Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15381 til 15400 af 23609
  • Matematik=naturvidenskab?

    Forumindlæg
    Jeg har godt fysik og dansk som fag i AT, men ville høre om Matematik også var et naturvidenskablig fag? Jeg vilnemlig i teoridelen gerne pointere at jeg har brugt integralregning mht. nogle grafer og arealbestemmelse a punktmængder..
  • Ideografisk vs. nomotetisk?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk?
  • Transformation eller Induktion??!

    Forumindlæg
    Heij alle :P<3 Jeg er i gang med at sætte alle mine fysik/kemi ting i orden, og der faldt jeg over et papir med forsøget "Mini elværk" hvor man så selv skulle lave et, men er ret forvirret lige nu...minielværk, er det under tranformation eller induktion?
  • EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ?
  • Spejling: Overfladens normal?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er bare lige i gang med at læse noget fysik om spejling og brydning. Når jeg læser et afsnit om refleksionsloven kommer udtrykket overfladens normal op. Hvad er overfladens normal? Hvordan vil du forklare det ud fra det vedhæftede billede? Tusind tak :)
  • Fremstilling af alkohol ved gæring

    Forumindlæg
    jeg har mistet min Fysik og Kemi raport om hvordan man fremstiller alkohol ved gæring. men jeg kan huske noget af det man skal bruge, men ikke hvordan man udfører det. Materialer: x2 koniske kolber gær. ved ikke hvor meget sukker. ved ikke hvor meget prop med 2 huller vand. pls hjælp.
  • Haster - AT radioaktivitet

    Forumindlæg
    Jeg skal ind til eksamen lige om lidt og har lavet et oplæg i fysik/historie om opdagelsen af radioaktivitet og dens betydelse for verdenen. Jeg mangler nogle gode idéer til nogle diskuterende spørgsmål jeg kan bruge i dialogen
  • Induktion/vekslestrøm/transformation

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal op i fysik d. 10. juni, altså på torsdag. jeg er igang med at læse op til de forskellige emner, men kan bare ikke forstå induktion, vekslestrøm og transfomation. Er der nogen der vil give mig en nem forklaring på hvad det er? På forhånd tak :o)
  • Vekselstrøm?

    Forumindlæg
    Heeej alle Jeg skal op i fysik i morgen og er ved at lave dispositioner til alle emnerne. Jeg har lavet et punkt der hedder hverdag til hver, jeg kan bare ikke finde på hvad jeg skal skrive ud for hverdag til vekselstrøm nogle ideer? Hjælp! Tak :)
  • ax^2+bx+c

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op til matematik eksame onsdag, og jeg skal nævne omformningsreglerne og demonstrerer anvendelsen ved omformning af en formel fra fx fysik. jeg søger efter noget med formen ax^2+bx+c ? heeeeeeeelp mee!
  • HASTER: Transformation

    Forumindlæg
    Hej med jer alle. :) Skal snart op i Fysik/kemi og mangler en masse til transformation (fatter det ikke rigtig) 1) At fremstille en transformator og hæve/sænke spændingen? 2) Andre forsøg? 3) Kom endelig med mere viden (fakta, forsøg osv.) - På forhånd tak.
  • EKSPERIMENTER SYRE, BASER OG SALTE

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogle derude der kan hjælpe mig, jeg skal op til mundligt fysik her på fredag. Hvilke eksperimenter synes i jeg skal lave der omhandler syrer baser og salte gerne hvis i kan nævne 4 forskellige på forhånd tak :D help meeeee
  • Hjælp til forberedelse til FSA i kemi/metaller

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at forberede mig til eksamen i fysik/kemi og et af emnerne er "Metaller". Jeg har derfor et kort spørgsmål, som jeg håber, i vil hjælpe mig med :-) Hvorfor er/kan alle metaller (blive) magnetiske? På forhånd mange, mange tak for hjælpen!!
  • Fremstil et salt

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal op til fysik/kemi eksamen - FSA Jeg vil gerne lave et forsøg hvor jeg fremstiller et salt, kan bare ikk finde noget fosøg. Nogen som ved hvordan jeg kan gøre det?
  • Fra Hz til sek - Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at udregne noget databehandling i fysik, men har lige opdaget at det skal være m/sek. Hvordan omregner jeg dette til m/sek?: V=f∗λ⇔600Hz∗0,578meter=346,8hz/meter På forhånd tak!
  • ioniserende stråler ?

    Forumindlæg
    Hej allesammen (; Er der nogle der kan fortælle kort om hvad ioniserende stråler er på " børnesprog" til mig ;D? Jeg skal op i (Fsa) fysik/kemi eksamen her om et par dage.. Jeg søgt på nettet, men uden held. Håber en eller anden vil hjælpe ? Tak på forhånd ;)
  • Erfaringer med Tingbjerg Kollegiet

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har fået boligtilbud fra Tingbjerg Kollegiet, og ville høre hvad folk har af erfaringer med kollegiet? Jeg skal studere fysik på KU efter ferien, så nogen der ved hvordan det ser ud med transport osv.? Mvh. Dennis
  • Brug dog søgefunktionen

    Forumindlæg
    Hvorfor bruger I ikke søgefunktionen øverst på siden? De fleste af de spørgsmål der for tiden stilles om fysik/kemi og eksamen i 9, klasse er besvaret tidligere. I behøver ikke se listen over emner igennem, der er en udmærket søgefunktion øverst på siden. Brug den dog.
  • NEM SPG!

    Forumindlæg
    Hey alle! Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, men jeg har dog et problem! Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne svare på dette spg.? Spørgsmålet lyder sådan: Beskriv hvordan destillation af vand og sprit minder om destillationen af råolie!
  • Ekliptika

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig på fysik eksamen, og skal vide hvad ekliptika er, men jeg synes ikke at de svar jeg finder på nettet er ens. Hvis jeg har forstået det rigtigt er ekliptika jordens bane om solen, men er den også de andre planeters bane om solen?

Søgninger relateret til fysik rapport DENSITET