 0,3032g af oxidet opløses i fortyndet svovlsyre og titreres herefter med 14,29 mL 0,02800M kaliumpermanganat efter reaktionsskemaet: 5Fe2+ + M... -
Akut hjælp til sso Historie
ForumindlægHej, er der en rar sjæl herinde, der vil forklare hvordan jeg kan starte på min diskussion. mit spørgsmål lyder således, Diskutere hvad der lå til grund, for oprettelsen af staten israel, og hvorfor de arabiske nabolande reagere som de gjorde. herunder skal der inddrages 2 kilder, som er den is... -
Macbook Pro
ForumindlægHejsa folkens! Jeg skal konfirmeres til maj, og jeg er allerede i gang med at kigge på computer/bærbar. Jeg vil høre om man kan vide hvilken årgang macbook Proer er. Jeg har nemlig været inde og se på forskellige hjemmesider og der står ikke hvilket modelår. Jeg ved at de ligner meget. Hinand... -
Klage over dansk skriftlig eksamenskarakter?
ForumindlægHej! Jeg har lige fået min dansk stil tilbage og har fået et 4, hvor jeg normalt får 10... Hvis der er nogen der har tid eller har afleveret/rettet samme debatindlægs opgave fra i års sæt (d. 21. maj), må i meget gerne kommentere, om i synes opgaven står til et 4-tal eller der måske kunne være ... -
Hjælp til tysk brev
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at oversætte dette lille stykke til et tysk handelsbrev. Vi tillader os at forespørge, om De vil sende os et tilbud på spisekvark, da vi har mange forespørgsler efter dette produkt fra tyske kunder. Vi beder Dem om at sende os en prøve af Deres kvark. Meddel os venligst... -
Får I spørgsmålene inden eksamen?
ForumindlægHej ! Jeg vil gerne høre om I får eksamensspørgsmålene af jeres lærer, en uge inden eksamen? Det gjorde min kæreste da han skulle op (på HF) og så havde han en uge til at forberede en synopsis og koncentrere sig om de specifikke spørgsmål. Jeg går på samme skole og skal op i maj måned. Jeg ha... -
Dansk A aflevering
Forumindlæghej alle. jeg har en dansk aflevering for til i morgen, det er eksamenssættet på HF fra d. 21. Maj 2007 om journalister som forfattere. nogen der har nogen fif, gode råd, noter et eller andet, for kan ikke finde noget som helst om det i mine egne noter. bemærkninger fra min lære: Skriv opgave... -
Dansk opgaven...hjælp mig please
ForumindlægJeg går i 1.g og jeg skal finde roman til dansk opgaven som skal afleveres i slutningen af maj måned. Jeg har fundet 4 bøger men ved ikke hvilken der er mest at tage fat i eller er god? kan i hjælpe mig? jeg ledder også efter nogle sider som kan hjælpe mig med lidt med dansk opgaven :) Helle He... -
Sidste skoledag - UNDERHOLDNING
ForumindlægHej allesammen! Vi skal her den 28. maj holde sidste skoledag, og vi er ved at finde ud af, hvordan vi fejrer den. Vi skal selvfølgelig klæde os ud og alt det, men vi skal også gå rundt i klasserne og lave underholdning + smide karameller, og så også lave et stort underholdningssjov, på én gang ...
