Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15381 til 15400 af 95433
-
HALVERINGSTYKKELSE HASTER!!!
ForumindlægNogen der tilfældigvis ved hvad halveringstykkelsen for bly er, når man har at gøre med en Cs-137 gammakilde? Det ville også være rart med en kilde :) -
HJÆÆÆLPPP MAT!!
ForumindlægHej, nogle der kan regne opgave 5 ud? Jeg kan ikke finde ud af det. Det haster!!! -
strøm og spænding
ForumindlægJeg skal forklare, hvordan man kan måle strøm og spænding forskellige steder i kredsløbet, men jeg kan ikke rigtigt finde en forklaring på det. Jeg har sat nogle mål på, så spændingen er målt til 0,34 i starten. Men jeg kan ikke huske, hvorfor jeg har målt lige netop der. Se den vedhæftede fil, h... -
Anvendelser - Vektor
ForumindlægNår man til mundtlig mat. A eksame skal komme ind på anvendelser af prikproduktet og determinant - hvad menes der så ?? Et konkret eksempel, eller at man fx kan bruge prikproduktet til at beregne vinkler, finde ud af hvordan vektorerne ligger i forhold til hinanden ??? :) og at determinanten er a... -
Behøver al hjælp
ForumindlægJeg har fået denne opgave stillet... Har i grunden opgivet den, men hvis nogen kan give mig retningslinier for hvordan den skal løses, vil jeg gerne give den et forsøg. En dobbeltladet iltion O2- med ladning q = -2e bevæger sig langs x-aksen ind mod centrum af en ring med radius R = 0,10 m. X-... -
kernereaktion med neutron
ForumindlægHåber meget på der er nogle der kan hjælpe mig med følgende opgave.. håber i forstår skrivemåden af processen ved bestråling af B-10 med langsomme neutroner finder følgende proces sted; B-10 + n-1 -> He-4 + Li-7 a) beregn den energimængde, som frigøres ved processen. Pertiklernes hastighed... -
Fysikrapport
ForumindlægHejsa er der ikke en som vil hjælpe mig.. Jeg har en fysikrapport til næste uge mit emne er det syre og det salte det basiske jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde ??? -
Temperaturkoefficienten
ForumindlægHvad er en Temperaturkoefficient?? Hvordan finder man sådan en? -
Reaktionsskema?
ForumindlægC2H5OH + 3 O2 → 2 CO2 + 3 H2O a) Kontroller at reaktionsskemaet er afstemt - hVORDAN GØR JEG DET? -
Van der Waal + Gasser
ForumindlægHejsa... Skal skrive SRO om Van der Waals ligning for gasser samt ideal gas ligningen... Sidstnævnte er pensum og er dermed irrelevant... Jeg har lidt brug for nogle links... Har selvfølgelig søgt på google og har fået et par bøger af lærerne... Men det meste jeg finder er på engelsk... og jeg e... -
et togs acceleration
ForumindlægEt tog holder ved perroon, og en ung mand står ud for togets bagende. Toget begynder at køre med en acceleration på 0.4 m/s^2. Han giver toget et forspring på 6,0sekunder og prøver så, om han kan indhente det. Det antages, at den unge mand løber med en konstant hastighed v(m/s). a) Hvornår indhe... -
Søger hjælp hehe
ForumindlægHeeej.. er der nogen som gerne vil hjælpe mig privat; noget med nyttevirkningen og arbejdets kraft osv? -
cos og sin omskrivning
ForumindlægHej! Jeg har problemer med en sin og cos omskrivning. Jeg har selv løst en differentialligning til: x(t)=c1*e^(-phi*t)cos(omega*t)+c2*e^(-phi*t)sin(omega*t) Bogen har uden forklaring omskrevet løsningen til denne form: x(t)=A*e^(-phi*t)sin(omega(t-t0)) Nogen som kan forklare mig omskrivning... -
Energibevarelse
ForumindlægHej er der nogen derude der måske kan forklare mig hvad energibevarelse er? jeg er gået helt i stå og kan ikke komme videre! tak på forhånd :) -
Baggrundsstråling HJÆÆÆÆLP!!!!
ForumindlægHej Vi har fået afvide af vores lærer at vi skal måle baggrundsstrlingen med hvad er baggrundsstråling egentlig? -
V*R*E*Y*D*...: varmefylde
ForumindlægNogen der kan fortælle lidt om varmefylde? -
HALVERINGSTIDER
ForumindlægHejsa. jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i morgen, og mangler en masse forsøg omkring halveringstider. Der skulle ikke være nogle der kendte et godt et? :P På forhånd tak.. -
hjælp:(
ForumindlægHej hvornår er den mekaniske energi af en genstand bevaret?? hvad forstår man ved en ydre kraft på en genstand i tyngdefeltet?? hvornår er den mekaniske energi af en genstand ikke bevaret?? Er der nogen der kan hjælpe mig at besvare disse spørgsmål??? -
Mangler hjælp!.
ForumindlægHej :D. Jeg ska skrive disposition om Fotosyntese, metal, syrer og baser, osv og jeg er helt lost... så skulle jeg lige spørge jer om i kan hjælpe mig eller sende det ting i har skrever :) mvh Neon -
Henfald på kernekort
ForumindlægHej Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig! Jeg skal til naturfag-eksamen imorgen, og jeg er blevet virkelig meget i tvivl om, hvordan jeg skal vise alfa- og betahenfald på kernekortet. Hvilket stof skal jeg starte ud med? Jeg skal jo starte ud med et stof, og så skal jeg følge det hele vejen i...
